کد خبر : 63189

گابریله پین این فصل مشاور و فصل بعد دستیار رسمی سرمربی استقلال

گابریله پین این فصل مشاور و فصل بعد دستیار رسمی سرمربی استقلال

فرهاد مجیدی دیروز با انتشار یک استوری از مشاور ایتالیایی خود رونمایی کرد. گابریله پین، مربی ایتالیایی و دستیار چزاره پراندلی در تیم‌های مختلف از جمله تیم ملی ایتالیا و تیم‌های فیورنتینا، پارما و... قرار است به زودی عازم ایران شود و به عنوان مشاور در کنار فرهاد مجیدی فعالیت کند و فصل آینده نیز به عنوان مربی به کادرفنی آبی‌پوشان اضافه خواهد شد.

به گزارش ایران ورزشی، گابریله پین که رزومه خوبی در فوتبال اروپا دارد، به عنوان دستیار پراندلی در تیم ملی ایتالیا عنوان نایب قهرمانی یورو 2012 و سومی جام کنفدراسیون‌ها در سال 2013 را به دست آورده و در جام جهانی 2014 نیز روی نیمکت لاجوردی‌پوشان حضور داشت. این مربی 59 ساله سابقه بازی در تیم‌های یوونتوس، پارما و لاتزیو را هم دارد.

نکته جالب و مهم این است که او با تأیید مرد سال فوتبال جهان در سال 2006 به استقلال پیوسته است. پس از اینکه فرهاد برای انتخاب یک مشاور خوب و رزومه‌دار با پین آشنا شده بود، سرمربی آبی‌پوشان درخصوص سطح فنی او و حضورش در ایران با فابیو کاناوارو مشورت کرده است. سرمربی آبی‌پوشان که دوستی قدیمی با کاپیتان سابق تیم ملی ایتالیا دارد، در رابطه با انتخاب پین، از کاناوارو تأیید نهایی گرفته و او پین را از لحاظ سطح کیفی و فنی مورد تأیید قرار داده است.

پس از اینکه مجیدی بابت انتخاب پین از سوی کاناوارو به جمع‌بندی نهایی رسید، مذاکرات با او را آغاز کرد و پس از توافق شخصی، پین را به عنوان مشاور خود برگزید. دستیار سابق چزاره پراندلی حتی مسابقات استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر داشت و در این خصوص شناخت کافی از ترکیب و سیستم آبی‌پوشان دارد.

گابریله پین پیگیر تزریق واکسن کرونا بود تا راهی ایران شود، ولی به ویروس کووید 19 مبتلا شد. مطابق قوانین مربوط به اپیدمی ویروس کرونا در کشور ایتالیا، هر فرد مبتلا باید یک دوره 21 روزه قرنطینه را پشت سر بگذارد و به این جهت سفر این مربی ایتالیایی به ایران دچار تأخیر شد و روز یکشنبه با پایان قرنطینه، او عازم ایران می‌شود تا به کادرفنی استقلال اضافه شود. بدین‌ ترتیب او می‌تواند نیمه دوم تعطیلات لیگ در تمرینات استقلال حاضر شود.  گابریله پین که همواره به عنوان دستیار چزاره پراندلی در تیم‌های مختلف حضور داشته، تا همین چند ماه پیش به همراه این مربی کهنه‌کار در تیم فیورنتینا حضور داشت ولی با جدایی این مربی مشهور به دلایل شخصی از جمله افسردگی پین هم از کادر فنی جدا شد و حالا قرار است حضور در فوتبال ایران را تجربه کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها