کد خبر : 62791

جزئیات افزایش میانگین 34 درصدی حقوق کارمندان + جدول

جزئیات افزایش میانگین 34 درصدی حقوق کارمندان + جدول

براساس آمار سازمان برنامه و بودجه، حقوق کارمندانی که در سال۹۹ کمتر از چهار میلیون تومان بوده، ۵۳درصد افزایش یافت (حدود۲میلیون تومان).همچنین این میزان برای افرادی که حقوقهای بیش از۱۸ میلیون تومان دریافت می‌کردند ۲۳ درصد (حداقل ۴ میلیون) بوده است.

به گزارش تسنیم، براساس آمارهای سازمان برنامه و بودجه، حقوق کارمندان در سال گذشته به طور میانگین 34 درصد رشد یافته است.  حقوق کارمندانی که کمتر از 4 میلیون تومان دریافتی داشتند 53 درصد، بین چهار تا شش میلیون تومان 45 درصد و بین شش تا 10 میلیون تومان 34 درصد افزایش حقوق داشته‌اند.

 همچنین حقوق کارمندانی که بین 10 تا 14 میلیون تومان، 14 تا 16 میلیون تومان، 16 تا 18 میلیون تومان، و بیش از 18 میلیون تومان به ترتیب 29، 27، 24 و 23 درصد افزایش یافته است.

 

افزایش حقوق کارمندان , سازمان برنامه و بودجه کشور ,

پورمحمدی معاون اقتصادی سازمان برنامه و بودجه در همین خصوص گفت: در سال 99 یک بحران در بازار کار شکل گرفته بود و بودجه بایستی هزینهای کارمندان، بازنشستگان و تامین اجتماعی را جبران می‌کرد. با توجه به محدودیت منابع ممکن بود برای جبران هزینه‌های 571 هزار میلیارد تومانی بودجه به منابع بانک مرکزی متوسل شویم. بر هیمن اساس تا پایان سال در بودجه صرفه‌جویی‌هایی انجام شد.

این مقام مسئول گفت:  متوسط افزایش حقوق کارمندان 34 درصد بود اما در قانون بودجه مجوز افزایش 15درصدی را داده بود. دولت این اضافه پرداخت را سعی کرد عادلانه انجام دهد و افرادی که بالای ده میلیون تومان دریافتی داشتند 29درصد و حقوق بالای 18 میلیون تومان مشمول 22درصد افرایش دریافتی شدند.

به گزارش تسنیم، این آمارها بدین معنا است که به حقوق کارمندانی که در ردیف اول قرار دارند(حقوق‌های زیر چهار میلیون تومان)  حداکثر در حدود دو میلیون تومان افزوده شده  است و این در حالی است که حقوق کارمندانی که در طبقه آخر قرار دارند (حقوق‌های بیش از 18 میلیون تومان)  حداقل چهار میلیون تومان  افزوده شده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها