کد خبر : 62882

راز اصرار بر حضور مربی پرسپولیس روی نیمکت تیم ملی

راز اصرار بر حضور مربی پرسپولیس روی نیمکت تیم ملی

کریم باقری به کادر فنی تیم ملی فوتبال اضافه شد، اتفاقی که به نظر می‌رسد فقط برای افزایش بار فنی تیم ملی رخ نداده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، با حکم رئیس فدراسیون فوتبال، کریم باقری از روز گذشته به کادر فنی تیم ملی فوتبال اضافه شد. اتفاقی که چند ماه قبل هم قرار بود رخ دهد، اما در آن زمان فدراسیون فوتبال پیشنهاد حضور همزمان باقری در کادر فنی پرسپولیس و تیم ملی را رد کرد و کریم هم پرسپولیس را رها نکرد.

اما حالا با رسیدن به یکی از حساس‌ترین مقاطع تیم ملی فوتبال و بازی‌های سرنوشت ساز برای رسیدن به جام جهانی ۲۰۲۲، این بار فدراسیون جدید بار دیگر به باقری پیشنهاد داد و این بار پذیرفت که او همزمان در کادر فنی پرسپولیس و تیم ملی حضور داشته باشد.

به نظر می‌رسد این اصرار فدراسیون فوتبال برای حضور باقری در تیم ملی برای جمع کردن حواشی تیم و البته حرف شنوی بازیکنان تیم ملی به خصوص لژیونر‌ها از سرمربی کروات برمی گردد و برای جلوگیری از این اتفاق، هیچ گزینه‌ای بهتر از کریم باقری نمی‌توانستند پیدا کنند. مربی‌ که مقتدر و البته کم حاشیه است و همه بازیکنان به او احترام می‌گذارند و می‌تواند حاشیه تیم ملی را جمع کند.

یکی از دلایلی که پرسپولیس در سال‌های اخیر موفق بوده است، قطعا به حضور کریم باقری در کادر فنی این تیم باز می گردد. البته نه فقط به دلیل توانایی‌های فنی، بلکه به دلیل توانایی این مربی در جمع کردن حاشیه‌ها و جلوگیری از درز حاشیه به بیرون از باشگاه! حال مسئولان فدراسیون می‌خواهند از این توانایی باقری در تیم ملی هم استفاده کنند تا ستاره‌های تیم ملی علیه سرمربی طغیان نکنند.

اتفاقی که سابقه زیادی در تیم ملی داشته و بار‌ها تیم ملی کشورمان به دلیل حواشی زیاد ضربه دیده است.  از کودتای بازیکنان علیه پرویز دهداری گرفته تا مشکلات شخصی و زاویه بازیکنان تیم ملی با یکدیگر در زمان سرمربیگری برانکو ایوانکوویچ در جام جهانی ۲۰۰۶!

البته تیم ملی کشورمان از زمانی که کارلوس کی روش هدایت این تیم را بر عهده گرفت و در زمان ۸ ساله حضور این مربی روی نیمکت تیم ملی، دیگر شاهد این حواشی نبود و اقتدار سرمربی پرتغالی باعث شد تا هر بازیکنی با کوچکترین حاشیه از تیم ملی دور بماند و در اردو‌ها شاهد حاشیه و درگیری نباشیم. البته به نظر می‌رسد شخصیت و کاریزمای کی روش را اسکوچیچ ندارد و مسئولان تیم ملی برای پر کردن این خلا و تداوم بی حاشیه بودن تیم ملی، از توانایی‌های کریم باقری استفاده خواهند کرد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها