کد خبر : 65569

وزیر ورزش جدید تصمیم مددی و رفقا را وتو می‌کند!؟

وزیر ورزش جدید تصمیم مددی و رفقا را وتو می‌کند!؟

از باشگاه استقلال خبر می‌رسد که اعضای هیات مدیره مصوب کرده‌اند که برای فصل آینده جذب بازیکن خارجی ممنوع است. چنین تصمیمی در باشگاه استقلال مسبوق به سابقه است. حدود 3 سال قبل هم قانون ممنوعیت جذب بازیکن جدید خارجی توسط هیات مدیره وقت باشگاه تصویب‌شده بود. در پایان لیگ هفدهم با توجه به افزایش و چند برابر شدن قیمت دلار، هیات مدیره باشگاه اعلام کرد برای لیگ هجدهم خرید خارجی نخواهند داشت.

به گزارش روزنامه گل، البته مدیران استقلال تمدید قرارداد بازیکنان خارجی فصل گذشته را بلامانع اعلام کردند. به‌این‌ترتیب دست مدیرعامل باشگاه برای تمدید قرارداد سرورجپاروف و مامه بابا تیام بازماند و طبق قراردادی که با بویان نایدنوف دارند به همکاری با او ادامه دهند.

لئوناردو پادوانی چهارمین بازیکن خارجی استقلال بود که به دلیل آسیب‌دیدگی شدید نتوانست به فوتبال بازی کردن ادامه دهد. باوجود اجازه هیات مدیره، مدیران باشگاه به بهانه مشکلات مالی و نامتعارف بودن درخواست‌های جباروف و تیام، بعد از کلی وقت‌کشی قرارداد آن‌ها را تمدید نکردند. همچنین بدون توافق با بویان قطع همکاری شد تا بعداً از باشگاه شکایت کند و غرامت بگیرد. برخلاف این مصوبه استقلال 3 خرید خارجی در نقل و انتقالات تابستانی انجام داد و الحاجی گرو، همام طارق و مارکوس نومایر را به خدمت گرفت. در نقل و انتقالات زمستانی هم با جدایی گرو و نومایر، استقلال 3 خرید دیگر انجام داد و گادوین منشا، آیاندا پاتوسی و اسماعیل گونکالوس را به خدمت گرفت تا در فصلی که طبق مصوبه هیات مدیره خرید بازیکن خارجی ممنوع شده بود، درمجموع آبی‌ها 6 خرید خارجی انجام دهند!

دوباره در پایان لیگ نوزدهم بود که وزارت ورزش و پس‌ازآن سازمان لیگ، خرید بازیکن و مربی خارجی را برای لیگ بیستم ممنوع کردند و فقط امکان و اجازه حفظ بازیکنان خارجی که فصل گذشته عضو تیم‌ها بودند صادر شد. به‌این‌ترتیب استقلالی‌ها طبق قراردادی که با شیخ دیاباته و هرویه میلیچ داشتند به همکاری یا آن‌ها ادامه دادند. در شرایطی که باشگاه استقلال این امکان و شرایط را داشت که میلیچ و دیاباته را حفظ کند، باشگاه تمایلی برای انجام این کار از خودش نشان نداد. جالب اینکه احمد مددی هر بار تمدید قرارداد و حفظ این دو بازیکن را به درخواست کتبی فرهاد مجیدی مشروط کرده بود. البته نکته جالب‌تر اینکه مذاکراتی با میلیچ برای تمدید قرارداد او انجام‌شده بود که مددی خواسته‌های مطرح‌شده توسط مدافع کروات را به قرارداد ترکمانچای تشبیه کرده و تأکید کرده بود که به‌هیچ‌عنوان زیر بار آن نخواهد رفت!

با مصوبه جدید هیات مدیره که همگی از مدیران هم‌فکر و هم‌طیف مددی هستند حالا مدیرعامل استقلال بهانه کافی و مناسب برای جدایی میلیچ و دیاباته را دارد و می‌تواند تمدید نشدن قرارداد آن‌ها را رسماً اعلام کند. درواقع می‌شود این‌گونه هم به موضوع نگاه کرد که از همان ابتدا نیز سیاست و برنامه مدیران استقلال ادامه همکاری با این دو بازیکن خارجی نبود و تمام صحبت‌های مطرح‌شده درباره گرفتن لیست و نامه از فرهاد بیشتر حکم بهانه‌تراشی و وقت‌کشی را داشت. سؤالی که اکنون مطرح است به سرنوشت گابریله پین برمی‌گردد. دستیار ایتالیایی موردنظر فرهاد مجیدی که حدود 2 ماه می‌شود باشگاه و شخص مددی برای جذب او دست‌دست می‌کند. دستیاری که فرهاد مجیدی روی حضورش در کادر فنی استقلال تأکید و اصرار دارد.

احتمال اینکه مانند 3 سال قبل بازهم مصوبه هیات مدیره استقلال درباره ممنوع شدن خرید بازیکن خارجی در عمل ملغی و کنسل شود. دلیلش هم این است که در نیمه مرداد دولت سیزدهم بر سرکار می‌آید و با تغییر وزیر ورزش رییس مجمع باشگاه استقلال تغییر می‌کند. یعنی درست زمانی که در فصل نقل و انتقالات هستیم. حتی اگر در مدت‌زمان کمی شاهد تغییر اعضای هیات مدیره و مدیرعامل استقلال نباشیم، بازهم سیاست‌گذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در وزارت ورزش انجام می‌شود و همیشه دیده‌شده که مدیران این دو باشگاه از رییس مجمع خط می‌گیرند. اگر سیاست و برنامه وزیر جدید ورزش در قبال سرخابی‌ها متفاوت از مصوبه هیات مدیره استقلال باشد که احتمال آن زیاد است، آن‌وقت در ادامه شاهد بی‌اثر شدن چنین مصوبه‌ای خواهیم بود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها