کد خبر : 63074

رسوایی و فاجعه بزرگ در استقلال

رسوایی و فاجعه بزرگ در استقلال

مدیران ارشد وزارت ورزش مدعی هستند که با استعفای اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مخالفت شده است.

به گزارش خبرورزشی - اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال که از شرایط مدیریتی این باشگاه به تنگ آمده بودند، سرانجام تصمیمی که چند روز پیش گرفته بودند را عملی و استعفای خود را به صورت دسته جمعی تقدیم وزارت ورزش کردند.

مدیران ارشد وزارت ورزش مدعی شده‌اند که وزیر با استعفای اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال مخالفت و تأکید کرده است که آرامش باید به جمع آبی‌پوشان بازگردد.

حالا باید ببینیم همه چیز با تفاهم حل و فصل می‌شود یا اینکه هیئت مدیره به خواسته‌هایشان دست پیدا می‌کنند.

اختلاف نظر شدید با مدیرعامل

یکی از مهم‌ترین دلایل کناره‌گیری دسته ‌جمعی اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال اختلاف نظر شدید بر سر مسائل مدیریتی با احمد مددی است. اختلافاتی که از تفاوت سلیقه فراتر رفته و موجب استعفای آنها شده است. این اختلافات از مسائل مالی تا بحث رد و بدل شدن مبالغی ویژه برای تصمیماتی خاص را شامل می‌شود!

پول بده و بازیکن شو

هیئت مدیره استقلال برخی از موارد مالی مطرح شده پیرامون این باشگاه را اصلاً برنمی‌تابند. برای مثال آنها مدعی‌اند یکی از پیشکسوتان به هیئت مدیره مراجعه کرده و  مدعی وجود پرونده‌ای مبنی بر جابه‌جا شدن مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان برای ورود نام یک نفر تحت عنوان بازیکن در تیم امید استقلال می‌شود. چنین اتفاقی اگر رخ داده باشد برای باشگاه باسابقه استقلال، فاجعه و رسوایی به حساب می‌آید. از قرار معلوم، اختلاف بر سر سبک مدیریتی و افراد انتخاب شده در داخل آکادمی  استقلال نیز از مدت‌ها قبل به سوژه‌ای برای تنش میان هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه تبدیل شده است.

جریمه سنگین

به نظر می‌رسد کم کم برخی موارد پیرامون سفر استقلال به عربستان برای شرکت در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در حال افشا شدن است. ظاهراً عدم حضور افسر امنیتی همراه با آبی‌پوشان در جریان این مسافرت باعث تقابل جدی کنفدراسیون فوتبال آسیا با طرف ایرانی شده و استقلال جریمه‌ ۲۱ هزار دلاری را به جان خریده است که از میزان درآمدهای آسیایی این تیم کسر می‌شود. اتفاقی که هیئت مدیره معتقدند با توجه به رقم قابل توجه آن و البته مشکلات مالی باشگاه می‌شد با یک برنامه‌ریزی صحیح و همراه داشتن افسر امنیتی جلوی وقوع آن را گرفت.

سفر بی‌حاصل

مدیران ارشد باشگاه همچنین به مسافرت احمد مددی همراه با استقلال نیز توجه کرده‌اند و معتقدند با توجه به قرنطینه بودن کاروان در داخل هتل، حضور مدیرعامل عملاً ثمری برای تیم در جده نداشت و مددی باید به جای انجام چنین کاری، در تهران می‌ماند و مشکلات باشگاه را مرتفع می‌کرد.

ما تماشاگر نیستیم

اعضای هیئت مدیره با توجه به موارد اشاره شده و سایر مسائل به این نتیجه رسیدند در چنین شرایطی فضای کار برایشان مهیا نیست و بهتر است استعفای خود را اعلام کنند تا هواداران در جریان اتفاقات قرار بگیرند (البته بخشی از اتفاقات) و وزارتخانه هم خودش تصمیم بگیرد که می‌خواهد در رابطه با بحث مدیریتی استقلال چه تصمیمی اتخاذ کند.

هیئت مدیره تأکید داشت باید سیاست‌گذاری کلان باشگاه توسط آنها صورت بگیرد و موارد مورد نظرشان اجرا شود ولی وقتی چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد، دیگر دلیلی ندارد در چنین سمتی باقی بمانند چون دلشان نمی‌خواهد در وقایع مدیریتی باشگاه نقش تماشاچی را ایفا کنند!

عقب‌نشینی مدیرعامل؟

پس از اعلام کناره‌گیری، توپ عملاً در زمین وزارت ورزش افتاد و رکن اصلی تصمیم‌گیری برای استقلال بلافاصله اعلام کرد با استعفای مورد نظر مخالف است. در چنین شرایطی یا باید اعضای هیئت مدیره با احمد مددی پیرامون شرایط مدیریت استقلال به تفاهم برسند یا اینکه مدیرعامل آبی‌پوشان با دخالت وزارتخانه، حداقل در برخی از مواضع خود مجبور به عقب‌نشینی شود.

بازگشت در صورت تغییر

آخرین خبرهای رسیده در مورد ماجراهای مدیریتی استقلال حکایت از آن دارد که اگر شرایط در این باشگاه تغییر کند و خواسته‌های هیئت مدیره مورد پذیرش قرار بگیرد، آنها حاضر به بازگشت خواهند شد و دوباره صاحب منصب باقی می‌مانند ولی در غیر این صورت تمایلی برای ادامه همکاری نخواهند داشت. به نظر می‌رسد وزارتخانه ترجیح بدهد در چنین شرایطی دست به ترکیب هیئت مدیره استقلال نزند مگر اینکه اختلافات به مراتب فراتر از حد تصور باشد یا مدیرعامل از مواضع خود کوتاه نیاید.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها