کد خبر : 64593

گل سالم استقلال سوخت / آفساید اشتباه چگونه اعلام شد؟

گل سالم استقلال سوخت / آفساید اشتباه چگونه اعلام شد؟

کارشناس داوری فوتبال کشورمان توضیحاتی درباره تصمیمات بحث‌برانگیز قضاوت سیدمهدی سیدعلی در دیدار آلومینیوم اراک - استقلال ارائه کرد.

حیدر سلیمانی درباره عملکرد مهدی سیدعلی در دیدار تیم‌های آلومینیوم اراک و استقلال، به تسنیم گفت: سیدعلی در نیمه اول خیلی خوب قضاوت کرد. او بسیار خوب دوید و مشکلی نداشت. در نیمه دوم اما چهار صحنه بحث‌برانگیز دیدیم.

وی در مورد صحنه دقیقه 52 اظهار داشت: مدافع استقلال درون محوطه جریمه سرنگون و غلت‌زنان از محوطه جریمه خارج شد. او داخل محوطه جریمه سرنگون شد، اما در لحظه لمس توپ توسط مدافع استقلال، او بیرون از محوطه جریمه می‌افتد. چون این بازیکن روی توپ غلت زده، اصلاً نمی‌توان تشخیص داد توپ به دست بازیکن استقلال برخورد کرده است یا خیر، اما توپ را بیرون از محوطه جریمه لمس می‌کند. داور در یک متری صحنه بود و بهترین فرد برای تشخیص صحنه به شمار می‌رود.

کارشناس داوری فوتبال ایران درباره پاس رو به عقب محمد نادری که در دستان سیدحسین حسینی جای گرفت، تصریح کرد: مدافع استقلال توپ را به عمد به دروازه‌بان پاس می‌دهد و حسینی توپ را به اشتباه دریافت می‌کند. اعلام خطا درست بود.

سلیمانی راجع به گل مردود ارسلان مطهری خاطرنشان کرد: صحنه دقیقه 67 را فقط VAR می‌تواند تشخیص دهد. لحظه‌ای که پاس داده می‌شود، نادری به هیچ وجه در موقعیت آفساید نبود. مهدی قایدی در میانه راه در بازی دخالت می‌کند و این دخالت باعث می‌شود نادری توپ را دریافت کند. دخالت قایدی در بازی باعث شد داور احساس کند که او توپ را به نادری پاس داده و آفساید این بازیکن را اعلام کرده است. وگرنه زننده گل در شرایط آفساید نبود. فکر می‌کنم دخالت قایدی در بازی سبب اعلام آفساید شد.

وی در مورد سرنگونی مهدی قایدی در محوطه جریمه آلومینیوم اراک بیان کرد: قایدی در دقیقه 87 در محوطه جریمه روی زمین افتاد و بین او و مدافع حریف درگیری ایجاد شد. این صحنه خطا نبود و عدم اعلام پنالتی و دادن اخطار به هر دو بازیکن درست بود.

کارشناس داوری فوتبال ایران در مورد اینکه فرهاد مجیدی تلفن همراه خود را در دست داشت و صحنه‌ای را در آن نشان می‌داد، عنوان کرد: عوامل نیمکت از جمله سرمربی، به هیچ عنوان نباید وسیله الکترونیکی از جمله موبایل همراه داشته باشند. ناظر مسابقه باید این مورد را قبل از بازی بررسی کنند و ناظر مسابقه، تلفن همراه مجیدی را به درستی ضبط کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها