کد خبر : 65551

استقلال به رکورد 300 و 900 رسید

استقلال به رکورد 300 و 900 رسید

آبی‌ها شب گذشته توانست با پیروزی مقابل نفت مسجدسلیمان، 53 امتیازی شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، اما ۵۳ امتیازی شدن استقلال، تنها نتیجه برد مقابل تیم سرمربی سابق استقلال نبود. بلکه استقلال توانست به رکورد ۹۰۰ گل زده در تاریخ لیگ برتر برسد و البته رکورد ۳۰۰ برد در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران را به نام خود ثبت کند.

گل شماره ۹۰۰ استقلال در تاریخ لیگ برتر به نام سبحان خاقانی ثبت شد. در روز‌های گذشته گزارش آماری در این باره نوشته بودیم که اگر استقلال این بازی را ببرد سیصدمین بردش را جشن خواهد گرفت و اولین تیمی است که در تاریخ لیگ برتر به این رکورد می‌رسد.

پس از استقلال، پرسپولیس با ۲۹۲ برد و سپاهان با ۲۷۴ برد در رده‌های بعدی قرار دارند که تا پایان لیگ فعلی مطمئنا پرسپولیس به این رکورد نمی‌رسد و سپاهان هم کار شاید تا دو فصل بعد به این رکورد نرسد.

گل سبحان خاقانی، پدیده جوان تیم استقلال، گل شماره ۹۰۰ استقلال در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر بود که به زیبایی هر چه تمام‌تر به ثمر رسید. گلی تاکتیکی که با ۲۴ پاس و شرکت هر ۱۱ بازیکن استقلال به ثمر رسید و به نظر می‌رسد یکی از تاکتیکی‌ترین و زیباترین گل‌های تاریخ لیگ برتر بود.

زنندگان گل‌های رند باشگاه استقلال در تاریخ لیگ برتر را ۶ بازیکن استقلال و یک بازیکن ابومسلم گل به خودی به ثمر رسانده است. گل شماره یک را علی موسوی، گل شماره ۱۰۰ و ۲۰۰ را رضا عنایتی، گل شماره ۳۰۰ را پیروز قربانی، گل شماره ۴۰۰ را عبدالجبار مومونی بازیکن ابومسلم، گل شماره ۵۰۰ را گوران یرکوویچ، گل شماره ۶۰۰ را حنیف عمران زاده، گل شماره ۷۰۰ را علی قربانی، گل شماره ۸۰۰ را محمد دانشگر و گل شماره ۹۰۰ را سبحان خاقانی به ثمر رسانده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها