کد خبر : 62580

قیمت سکه طلا دوباره به زیر مرز روانی ریخت

قیمت سکه طلا دوباره به زیر مرز روانی ریخت

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: قیمت طلا و سکه امروز روند کاهشی در پیش گرفت و نرخ هر سکه طرح قدیم به ۹میلیون و ۹۵۰ هزار تومان رسید.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: امروز قیمت هر قطعه سکه طرح جدید نسبت به آخرین معاملات روز گذشته بیش از ۱۵۰ هزار تومان کاهش داشت و با نرخ ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

محمدولی ادامه داد: از حدود دو هفته گذشته و با بازگشایی مجدد واحد‌های صنفی فروش طلا و جواهر شاهد افزایش قیمت انواع سکه، طلا و جواهر در بازار‌های داخلی بودیم به طوری که نرخ هر قطعه سکه طرح از کانال ۱۰ میلیون تومانی عبور کرده بود، اما از ۲۴ ساعت گذشته شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار‌های داخلی هستیم.

وی با اشاره به وضعیت بازار‌های جهانی بیان کرد: امروز بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری به  ۱۸۶۸ دلار و ۷ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به ۱۸۷۴ دلار و ۸۰ سنت صعود کرده بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا ثابت بود و در ۱۸۶۷ دلار و ۷۰ سنت قرار گرفت.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: نرخ اونس جهانی به عنوان یک اهرم تعیین کننده قیمت در بازار‌های داخلی، کاهش پیدا کرده است که این امر را می‌توان دلیل کاهش قیمت‌ها در بازار‌های داخلی دانست.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۱۸ هزار تومان، هر قطعه سکه طرح جدید ۱۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان، سکه طرح قدیم ۹میلیون و ۹۵۰ هزار تومان، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون تومان در بازار‌های داخلی معامله شد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها