کد خبر : 63355

تصاویر | آن شب سیاه تیم ملی در منامه

تصاویر | آن شب سیاه تیم ملی در منامه

تیم ملی ایران یک بار در منامه مقابل بحرین شکست خورد؛ دیداری که از آن به عنوان شب سیاه یاد می‌شود.

به گزارش خبرورزشی - تیم ملی ما برای صعود به رقابت‌های جام جهانی ۲۰۰۲ کره و ژاپن راه سختی در پیش نداشت و همه چیز مهیای صعود بود اما باخت ۳-۱ مقابل بحرین، معادله صعود را پیچیده کرد و ما به مصاف ایرلند رفتیم.

۴ عکس تلخ و تاریخی از شب سیاه ایران در منامه

بحرینی‌ها اما در آن شب سیاه برای عربستان بازی می‌کردند و در آخر بازی هم پرچم این کشور را دور سر می‌چرخاندند. بسیاری از ملی‌پوشان آن دوره، دوست ندارند درباره شب سیاه منامه حرف بزنند. سیروس دین‌محمدی از معدود بازیکنانی است که در این باره می‌گوید: «ما فکر می‌کردیم راحت به جام جهانی صعود می‌کنیم. بحرین را دست کم گرفته بودیم و وقتی از تهران خبر رسیده بود که در میدان آزادی کیک چند طبقه درست کرده‌اند تا برای صعود جشن بگیرند باورمان شده بود که راهی جام جهانی شده‌ایم.»

۴ عکس تلخ و تاریخی از شب سیاه ایران در منامه

درباره این بازی اما حرف و حدیث‌هایی هم به گوش می‌رسید؛ از جمله ماجرای کشک بادمجان معروف! دین محمدی بازیکن وقت تیم ملی که در منامه حضور داشت می‌گوید: «کشک بادمجانش سالم بود. اصلا یک وضعی شد! برنج از بشقاب‌های بچه‌های تیم ملی سرریز شده بود. این دیگر تقصیر کسی نبود و بازیکن حرفهای باید خودش رعایت این ‌مسائل را بکند و روز بازی این مسایل را بداند که پرخوری نکند. تیم ما هم پر بود از بازیکن باتجربه، اما...»

۴ عکس تلخ و تاریخی از شب سیاه ایران در منامه

بحرینی‌ها برای به حاشیه کشاندن آن بازی دست به هر کاری زدند و این چند تصویری که می‌بینید یادگاری تلخ از همان شب سیاه است؛ هر چند بعدها برای صعود به جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل با کارلوس کی‌روش انتقام فوق العاده سختی از بحرینی‌ها گرفتیم؛ ۶ گل به بحرین زدیم تا آنها یادشان بماند با چه تیم و فوتبالی طرف هستند.

۴ عکس تلخ و تاریخی از شب سیاه ایران در منامه

 

 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها