کد خبر : 64080

بلایی که سر استقلال آمد

بلایی که سر استقلال آمد

گفته می‌شود دلیل مخالفت وزیر ورزش با توافق استقلال _مینو این بود که وی خواهان آن بود که مینو اسپانسری پرسپولیس را هم بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، احمد سعادتمند مدیرعامل پیشین استقلال در مدت حضورش روی صندلی مدیریت این باشگاه یکی از راههای پر کردن حساب باشگاه را در پیگیری مطالبات استقلال از اسپانسرها میدید با این تفکر پرونده ها را زیر و رو کرد و دریافت طی سه چهار سال گذشته باشگاه استقلال رقمی نزدیک به ۵۰ میلیارد از اتکا و کوثر طلب دارد با این فرضیه اقداماتش را برای وصول مطالبات آغاز کرد اما پس از نشست های متعدد با عیسی کاظم نژاد مدیرعامل کوثر و بررسی پرداختی ها مشخص میشود بخش اعظمی از این مبلغ در دوران مدیران پیشین پرداخت شده و باشگاه تنها مبلغ ۱۰ میلیارد تومان از اتکا و ۱۴ میلیارد تومان از کوثر طلب دارد! کوثر و اتکا ادغام شده بودند و حالا استقلال برای دریافت طلب ۲۴میلیاردی اش با مدیریت مجموعه کوثر طرف حساب بود. تیم حقوقی کوثر اعلام کرد حاضر است ۶ میلیارد تومان نقد پرداخت کند در ازای بخشش مابقی طلب، یعنی ۶ میلیارد از ۲۴ میلیارد و بخشش هجده میلیارد تومان!

حالا جای سوال است آیا قرار بوده بخشی از این هجده میلیارد به صورت زیر میزی به کسی پرداخت شود و بخشی دیگر به نفع طرف بدهکار در حسابشان باقی بماند ؟ اگر جواب منفی است پس واقعا چطور توقع نادیده گرفتن این مبلغ را داشته اند؟ چطور ممکن است توقع داشته باشند ۱۸ میلیارد از طرف طلبکار بخشیده شود ؟طلبکاری که غرق در مشکلات مالی است! زمانی که تیم عازم قطر بود و دیاباته دریافتی نداشت و خواهان دریافت مبلغی از قراردادش شد .سعادتمند به گمان اینکه پس از بازگشت از قطر پیگیر مطالبات باشگاه از اتکا_کوثر خواهد شد از احمدی( طلبکار باشگاه) ۵۸۰ هزار درهم قرض می کند تا پس از وصول طلب باشگاه این بدهی را پرداخت کند اما عمر مدیریت او کفاف نداد . پس از بازگشت با ابراز تمایل خلیل زاده به برکناری وی و رضایت سلطانی‌فر، علی نژاد و مشاور وزیر ،سعادتمند برکنار شد و پیگیری طلب باشگاه هم در ردیف وظایف مدیریت جدید قرار گرفت .

چرا بخشش ؟چرا ویرانگری ؟

در حالی که باشگاه زیر کوهی از بدهی ها است احمد مددی و هیئت مدیره استقلال ، به جای آنکه اسپانسر را برای پرداخت بدهی هایشان تحت فشار بگذارند و در صدد باشند با آنها برای پرداخت بیشتر به توافق برسند، تنها یک چهارم از طلب ۲۴ میلیاردی را دریافت می‌کنند .شش میلیارد از ۲۴میلیارد را می‌گیرند و ۱۸ میلیارد را می بخشند. این بخشش چطور ممکن است ؟آیا هدف بالا بردن بدهی این تیم با اهداف خاصی است؟ آیا ۱۸ میلیارد قرار بود جای دیگر و جور دیگری دریافت شود؟دقیقا چطور آقایان۱۸ میلیارد تومان بخشیدند و حالا باشگاه در باتلاق بدهی ها گیر افتاده است ؟

ماجرای درهم های حاشیه ساز

همانطور که گفته شد سعادتمند برای پرداخت بخشی از طلب دیاباته ۵۸۰ هزار درهم به صورت قرض‌الحسنه از احمدی قرض می‌کند به امید وصول ۲۴ میلیارد طلب باشگاه از اتکا_کوثر. سعادتمند می‌رود و آقایان هیات مدیره و مدیرعامل جدید ۱۸ میلیارد می بخشند تا در پرداخت ۵۸۰ هزار درهمی( معادل سه میلیارد و نیم احمدی طلبکار باشگاه) در گِل بمانند.تا بازیکنان از بی پولی ساز جدایی کوک کنند، تا پول ناهار بازیکنان را فرهاد مجیدی پرداخت کند. احمدی( طلبکار باشگاه استقلال) حالا بدون سود فقط تمام ۵۸۰ هزار درهمی که قرض داده است را می‌خواهد و بدون سود ،بدون دیر کرد. ای کاش قانون آقایانی که مدیریت رفاقتی را تجربه می‌کنند را متهم به جبران و پرداخت ضرر و زیانی میکرد که خود مسبب آن بودند،در این صورت از یک ریال هم نمی‌گذشتند و اشتباهات محاسباتی رخ نمیداد! از نهادهای نظارتی انتظار می‌رود که به ماجرای  گم شدن پول ها ورود کنند. همین سبک مدیریت،بیت المال را هدر می‌دهد.

چرا وزیر ورزش مخالف درآمدزایی استقلال بود؟

قرار بود باشگاه استقلال با دریافت ۶۰ میلیارد تومان تبلیغات روی پیراهنش را به مینو بدهد .شصت میلیارد به اضافه ۳ درصد از کل فروش ۴۶ نوع محصول این شرکت ! اما این اقدام از سوی اسماعیل خلیل زاده رفیق،شریک و نیروی وزیر ورزش در باشگاه استقلال، مقابل دوربین‌های تلویزیون بارها به سخره گرفته شد.او سرانجام با دستور سلطانی فر،سعادتمند را برکنار کرد تا پس از گذشت ماه‌ها از جدایی او، استقلال تنها با دریافت ۴ میلیارد مینو را روی پیراهنش تبلیغ کند. گفته می‌شود دلیل مخالفت وزیر ورزش با توافق استقلال _مینو این بود که وی خواهان آن بود که مینو اسپانسری پرسپولیس را هم بپذیرد. نکته‌ای که مورد انتقاد هواداران دو تیم به ویژه هواداران استقلال است. آنها معتقدند اسپانسر مشترک نمی‌تواند تقسیم عادلانه در پرداختی ها داشته باشند اما وزیر ورزش روی خواسته ی خود همواره پافشاری داشت تا دلخوری بخش عظیمی از هواداران را فراهم و خود را مدیری رنگی معرفی کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها