کد خبر : 65667

جزئیات قانون جدید مربیان خارجی در فوتبال ایران

جزئیات قانون جدید مربیان خارجی در فوتبال ایران

اگر قانون منع ورود مربیان و بازیکن خارجی به لیگ برتر برداشته شود، باشگاه هایی که بدهی و شاکی ندارند می‌توانند برای جذب مربی و بازیکن خارجی اقدام کنند.

به گزارش فوتبالی، در ابتدای لیگ بیستم بود که هیات رییسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با توجه به پرونده های پرشمار تیمهای ایرانی در فیفا و دادگاه عالی ورزش تصمیم گرفتند حضور مربیان و بازیکنان خارجی جدید به لیگ ایران را ممنوع کنند تا اوضاع آشفته فوتبال ایران کمی سر و سامان پیدا کند اما در این میان سیاست سوزاندن تر و خشک با هم اتفاق افتاد و تیم هایی که پرونده شکایت و بدهی ندارند پاسوز تیمهای همیشه بدهکار مثل استقلال و پرسپولیس و چند تیم دیگر شدند که همیشه دارای پرونده‌های سنگین در فیفا هستند.

از مدت ها پیش اخباری مبنی بر این منتشر شد که در فصل جدید قانون منع ورود خارجی به ایران برداشته خواهد شد اما تیمهایی می‌توانند سراغ مربی و بازیکن خارجی بروند که بدهکار نباشند و خب همانطور که در جریان هستید کمتر تیمی در فوتبال ایران را سراغ داریم که بدهی نداشته باشد و شاید از سپاهان و گل گهر سیرجان بتوان به عنوان تیمهایی نام برد که بدهی ندارند. خبرنگار فوتبالی برای اینکه استعلام دقیقی درباره تیمهای بدهکار لیگ بگیرد با جمشید نورشرق رییس کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم اما نورشرق اعلام کرد امکان پاسخگویی ندارد.

بعد از نورشرق با حسین شریفی سرپرست روابط عمومی فدراسیون فوتبال تماس گرفتیم و از او درخواست کردیم که در شرایطی که نورشرق تمایلی به مصاحبه ندارد سایت فدراسیون فوتبال اسامی تیم های بدهکار که پنجره نقل و انتقالاتی شان هم بسته است را منتشر کند.

شریفی در پاسخ به این درخواست گفت:« در دوره ریاست قبلی فدراسیون فوتبال پرونده‌های کمیته وضعیت به روابط عمومی نمی‌آمد و حالا درخواست کرده‌ایم که پرونده های کمیته وضعیت را در اختیار روابط عمومی قرار دهند که منتشر شود.»

شریفی در مورد آخرین وضعیت قانون منع ورود خارجی‌ها به لیگ برتر هم گفت:«تا این لحظه دستورالعمل رفع ممنوعیت خارجی‌ها نهایی نشده است. ابتدا باید هیات رییسه سازمان لیگ به جمع بندی برسد و سپس آن را به هیات رییسه فدارسیون فوتبال ارائه دهد.»

به نظر می رسد تیمهای بدهکار سال آینده هم نتوانند خارجی وارد کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها