کد خبر : 63302

اعلام زمان ثبت نام جدید مسکن ملی / قیمت هر مترمربع مسکن ملی

اعلام زمان ثبت نام جدید مسکن ملی / قیمت هر مترمربع مسکن ملی

بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، دور جدید ثبت نام برای واحدهای اقدام ملی مسکن از هفته آینده آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، ثبت نام مجدد متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن از روز ۱۷ خردادماه آغاز می‌شود. این چهارمین مرحله از ثبت‌نام خواهد بود که البته جزئیاتی درخصوص تعداد واحدهای ثبت نامی اعلام نشده است.

محمود محمودزاده ـ معاون وزیر راه و شهرسازی ـ با بیان این خبر گفت: با مصوبه دولت، تسهیلات مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته و تولید مستمر مسکن در دستور کار است.

طبق گفته او، مرحله دوم مسکن ملی تا پایان خردادماه افتتاح می‌شود.

وزارت راه و شهرسازی پیش از این بارها اعلام کرده که متقاضیان بدحساب از پروژه های مسکن ملی حذف و از لیست رزرو جایگزین آنها خواهد شد.

البته گفته می‌شود نظر محمد اسلامی ـ وزیر راه و شهرسازی ـ این است که مدیران، پروژه‌های اقدام ملی را با وام بانکی جلو ببرند و اگر واقعا مجبور شدند اقدام به حذف افراد کنند.

گفتنی‌است، از کل ۵۳۰ هزار واحد اقدام ملی مسکن که در مرحله اجرا قرار دارد تا روز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ تعداد ۲۱۳ هزار و ۱۰۱ متقاضی برای مسکن ملی افتتاح حساب و از این تعداد ۱۵۰ هزار و ۳۳۸ نفر وجوه اولیه را واریز کردند که معادل ۶۷۹۰ میلیارد تومان است. بنابراین حدود ۳۸۰ هزار نفر مبلغی واریز نکرده‌اند که احتمال حذف آنها وجود دارد.

قیمت هر متر مسکن ملی ۳.۷ میلیون تومان

همچنین قیمت به‌روز واحدهای اقدام ملی مسکن به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است. این موضوع را اواخر اردیبهشت ماه یاسر لک ـ معاون اداره کل راه و شهرسازی استان تهران ـ به ایسنا اعلام کرد و گفت: با توجه به ضرایب اعمال شده به قیمت پایه واحدهای اقدام ملی مسکن که سه ماهه دوم سال گذشته اعلام شد در حال حاضر قیمت هر متر مسکن ملی به سه میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. در آینده نیز ممکن است تعدیل ها کاهشی یا افزایشی باشد.

مسکن ملی در یک نگاه

شهریوماه ۱۳۹۸ طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهور کلنگ‌زنی شد و ۱۸ آبان ماه ۱۳۹۸ ثبت نام از متقاضیان در چهار استان آغاز و سپس به دیگر استانها تسری پیدا کرد.

برای این پروژه ۴۰۰ هزار واحد تعریف شد که در دور اول و دوم نام نویسی ۱.۶ میلیون نفر از طریق سایت tem.mrud.ir و پیامک ثبت نام کردند که ۴۶۰ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

اولین واحدها به تعداد ۱۱ هزار و ۵۶۰ واحد در روز یکم آبان ماه ۱۳۹۹ به دستور رئیس جمهور افتتاح شد. مسئولان وزارت راه و شهرسازی، پیشرفت پروژه اقدام ملی مسکن را حدود ۲۵ درصد اعلام کرده‌اند و اسلامی قول داده در نیمه اول سال ۱۴۰۰ ماهانه ۲۰ هزار واحد افتتاح شود.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و ۱۰۰ میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود ۱۸ درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود ۴۰ میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین محاسبات که اداره کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرده به ۳.۷ میلیون تومان در هر متر مربع رسیده است.

یادآور می‌شود،ثبت نام مراحل اول، دوم و سوم به پایان رسیده است. فرصت ثبت نام در مرحله سوم از ۱۸ دی ماه ۱۳۹۹ آغاز شد و پنجشنبه (۲۵ دی ماه) به اتمام رسید. مرحله چهارم نام نویسی از روز ۱۷ خردادماه ۱۴۰۰ آغاز می‌شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها