کد خبر : 65366

برای پرداخت بدهی استراماچونی

استقلال مهدی قایدی را می فروشد

استقلال مهدی قایدی را می فروشد

اظهارات مهدی قایدی بعد از پیروزی بزرگ استقلال در دربی 96 نشان از احتمال بالای جدایی او بعد از پایان فصل دارد. شماره 10 آبی‌ها پیش‌تردرباره جدایی‌اش با قاطعیت اعلام می‌کرد که در استقلال خواهد ماند اما پیشنهاد قابل توجه باشگاه الدحیل قطر سبب شده ستاره کوچولوی فوتبال ایران خودش را برای یک جدایی سخت آماده کند؛ شاید یک دوری طولانی با باشگاهی که سکوی پرتابش به سوی خوشبختی شد.

به گزارش ایران ورزشی، مهدی قایدی خوب می‌داند که استقلال و هوادارانش تا چه اندازه در رشد و پیشرفت او نقش داشته‌اند و به همین دلیل در تلاش است تا جدایی احتمالی را یک تصمیم مدیریتی از سوی مدیرعامل باشگاه استقلال جا بیندازد تا در تقابل با هواداران استقلال قرار نگیرد که البته همینطور هم هست و اکنون عزم باشگاه بر ترانسفر قایدی بیش از خود اوست.

پیشنهادی که باشگاه الدحیل قطر برای اخذ رضایتنامه مهدی قایدی به باشگاه استقلال ارائه کرده، آنقدر قابل توجه است که سیاستگذاران باشگاه استقلال به سادگی از کنار آن عبور نکنند و اجازه خروج مهدی را بدهند. رقمی که باشگاه الدحیل قطر به باشگاه استقلال پیشنهاد کرده نزدیک به 2 میلیون دلار است که با یک حساب سرانگشتی معادل ریالی‌اش رقمی در حدود 50 میلیارد تومان (یک سوم بودجه کل باشگاه استقلال) می‌شود. با چنین حق رضایتنامه‌ای احتمالاً مدیران باشگاه استقلال می‌توانند از مهلکه پرونده استراماچونی رها شوند و بدهی‌شان را به این مربی ایتالیایی بپردازند تا احیاناً استقلال با محرومیت‌های بیشتری مواجه نشود.

شاید اگر پای پرونده استراماچونی در میان نبود، سیاستگذاران باشگاه استقلال لااقل در این برهه به سمت و سوی فروش قایدی نمی‌رفتند اما شکایت سرمربی سابق ایتالیایی استقلال به زودی این باشگاه را با دردسر بزرگتری مواجه خواهد کرد و یک بحران مالی بزرگ به بار خواهد آورد.

همین حالا نیز پنجره نقل و انتقالاتی استقلال به دلیل شکایت لکیچ و دیاباته قفل شده و اگر پرونده دیگری در جریان بیفتد بدون شک زحمت سیاستگذاران باشگاه استقلال برای عبور از این بحران‌های مالی بیشتر و استقلال در یک گرفتاری بزرگ غوطه‌ور خواهد شد.

فروش قایدی در حقیقت راهی است برای نجات استقلال از محرومیت‌های بزر‌گتر وگرنه چنانچه حال و روز باشگاه استقلال در شرایطی کاملاً عادی قرار داشت و این همه بدهی به بار نمی‌آمد، می‌شد با پول حاصل از فروش مهدی قایدی کارهای بزرگتری را هم انجام داد و به سراغ بهترین‌های لیگ رفت و یا اساساً در این برهه پرونده فروش قایدی را بست تا حداقل استقلال با این بازیکن تأثیرگذار یک بار هم که شده قهرمان لیگ برتر شود اما مسأله فروش قایدی اکنون برای باشگاه استقلال حیثیتی شده و نقش یک اهرم را برای خروج از بحران‌های مالی و رهایی از پرونده استراماچونی دارد.

استقلال رقمی در حدود یک میلیون و 700هزار دلار به استراماچونی بدهکار است که معادل ریالی‌اش نزدیک به همان عددی است که احتمالاً از فروش قایدی نصیب باشگاه استقلال خواهد شد. بنابراین سیاستگذاران باشگاه استقلال به سمت فروش این بازیکن خواهند رفت تا استقلال را از فرو رفتن در بحران‌های بزرگتر رها کنند و مانع از تداوم بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه شوند.

با این حال قهرمانی قایدی با استقلال در جام حذفی می‌تواند تا حدی درد جانکاه جدایی او نزد هواداران استقلال را کاهش دهد. هوادارانی که دوست داشتند مهدی در تیم‌شان بماند و با این تیم به قهرمانی لیگ بیست‌ویکم برسد اما به نظر می‌رسد که ماجرای فروش قایدی به یک ماجرای فرا باشگاهی تبدیل شده و پای حیثیت فوتبال ایران در میان است. فوتبالی که در سال‌های اخیر در مواجهه با قراردادهای خارجی آنقدر افسارگسیخته عمل کرده که راهی جز فروش ستاره‌هایش برای جبران خسارات بزرگ در باشگاه بزرگی همچون استقلال ندارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها