کد خبر : 62971

دردسر بزرگ استقلال برای اجرای خواسته مهم فرهاد مجیدی

دردسر بزرگ استقلال برای اجرای خواسته مهم فرهاد مجیدی

مسئله‌ای که حالا این روزها علاوه بر بحث پرداخت ارزی باعث دغدغه گروهی از مدیران باشگاه استقلال شده، شکل ماهیتی قراردادی است که باید با مربی خارجی مورد نظر کادر فنی منعقد شود.

به گزارش خبرورزشی، از اوایل امسال بحث حضور یک مربی خارجی در کادر فنی استقلال مطرح شد و این مسئله پس از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان و جدایی فراز کمالوند، جدی‌تر دنبال شد.

البته با توجه به قوانین کنونی، هیچ تیمی حق جذب بازیکن و مربی خارجی ندارد و فقط می‌تواند همان چهره‌های غیر ایرانی که از قبل قرارداد داشتند را حفظ کنند.

این مسئله موجب شد استقلالی‌ها عملاً به دنبال یک تبصره و راهکار قانونی بیفتند و سرانجام به این نتیجه رسیدند که نام مربی مورد نظر را تحت عنوان «مشاور فنی» اعلام کنند.

به‌ این ترتیب، مربی خارجی آبی‌پوشان در تمرینات شرکت و تدابیر تاکتیکی مورد نظر خود را به سرمربی اعلام می‌کند ولی هنگام برگزاری مسابقات نمی‌تواند روی نیمکت حضور داشته باشد و باید از روی سکوها یا داخل منزل، تماشاگر نمایش آبی‌پوشان باشد و در بهترین شرایط، فقط از طریق تلفن همراه نکات فنی را به روی نیمکت منتقل کند.

 این مسئله به خودی خود برای گروهی از پیشکسوتان استقلال سؤال برانگیز شده و آنها مدعی‌اند چنین فردی نمی‌تواند در مسابقات حساس کمک چندانی به سایر مربیان بکند ولی ظاهراً حالا مشکل دیگری نیز ایجاد شده است.

پرداخت دلاری ممنوع

اگر از ماجرای قرارداد دراگان اسکوچیچ که می‌گویند قرار شده دستمزد خود را به‌صورت ریالی دریافت کند بگذریم، کمتر فوتبالیست یا مربی خارجی شاغل در ایران حاضر به پذیرفتن چنین شرطی خواهد شد. بازیکنان و مربیان خارجی شاغل در ایران، نه تنها دستمزدش را به صورت ارزی می‌خواهد بلکه تأکید خواهد کرد طرف ایرانی راهکاری پیدا کند تا رقم مورد نظر بدون هیچ مشکلی داخل حسابش در خارج از ایران بنشیند. 

مسئله مهم استقلال در این شرایط این است که جدا از بحث تحریم‌های بانکی، اساساً نمی‌تواند دستمزد مربی مورد نظر خود را به صورت دلار یا یورو پرداخت کند چون طبق قوانین کنونی و با توجه به فهرستی که در اختیار سازمان لیگ قرار دارد، این باشگاه فقط اجازه دارد به شیخ دیاباته و هرویه میلیچ پرداخت ارزی داشته باشد و سایر موارد پرداختی توسط استقلال حتماً باید به صورت ریالی و در داخل شبکه بانکی کشور خودمان باشد.

مشکل قانونی

مسئله‌ای که حالا این روزها علاوه بر بحث پرداخت ارزی باعث دغدغه گروهی از مدیران باشگاه استقلال شده، شکل ماهیتی قراردادی است که باید با مربی خارجی مورد نظر کادر فنی منعقد شود.

قرارداد این شخص تحت عنوان مربی در سازمان لیگ ثبت نمی‌شود و اگر به عنوان مشاور نیز با او همکاری کنند (تازه اگر قوانین سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال چنین اجازه‌ای را بدهد) نمی‌توانند پرداخت ارزی داشته باشند.

حتی برخی افراد حقوقی خارج از مجموعه استقلال به بعضی از مدیران این باشگاه هشدار داده‌اند قبل از هرگونه اقدامی و مکتوب کردن سندی با افراد خارجی، ابتدا در این رابطه استعلام بگیرند و مجوز لازم را از نهادهای قانونی کسب کنند که آیا اصلاً با توجه به شرایط موجود، پرداخت ارزی به یک چهره جدید غیرایرانی، قانونی محسوب می‌شود یا خیر؟

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها