کد خبر : 64390

نیاز فوری پرسپولیس به دو مدافع وسط مقتدر

نیاز فوری پرسپولیس به دو مدافع وسط مقتدر

کمبود مدافع وسط تخصصی در پرسپولیس مسأله‌ای بوده که در سال‌های اخیر بارها به چشم خورده اما هرگز به طور اصولی و اساسی حل نشده است.

به گزارش ایران ورزشی، رفت‌وآمد مدافعان تخصصی و توانا مانند شجاع خلیل‌زاده که اینک بازیکن لیگ قطر است، سبب شده مربیان پرسپولیس این اطمینان را نداشته باشند که تحت هر شرایطی حداقل چهار مدافع تخصصی را در اختیار دارند تا در روزهای سه‌اخطاره یا مصدوم بودن برخی از آنها به مشکل بر نخورند.

استفاده اضطراری از بازیکنانی که متخصصان این پست نبوده اما نمره قبولی گرفته‌اند نیز در روند جذب مدافعان وسط تازه و پرتعداد خلل انداخته و محسن ربیع‌خواه در لیگ‌های پانزدهم تا هجدهم (که البته دیگر عضو پرسپولیس نیست) و کمال کامیابی‌نیا در لیگ بیستم چنین اوصافی را داشته‌اند و سرخ‌ها حتی سابقه به‌کارگیری حسین ماهینی را هم در دفاع وسط دارند که اکنون عضو سایپا است اما پست تخصصی و اصلی‌اش دفاع کناری، بخصوص مدافع راست بوده‌ است.

دیر یا زود

یحیی گل‌محمدی برای حل این مشکل، چندی پیش اقدام به جذب فرشاد فرجی مدافع وسط تیم پدیده که سابقه کار زیر نظر این مربی در زمان حضور وی در مشهد را داشت، کرد اما تا این لحظه او نتوانسته است همان‌قدر برای این نقطه و پست یک بازیکن حساس و کلیدی تلقی شود که نفراتی چون کنعانی‌زادگان و البته سیدجلال حسینی به‌حساب آمده‌اند. اینک که اخبار و شایعات کوچ دیر یا زود کنعانی‌زادگان به لیگ یکی از کشورهای عربی منطقه (به واقع لیگ قطر) شنیده می‌شود، مسأله فقدان مدافعان وسط تخصصی به تعداد و اندازه‌های فنی لازم یک بار دیگر در پرسپولیس به‌وضوح حس می‌شود و اگر چه سرمربی قرمزها فعلاً امکان و اجازه خریدهای جدید و لازم را ندارد و برای این مهم باید تا پایان فصل جاری صبر کند اما این نیاز دیر یا زود و به هر شکل و روند ممکن از نو چهره‌ نشان خواهد داد و آرامش ذهنی به اردوی سرخ‌ها روی نخواهد آورد مگر جذب اینگونه مدافعان جدید عملی و محقق شود.

وقتی سیدجلال برود

اگر چه نشانه‌ای از بازنشستگی عاجل سیدجلال حسینی به‌رغم 40 ساله شدن این مدافع بسیار قوی و پر دوام مشاهده نمی‌شود اما باید پذیرفت که اگر او در پایان همین فصل نیز کفش‌ها را نیاویزد، دیر یا زود این‌ کار را خواهد کرد و به این ترتیب محکم‌ترین ستون و رکن اصلی دفاع پرسپولیس از عرصه عمل خارج خواهد شد و در آن زمان این تیم باید متاعی را در اختیار داشته باشد که اگر هم در سطح حسینی نیست لااقل 70 درصد کیفیات او را داشته باشد. اقدامات گل‌محمدی برای تعیین دقیق ترکیب دفاعی قرمز‌ها در دو سه فصل پیش رو باید به سبب برقراری ملاحظات و کمبودها و شرایط ویژه فوق هرچه سریع‌تر طراحی و در اولین فرصت اجرایی شود. اهمیت این الزام زمانی مشخص‌تر و مسأله هنگامی بارزتر می‌شود که متذکر گردیم پرسپولیس در چهار فصل از پنج فصل گذشته لیگ برتر عنوان بهترین خط دفاعی فصل را از آن خویش کرده و با تکیه بر همین سلاح و حربه توانسته است چهار قهرمانی پیاپی و پیش از آن یک نایب قهرمانی را به‌نام خود بنویسد.در همین فصل نیز پرسپولیس تا این لحظه صاحب چنین عنوانی است و حامد لک و یارانش به‌لطف بسیار کم و سخت گل خوردن تیم خود را یک بار دیگر در صدر جدول قرار داده و همپا با سپاهان به‌عنوان مدعی اول قهرمانی معرفی کرده‌اند.

یک عادت آشنا

با اینکه پرسپولیس در اوایل فصل جاری به‌غایت کم و با دشواری هرچه بیشتر گل می‌زد و ضررهای زیادی از این بابت کرد، در اواسط راه با جا افتادن بیشتر شهریار مغانلو و بازگشت عیسی آل‌کثیر به ترکیب تیم روند گلزنی‌های خود را به وضوح بهتر ساخت اما چنانچه این صعود کیفی را هم قبول داشته باشیم، پرسپولیس عادت کرده است که پایه‌های هر جام فتح شده تازه خود را ابتدا روی قدرت تدافعی عالی‌اش و اقتدار مدافعان وسط خود بگذارد. چیزی که اگر هرچه زودتر برای تأمین مجدد و استحکام بیشتر آن اقدام نشود، فقط تلخی افسوس و غم بردهای از دست‌رفته و شکست‌های اجباری را در پی خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها