کد خبر : 63238

گابریله پین با این مدل عجیب همکاری می تواند برای استقلال گره گشایی کند؟

گابریله پین با این مدل عجیب همکاری می تواند برای استقلال گره گشایی کند؟

سرانجام فرهاد مجیدی از دستیارایتالیایی‌اش رونمایی کرد. فردی که رزومه قابل توجهی دارد و اگر به خوبی از تفکرات او استفاده شود، می‌تواند منشأ تحولاتی در استقلال باشد.

به گزارش ایران ورزشی، درباره اینکه «پین» درفوتبال ایران و باشگاه استقلال چه اندازه کارآیی داشته باشد، نمی‌توان با قطعیت چیزی به زبان آورد اما آنچه مسلم است کارنامه و عقبه مطلوب این مربی ایتالیایی امیدوا کننده است و اگر تعامل مناسبی میان او و فرهاد مجیدی ایجاد شود به احتمال زیاد نتیجه مناسبی برای استقلال به همراه خواهد داشت.

 مسأله‌ای که در نحوه همکاری پین با استقلال نگرانی‌هایی به وجود آورده محدود کردن شعاع همراهی این مربی در استقلال است.

 طبق قوانینی که سازمان لیگ طراحی کرده درفصل جاری هیچ باشگاهی نمی‌تواند با مربی یا بازیکن خارجی قرارداد جدید امضا کند. این قانون به دلیل مشکلات مالی که در سال‌های متمادی از جانب خارجی‌ها برای باشگاه‌ها لحاظ شده، به وجود آمد اما ماجرای تعلیق فعالیت خارجی‌ها در فوتبال ایران زمانی عجیب‌ترجلوه می‌کند که می‌بینیم تیم ملی فوتبال ایران حق استفاده از مربی خارجی را دارد اما باشگاه‌ها نمی‌توانند حتی مربیانی در سطح مشاور یا کمک مربی را روی نیمکت بنشانند.

همین موضوع سبب شده فرهاد مجیدی که زمینه‌ساز حضور آقای گابریله پین ایتالیایی در استقلال شده، اعلام کند از این مربی فقط درتمرینات بهره خواهد گرفت. موضوعی که قطعاً به ضرر خودش و استقلال تمام خواهد شد و استقلال سود آنچنانی از همکاری با این مربی لااقل تا پایان فصل جاری نخواهد برد. ضمن اینکه شنیده می‌شود پین راضی به چنین همکاری با استقلال نیست و دوست دارد قراردادش به طور قانونی در سازمان لیگ ایران ثبت شود و در لیگ نیز همراه استقلال باشد.

تصور کنید مربی ایتالیایی امور تمرینی استقلال را در دست داشته باشد و به نوعی مغز متفکر آبی‌ها در بخش طراحی تمرینی باشد و خط مشی و تاکتیک‌ها نیز را مشخص کند اما نتواند درجریان بازی‌ها کنار مجیدی بنشیند! سؤال این است که اگر این مربی نتواند در جریان بازی‌ها به استقلال کمک کند این همکاری چه سود و فایده‌ای برای استقلال خواهد داشت؟

تردیدی نیست که این شیوه همکاری با مشکلاتی مواجه خواهد شد و بعید است که با ارتباط تلفنی بتوان این خلأ را پر کرد. بنابراین حضور این مربی ایتالیایی روی نیمکت استقلال کمک بیشتری به این باشگاه خواهد بود؛ باشگاهی که باید شهریورماه در لیگ قهرمانان آسیا حضور یابد و رخ در رخ الهلال قرار بگیرد.

بدون شک اگر سازمان لیگ قدری زودتر اقدام به لغو این قانون کند، فرهاد مجیدی با اهرم‌های فنی بیشتری به مقابله با رقبای استقلال خواهد رفت و لازم است که سازمان لیگ زودتر از شروع فصل بعد در همکاری خارجی‌ها با باشگاه‌ها تجدید نظر کند.

 البته مشخص است که اگر این موضوع از سوی باشگاه استقلال مطرح شود، صدای بسیاری از تیم‌ها درخواهد آمد اما واقعیت این است که اساساً قانون عدم همکاری با مربیان و بازیکنان خارجی با قواعد فوتبال حرفه‌ای در منافات است و این قانون باید برداشته شود.

 پین با عقبه‌ای قابل دفاع در استقلال

گفته می‌شود پس از اینکه فرهاد برای انتخاب یک مشاور خوب و رزومه‌دار با گابریله پین آشنا شده بود، سرمربی آبی‌پوشان در خصوص سطح فنی او و حضورش در ایران با فابیو کاناوارو مشورت کرده است. مجیدی که از دوستی قدیمی‌ای با کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا برخوردار است، در رابطه با انتخاب پین، از کاناوارو تأییدیه نهایی را گرفته و او گابریله پین را از لحاظ سطح کیفی و فنی، مورد تأیید قرار داده است. گابریله پین که رزومه خوبی در فوتبال اروپا دارد، به عنوان دستیار پراندلی در تیم ملی ایتالیا عنوان نایب قهرمانی یورو 2012 و سومی جام کنفدراسیون‌ها در سال 2013 را به دست آورده و در جام جهانی 2014 نیز روی نیمکت لاجوردی‌پوشان حضور داشت. نکته جالب و مهم این است که او با تأیید مرد سال فوتبال جهان در سال 2006 به استقلال پیوسته است.

گابریله پین در دوران بازیگری عضو تیم‌های فوتبال یوونتوس، لاتزیو، پارما و چند باشگاه دیگر ایتالیایی بود. گابریله پین کار مربیگری را از پایه‌های پارما آغاز کرد و همواره به عنوان دستیار اول چزاره پراندلی در تیم‌های او حضور داشت. پین به مدت 5 سال و در 240 بازی در فیورنتینا در کنار پراندلی بود. او سپس در سال 2010 و با انتخاب پراندلی به عنوان مربی تیم ملی ایتالیا روی نیمکت آتزوری نشست و تورنمنت‌های مهمی از جمله یورو 2012 و جام جهانی 2014 را تجربه کرد. او سپس با پراندلی راهی گالاتاسرای ترکیه شد و پس از مدتی با جنوا به فوتبال ایتالیا بازگشت.

پین تا همین چند ماه پیش به همراه پراندلی در تیم فیورنتینا حضور داشت ولی به دلایل شخصی، این سرمربی کهنه کار از جمله مشکلات افسردگی، از این تیم جدا شد و حالا مشاور مجیدی پس از چند ماه حضور در سری آ ایتالیا، عازم ایران می‌شود تا به کادرفنی استقلال اضافه شود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها