کد خبر : 64773

از کارهایی که در پرسپولیس کردم پشیمانم

از کارهایی که در پرسپولیس کردم پشیمانم

مرتضی کرمانی مقدم ما در جوانی اشتباهاتی آن هم روی تعصب به پرسپولیس یا تیم ملی کردیم که حالا پشیمان هستیم.

به گزارش خبرورزشی ، مرتضی کرمانی مقدم پیشکسوت پرسپولیس اعتقاد دارد بازی با فولاد خوزستان فوق العاده حساس است و با پیروزی درآن ۹۰ درصد راه قهرمانی طی خواهد شد. ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ در گفت‌وگو با خبرورزشی توصیه‌هایی به برخی بازیکنان این تیم از جمله محمد حسین کنعانی زادگان دارد که خواندن آن خالی از لطف نیست؛

سه شنبه این هفته پرسپولیس باید با فولاد خوزستان بازی کند. این مسابقه را چطور می‌بینید؟

بازی در اهواز از قدیم سخت بوده است. زمانی که ما هم بازی می‌کردیم وقتی به خوزستان می‌رفتیم با مشکلاتی مواجه می‌شدیم.

منظور شما گرمای هواست؟

بله، اولین حریف شما وقتی به خوزستان آن هم در فصل تابستان می‌روید گرمای هواست. بعد هم انگیزه تیم‌های جنوبی که می‌خواهند بهترین بازی خود را جلوی پرسپولیس به نمایش بگذارند. باید بچه‌ها خیلی ششدانگ باشند چون بازی با فولاد خوزستان فوق العاده مهم است.

چقدر مهم؟!

به نظر من ۹۰ درصد راه قهرمانی پرسپولیس با پیروزی مقابل فولاد خوزستان طی خواهد شد. من فکر می‌کنم بعد از پیروزی در این دیدار شرایط برای ادامه مسابقات پرسپولیس راحت ترخواهد شد. البته یکسری اتفاقاتی هم افتاده و به نظر می‌رسد می‌خواهند تمرکز تیم گل محمدی را برهم بزنند.

چه طور؟

به هر حال پرسپولیس در چهار، پنج سال اخیر همه جام‌ها را فتح کرده و برخی رقیبان تبدیل به دشمن شده اند. من می‌بینم یکسری صحبت‌ها درخصوص مربیان یا بازیکنان پرسپولیس مطرح می‌شود تا تمرکز آنها برهم بخورد و خواهش من این است به این مسائل توجهی نشود.

منظور شما مصاحبه مدیران و مربیان استقلالی علیه یحیی گل محمدی و محمد حسین کنعانی زادگان است؟

یحیی گل محمدی که الان جزو مربیان کاربلد و با تجربه فوتبال ماست. او می‌داند چطور تیمش را کنترل کند. من فقط از محمد حسین کنعانی زادگان که بازیکن ملی پوش و خوبی است می‌خواهم وارد بازی حریفان نشود و توجهی به حاشیه‌ها نکند. به نظر می‌رسد یکسری زورشان به پرسپولیس نمی‌رسد و دنبال به حاشیه کشاندن این تیم باشند اما با شناختی که از تیم گل محمدی دارم مطمئن هستم راه به جایی نخواهند برد.

شما خودتان یک زمانی جزو بازیکنان جنجالی و درعین حال متعصب پرسپولیس بودید. حالا به کنعانی زادگان توصیه می‌کنید توجهی به حواشی نداشته باشد؟

(می‌خندد) بله، ما در جوانی اشتباهاتی آن هم روی تعصب به پرسپولیس یا تیم ملی کردیم که حالا پشیمان هستیم. من نوعی به جمال شریف داور سوریه ای بازی ایران و ژاپن درجام ملت‌های ۱۹۹۲ سیلی زدم و یک سال از بهترین دوران فوتبالم محروم شدم. آن سیلی فقط روی تعصب به تیم ملی بود اما امروز اعتراف می‌کنم اشتباه بود. باید کمی‌خویشتن داری می‌کردم هرچند داور سوری رسما سر تیم ملی ایران را برید.

با جمال شریف دیگر برخوردی نداشتید؟

چرا! اتفاقا زمانی که درقطر بازی می‌کردم داور یکی از بازی‌های ما شد.

شما را شناخت؟!

هم شناخت و هم دیگر به پرو پای من نپیچید! (می‌خندد و ادامه می‌دهد) جوانی بود دیگر...!

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها