کد خبر : 64690

فرصت طلایی شیخ دیاباته برای ورود دوباره به قلب هواداران استقلال

فرصت طلایی شیخ دیاباته برای ورود دوباره به قلب هواداران استقلال

روزی که لیگ به‌دلیل برگزاری بازی‌های ملی تعطیل شد، فرهاد مجیدی به باشگاه استقلال اعلام کرد دیاباته نباید راهی مرخصی شود و باید در تهران بماند و تمریناتش را دنبال کند تا عقب‌ماندگی بدنی‌اش را جبران کند.

به گزارش ایران ورزشی، بر خلاف درخواست سرمربی استقلال اما دیاباته با برخی مسئولان باشگاه هماهنگ و شبانه ایران را ترک کرد. این ماجرا سبب دلخوری‌هایی برای سرمربی استقلال شد، اما فرهاد مجیدی که می‌دانست اعتراضش به این موضوع ممکن است حواشی تازه‌ای ایجاد کند نسبت به سفر دیاباته واکنشی نشان نداد اما دورادور به این بازیکن پیغام داد که مانند دیگر بازیکنان در شروع تمرینات شرکت کند.

دیاباته هم که نمی‌خواست بیش از این باعث دلخوری مجیدی شود، به‌دنبال بازگشت به‌موقع بود اما مشکلاتی که بابت سفر این بازیکن از فرانسه به ایران به وجود آمد باعث شد این بازیکن نتواند در زمان مقرر در تمرینات حاضر شود.

دیاباته مدتی را به‌دلیل ممانعت از ورود مسافران از فرانسه به دیگر کشورها از دست داد و زمان قابل توجهی را هم به‌دلیل مشکلات ویزایش. در ایام دوری او حتی تا استانبول هم آمده بود تا با اولین پرواز به تهران بیاید اما شرایط آنطور که مهاجم مالیایی‌الاصل استقلال می‌خواست پیش نرفت و او ناچار به بازگشت دوباره به فرانسه شد.

این شرایط موجب شد بازیکن استقلال بیش از یک ماه از تمرینات دور بماند و نتواند خودش را به آمادگی مناسب برساند. در واقع اگر می‌بینید دیاباته با وجود بازگشت به ایران نتوانسته در بازی با آلومینیوم حاضر شود و بازی تراکتور را هم از دست داده به همین دلیل است اما در آخرین صحبت‌هایی که میان شیخ و سرمربی استقلال رد و بدل شده، این بازیکن به آقا فرهاد قول داده تحت هر شرایطی خودش را به دربی 96 برساند؛ دیداری که برای استقلال اهمیت بسیاری زیادی دارد و حضور یک دیاباته آماده بدون شک به استقلال کمک قابل توجهی خواهد کرد.

حالا باید دید در فرصت پیش‌رو آیا شیخ به شرایط آرمانی خواهد رسید یا خیر؟ دیاباته دو هفته زمان دارد تا از لحاظ بدنی خود را مطابق با استانداردهای بازی در استقلال آماده و مهیا کند. او چهار روز است که تمرین می‌کند و 12 روز دیگر هم مجال خواهد داشت تا همان بازیکنی شود که فرهاد مجیدی برای دربی 96 نیاز دارد.

استقلال به‌طور کاملاً آشکار در بازی‌های در فاز گلزنی با مشکلاتی مواجه است که شاید یکی از عمده دلایلش غیبت شیخ دیاباته باشد. شیخ در لیگ قهرمانان آسیا یکی از بهترین بازیکنان استقلال بود اما به‌سبب مصدومیت‌های مکرر نتوانست به‌طور شایسته‌ای در ادامه بازی‌ها در خدمت استقلال باشد.

البته باید توجه داشت که دیاباته سرعت بالایی در به دست آوردن آمادگی دارد و اگر می‌بینید از اضافه وزن این بازیکن صحبت می‌شود نباید چندان نگران‌کننده باشد چون شیخ بارها ثابت کرده زمان بازگشت سریعی دارد. او حتی در مواقع مصدومیت نیز با شتاب بسیار به ترکیب تیمش می‌رسد و حتی سابقه داشته با وجود مصدومیت برای استقلال بازی کند.

به هر حال بازگشت به ترکیب استقلال و درخشش در دربی که مهم‌ترین بازی استقلال در روزهای آتی محسوب می‌شود نه‌تنها باعث می‌شود مجیدی ماجرای سفر غیرموجه دیاباته را فراموش کند، بلکه این بازیکن را دوباره در دل هواداران این باشگاه به عنصری تأثیرگذار و محبوب تبدیل خواهد کرد که خود دیاباته هم از این مهم آگاه است و تلاش دارد به‌سرعت آماده بازی با پرسپولیس شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها