کد خبر : 65651

ادامه جنگ در استقلال؛ هیچکس دنبال صلح نیست!

ادامه جنگ در استقلال؛ هیچکس دنبال صلح نیست!

در حالی که استقلال باید خودش را برای ادامه مسابقات لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا آماده کند، جنگ داخلی در این تیم روز به روز بیشتر می‌شود.

به گزارش تسنیم، تیم فوتبال استقلال که برای نهمین فصل متوالی از رسیدن به قهرمانی لیگ برتر بازمانده، همه امیدش رسیدن به قهرمانی جام حذفی است. شاگردان فرهاد مجیدی به مانند فصل گذشته از سد پرسپولیس گذشتند، اما بار دیگر سناریو فصل گذشته تکرار شد و آبی‌پوشان غرق مشکلات و حواشی داخلی شده‌اند.

بازیکنان استقلال از عدم دریافت مطالبات‌شان ناراضی هستند و اعتقاد دارند که در آستانه دو بازی به پایان فصل، حداقل دریافتی‌های‌شان باید به 70 درصد می‌رسید. از طرفی، قرارداد 10 بازیکن نیز رو به اتمام است و در آستانه بازی با الهلال عربستان در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا هیچ اقدامی برای تمدید قراردادها صورت نگرفته است. ادعایی که حق را به بازیکنان می‌دهد، چرا که باشگاه استقلال موظف بود تا اینجای کار بخش عمده‌ای از مطالبات بازیکنان را پرداخت کند.

مدیران باشگاه نیز توضیح داده‌اند که بیشتر دریافتی از کارگزار باشگاه، دیگر اسپانسرها، کمک‌های فردی و هواداری و ... صرف هزینه‌های جاری باشگاه، بدهی‌ها به بازیکنان و مربیان خارجی، گرفتن مجوز حرفه‌ای و ... شده است. از طرفی، قراردادهای نجومی چند بازیکن در نقل‌وانتقالات پیش‌فصل که در زمان مدیریت احمد سعادتمند بسته شد، کار را برای مدیران فعلی استقلال سخت کرده است. مدیران استقلال نیز خوب می‌داند تقصیری متوجه بازیکنان نیست و مدیریت وقت نباید اجازه می‌داد چنین قراردادهایی بسته شود.

از چند هفته گذشته بازیکنان استقلال از رفتار احمد مددی مدیرعامل باشگاه به شدت انتقاد کرده‌اند، از اینکه او نه تنها اقدامی برای حل مشکلات نمی‌کند، بلکه جرایم مختلفی برای بازیکنان به دلیل مصاحبه‌های‌شان در نظر گرفته است، بدتر از همه اینکه او از فرشید اسماعیلی نیز به دادسرای فرهنگ و رسانه به جرم نشر اکاذیب شکایت کرده است!

مددی که سعی می‌کرد بدون توجه به حواشی به وجود آمده به دنبال تهیه منابع مالی باشد، در نهایت توانست به کمک هیئت مدیره بخشی از مطالبات بازیکنان را پرداخت کند، اما میزان پرداختی‌ها رضایت بازیکنان را جلب نکرد تا آنها برای چندمین روز متوالی تمرینات را تحریم کنند.

نکته عجیب ماجرا، ورود نکردن شخصی از خارج از مجموعه فعلی استقلال برای حل مشکلات است و تنها علی‌اصغر ملکیان عضو هیئت مدیره استقلال شخصاً به محل اردوی آبی‌پوشان رفت و با بازیکنان صحبت کرد. جنگ داخلی در استقلال به نحوی شده است که هر روز با پیگیری اخبار مرتبط با استقلال مشخص می‌شود که هر کدام یعنی مدیریت، کادر فنی و بازیکنان به دنبال پاسخ دادن به یکدیگر هستند و از مواضع خود نیز کوتاه نمی‌آیند.

وزارت ورزش و جوانان به‌عنوان متولی باشگاه هم ظاهراً به دلیل پایان کار دولت و شروع مسابقات 2020 توکیو ترجیح داده است که تمرکزش را روی این مسابقات بگذارد. وزارت ورزش یکی دو ماه پیش به دنبال اختلاف مدیریتی در استقلال تصمیم به کنار گذاشتن دو نفر از اعضای هیئت مدیره و اضافه کردن افراد جدید گرفت که این تصمیم مانعی برای ادامه حواشی‌ها نشد.

این در حالی است که اتفاقات اخیر مطمئناً در روزهای آینده به ضرر استقلال خواهد بود و دودش به چشم هواداران و علاقه‌مندان به این تیم خواهد رفت.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها