کد خبر : 64734

شمارش معکوس برای جدایی 2 بازیکن استقلال

شمارش معکوس برای جدایی 2 بازیکن استقلال

لیگ برتر تا یک ماه دیگر ادامه دارد. جام حذفی باقی مانده و دو هفته دیگر دربی تهران در پیش است. فرهاد مجیدی امیدوار است لااقل تا پایان فصل همه مهره‌های خود از جمله دیاباته و میلیچ را در اختیار داشته باشد، با این حال شمارش معکوس برای جدایی خارجی‌های استقلال آغاز شده. با تفکری که این روزها بر باشگاه استقلال حکمفرماست، شیخ دیاباته و هروویه میلیچ به‌زودی به جمع «مهره‌های سابق» و «طلبکاران آینده» می‌پیوندند. این محتمل‌ترین سناریو برای بازیکنانی است که ماه‌هاست حقوق نگرفته‌اند.

به گزارش ایران ورزشی، گفته می‌شود دستمزد مدافع کروات آبی‌ها قریب به یک سال است به تعویق افتاده و آقای گل فصل گذشته هم مبلغ قابل توجهی طلبکار است. میلیچ و دیاباته بر خلاف استراماچونی که در اولین فرصت ممکن سراغ بند فسخ قرارداد رفت و به‌جای کار کردن ترجیح داد در خانه بماند و غرامت بگیرد، در طول این فصل با استقلال مدارا کرده‌اند. این دو می‌توانستند خیلی زودتر از اینها از استقلال جدا شوند و بقیه مبلغ قراردادشان را از طریق شکایت به فیفا دریافت کنند ولی این روش را انتخاب نکردند و ماندند.

«شکایتی نبودن» نکته مثبتی در کارنامه این دو خارجی است. شاید یکی از دلایل محبوبیت آنها نزد هواداران همین موضوع باشد که می‌توانستند باشگاه را با شکایت‌های جدیدی به دردسر بیندازند ولی چنین نکردند. اما این پرسش را هم نمی‌توان نادیده گرفت که «در فصل آینده دیاباته و میلیچ انتخاب‌های خوبی برای استقلال هستند یا نه؟» آیا آبی‌ها باید همچنان به حفظ این دو مهره اصرار داشته باشند؟ برای پاسخ دادن به این پرسش ابتدا باید رقم دقیق قرارداد خارجی‌های استقلال را دانست؛ چیزی که در مناسبات غیرشفاف فوتبال ایران عملاً غیرممکن است!

هیچ‌کس به‌درستی نمی‌داند دیاباته چقدر از استقلال می‌گیرد و میلیچ با چه مبلغی جذب شده. گفته می‌شود دستمزد این دو نفر مجموعاً مبلغی حدود یک‌میلیون دلار در سال است. اگر این ادعا درست باشد، این سؤال پیش می‌آید که آیا نمی‌توان با چنین مبلغی مهره‌های مؤثرتری جذب کرد؟ در فصل گذشته، قانون ناکارآمد ممنوعیت جذب بازیکن خارجی، شرایط خاصی را به وجود آورده بود که تیم‌ها -از جمله استقلال- چاره‌ای جز حفظ نفرات خود نداشتند، اما حالا که برای فصل آینده این قانون لغو می‌شود، لزومی به حفظ دیاباته و میلیچ «به هر قیمت» نیست. دیاباته و میلیچ در میان هواداران جایگاه ویژه‌ای دارند و خاطرات خوشی را هم رقم زده‌اند اما منافع بلندمدت استقلال از هر موضوعی مهم‌تر است.

از منظری دیگر، دیاباته بعد از فصل درخشانی که در لیگ نوزدهم گذراند، امسال عملاً هیچ کمکی به استقلال نکرده و آسیب‌دیدگی‌های پیاپی، سفرهای گاه‌وبیگاه و ناآمادگی بدنی او را به‌عنوان مهره‌ای کم‌تأثیر جلوه داده، ضمن اینکه از رفتارهای شیخ به نظر می‌رسد خود او هم تمایل چندانی به ادامه حضور در ایران ندارد. میلیچ هم با اینکه بازیکن بی‌حاشیه و زحمتکشی است، در لیگ بیستم برای استقلال مهره‌ای کلیدی نبوده و شاید بتوان به‌جای او، بازیکن مؤثرتری (به‌طور مثال در پست هافبک بازیساز) جذب کرد.

مسأله حفظ یا خداحافظی با دیاباته و میلیچ، موضوعی چندبعدی و تخصصی است که صرفاً از لابه‌لای بحث‌های هواداری به نتیجه مطلوبی نمی‌رسد. البته دغدغه هواداران هم قابل درک است؛ چراکه نگران هستند این دو نفر از دست بروند و هیچ مهره‌ای جانشین آنها نشود.

استقلال بدهی دیاباته را می‌دهد؟

در روزهای اخیر صحبت از شکایت شیخ دیاباته از استقلال شده که این خبر صحت دارد. این بازیکن با اینکه به تمرینات بازگشته اما از طریق قانونی خواستار بازگشت حقوقش شده است. در واقع بازگشت دیاباته به ایران را نباید دلیلی بر پیگیر نشدن او برای دریافت مطالباتش دانست. دیاباته به‌دنبال حقوقش خواهد بود و این ماجرا برای استقلال دردسرهایی در آینده نزدیک ایجاد خواهد کرد.

گزارش از : علی مغانی

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها