کد خبر : 65163

آمار و نکات خواندنی در مورد تاریخچه دربی جام حذفی استقلال و پرسپولیس + جدول

آمار و نکات خواندنی در مورد تاریخچه دربی جام حذفی استقلال و پرسپولیس + جدول

دیدار روز پنجشنبه استقلال و پرسپولیس دربی شماره ۹۶ تاریخ دو تیم و پنجمین دیدار سرخابی‌ها در جام حذفی است که تاکنون هر تیم توانسته دو بازی را با پیروزی پشت سر بگذارد.

به گزارش خبرنگار مهر، نود و ششمین دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس یا همان دربی سنتی تهران، دیداری در چارچوب جام حذفی است؛ و این پنجمین بار است که دو تیم در جام حذفی به مصاف هم می‌روند.

در چهار دیدار حذفی گذشته، هر کدام از این تیم‌ها ۲ بار پیروز شده و ۲ بار هم شکست خورده‌اند.

فقط یک بازی در ۹۰ دقیقه

از ۴ دیدار قبلی دو تیم در جام حذفی تنها یک بازی در ۹۰ دقیقه معمول به اتمام رسیده که در آن بازی پرسپولیس برنده شده است. سرنوشت یک بازی در پایان ۱۲۰ دقیقه مشخص شده که در آن بازی استقلال پیروز شده است. تکلیف دو بازی هم در ضربات پنالتی مشخص شده که در یکی از آنها استقلال و در یکی از آنها پرسپولیس پیروز شده است.

بهترین نتیجه به استقلال می رسد

تنها یک بازی از ۴ بازی گذشته دو تیم در ۹۰ دقیقه معمول گل نداشته و در پر گل ترین بازی حذفی دو تیم هم ۴ گل در در ۹۰ دقیقه از خط دروازه‌ها عبور کرده است. بهترین نتیجه‌ای که یکی از دو تیم در دیدارهای حذفی به دست آورده‌اند پیروزی ۳ بر صفر برای استقلال بوده است. بهترین پیروزی پرسپولیس هم با نتیجه ۲ بر یک بوده است.

بهترین گلزن دربیهای حذفی

بهترین گلزن دربی‌های حذفی تهران، مجتبی جباری با ۲ گل است و به جز وی هیچ بازیکنی از دو تیم در دربی‌های حذفی بیشتر از یک بار موفق به گلزنی نشده‌اند. جباری که هر دو گل خود را در یک بازی به ثمر رساند، تنها بازیکنی است که در یک دربی حذفی موفق به دبل شده است.

 

بهترین گلزن دربی‌های حذفی و حضور یک خارجی/ در آمار مساوی هستند!

مجتبی جباری بهترین گلزن دربی های حذفی

استقلال تهاجمی تر از پرسپولیس
در دربی‌های حذفی استقلال ۶ و پرسپولیس ۴ بار (به جز ضربات پنالتی) گلزنی کرده‌اند. در ضربات پنالتی هم استقلال ۶ و پرسپولیس ۵ بار توپ را از خط دروازه عبور داده‌اند.

زودهنگام و دیر هنگام ترین گل در دربی‌های حذفی را استقلالی‌ها به ثمر رسانده‌اند. زودترین گل را مهدی قایدی در دقیقه ۴ و دیرترین گل در ۹۰ دقیقه را محمد دانشگر در دقیقه ۳+۹۰ و دیر هنگام ترین گل در ۱۲۰ دقیقه را اسماعیل شریفات در دقیقه ۱۰۶ به ثمر رسانده است.

دربی‌های شماره ۳۱ در سال ۶۷، شماره ۴۷ در سال ۸۷، شماره ۷۴ در سال ۹۰ و شماره ۹۳ در سال ۹۹ دربی‌های حذفی بوده‌اند و دربی شماره ۹۶ در سال ۱۴۰۰، پنجمین دربی حذفی و نخستین دربی دو تیم در سال ۱۴۰۰ و سده جدید است.

بیشترین تقابل در یک چهارم نهایی
۲ دربی از ۴ دربی گذشته حذفی در مرحله یک چهارم نهایی بوده و این سومین دربی حذفی است که در این مرحله انجام می‌شود. یک بار این مسابقه در مرحله نیمه نهایی و یک بار نیز در فینال انجام شده است.

پرسپولیس در هر دو باری که در دربی‌های حذفی استقلال را شکست داده قهرمان جام حذفی شده و استقلال یک بار بعد از شکست دادن پرسپولیس قهرمان جام حذفی شد و یک بار دیگر به فینال مسابقات رسید و در فینال شکست خورد.

فقط یک داور خارجی
هیچیک از دربی‌های حذفی قبلی جنجالی و با حاشیه نبوده و هیچ کارت قرمزی از جیب داوران خارج نشده است. ۴ دربی حذفی قبلی توسط ۳ داور ایرانی و یک داور خارجی قضاوت شده است. هادی دزفولی، هدایت ممبینی و پیام حیدری ۳ داور ایرانی هستند که قضاوت دربی‌های حذفی را انجام داده‌اند؛ و محمد کوسا از کشور سوریه تنها داور خارجی است که در یک دربی حذفی سوت زده است.

گزارش کامل دربی‌های حذفی به شرح زیر است؛

ردیف دربی شماره تاریخ دربی نتیجه در ۹۰ نتیجه در ۱۲۰ نتیجه در پنالتی گلزنان استقلال گلزنان پرسپولیس
۱ ۳۱ ۱۳۶۷‌/۱۲‌/۱۹ ۰-۰ ۰-۰ ۴-۲ پرسپولیس -- --
۲ ۴۷ ۱۳۷۸‌/۰۴‌/۲۰ ۲-۱ پرسپولیس --- -- بختیاری زاده هاشمی نسب - پیروانی
۳ ۷۴ ۱۳۹۰/۰۹/۱۸ ۰-۰ ۳-۰ استقلال -- جباری (۲ گل) -شریفات --
۴ ۹۳ ۱۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۲-۲ ۲-۲ ۴-۱
استقلال
مهدی قایدی - محمد دانشگر بشار رسن - علیپور
 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها