کد خبر : 6545

مبلغ سرانه افزایش حقوق معلمان در طرح رتبه بندی

مبلغ سرانه افزایش حقوق معلمان در طرح رتبه بندی

تسنیم: یک پژوهشگر مسائل آموزش‌وپرورش گفت: برای بهبود وضعیت آموزش و پرورش نیاز است نسبت به استقرار نظام پرداخت‌ها اقدام شود اما فعلا رتبه‌بندی جایگزین این مسئله شده است.

حجت الله بنیادی با اشاره به اینکه با وجود ارائه گزارش‌های بودجه‌ای که به ظاهر نشانگر بهبود بودجه آموزش و پرورش هستند، شرایط مالی مدارس و معلمان هر سال بحرانی‌تر از سال قبل می‌شود، اظهار کرد:‌کمی دقت به اعداد و ارقام اعلامی بودجه 1398 آموزش و پرورش ناکافی بودن و غیرعملیاتی بودن تدوین بودجه پیشنهادی را به خوبی نمایان می‌‌کند.

این پژوهشگر مسائل آموزش‌وپرورش گفت:‌ با اعتبار دو هزار میلیارد تومانی تخصیص یافته به طرح رتبه بندی، میانگین افزایش حقوق هر یک از پرسنل آموزش و پرورش پس از اجرای طرح رتبه‌بندی کمتر از 200 هزار تومان در ماه است.

از طرفی اگر آموزش و پرورش با هر دلیل و توجیهی بتواند تعداد مشمولین رتبه بندی را از 940 هزار نفر(کل پرسنل) به 700 هزار نفر کاهش دهد بازهم میانگین افزایش حقوق برای هر معلم به طور میانگین کمتر از 240 هزار تومان در ماه می‌شود.

بنیادی بیان کرد: در شرایط تورمی سال جاری و به تبع آن تورم  سال 1398 ، افزایش میانگین 240 هزار تومان در ماه در هزینه‌های خانواده یک معلم بی تأثیر است.  این بدین معنی است که در بهترین حالت و با اجرای رتبه بندی و احتساب افزایش 20 یا 30 درصدی سال 1398، میانگین حقوق معلمان در سال 1398 نمی‌تواند بیشتر از چهار میلیون تومان در ماه شود. لذا اجرای طرح رتبه‌بندی به این صورت و با اعتبار دو هزار میلیارد تومان، تأثیر چندانی در انگیزش و معیشت معلمان نخواهد داشت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها