کد خبر : 65311

استراماچونی با یاد استقلال در الغرافه

استراماچونی با یاد استقلال در الغرافه

سرمربی پیشین تیم فوتبال استقلال پس از انتصاب به عنوان سرمربی الغرافه قطر گفت که هنگام دریافت پیشنهاد این تیم قطری به یاد دوران مربیگری در استقلال افتاده است.

به گزارش تسنیم، آندره‌آ استراماچونی در هفته جاری دومین تجربه مربیگری‌اش در فوتبال خاورمیانه را با عقد قرارداد با تیم الغرافه قطر آغاز کرد. سرمربی سابق تیم استقلال که پیش از آن هم هدایت تیم‌هایی مانند اینتر، اودینزه، اسپارتا پراگ و پاناتینایکوس را برعهده داشت،  با الغرافه قراردادی 2 ساله با امکان تمدید برای سال سوم بسته است، تیمی که فصل گذشته در لیگ ستارگان قطر چهارم شد. مذاکرات میان استراماچونی و الغرافه مدت زیادی به طول انجامید و در حالی که به نظر می‌رسید احتمال عدم توافق میان دو طرف وجود دارد، در نهایت آنها با یکدیگر توافق کردند تا مرد ایتالیایی پس از یک سال به فوتبال آسیا برگردد.

استراماچونی در گفت‌و‌گو با سایت کالچو مرکاتو درباره تصمیمش برای قبول پیشنهاد الغرافه و راجع به اینکه چه چیزی به ذهنش خطور کرد وقتی که برای اولین بار این پیشنهاد را دریافت کرد، اظهار داشت: مطمئنا تجربه‌ام از کار در ایران به یاد آمد. به لطف آن دوره من به شناخت خوبی از فوتبال آسیا دست پیدا کردم. همچنین به خاطر عملکرد بسیار خوبی که در آنجام داشتیم این فرصت را پیدا کردم که مورد توجه باشگاهی تاریخی در کشوری جاه‌طلب مانند قطر قرار بگیرم. کار در کشوری که در لیگ آن مربیان معروف زیادی کار می‌کنند باعث می‌شود که احساس غرور کنم.

دو تا از مربیان بزرگی که در لیگ قطر کار می‌کنند، ژاوی و لوران بلان هستند. استراماچونی افزود: آنها دو تا از سمبل‌های جهانی فوتبال هستند که تاریخ‌ساز شده‌اند. دو مربی فوق‌العاده که لیگ قطر را بهتر از من می‌شناسند. ملاقات با آنها مایه افتخار خواهد بود. همچنین من باید به صبری لاموشی، یکی دیگر از دانش آموختگان فوتبال ایتالیا که اینجا در قطر دارد خوب کار می‌کند اشاره داشته باشم.

الغرافه از زمانی که استراماچونی هدایت استقلال را برعهده داشت پیگیر نتایج  و عملکرد او بود و در نهایت هم او را به خدمت گرفت. سرمربی پیشین آبی‌پوشان تهران در این باره هم گفت: من باید فرصت را مغتنم شمارم و از هواداران استقلال که همیشه در قلب من بوده و هستند تشکر کنم. من برای شما و همینطور فرهاد مجیدی و بازیکنانش آرزوی موفقیت می‌کنم و مثل همیشه پیگیر نتایج این تیم در دربی هستم.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها