کد خبر : 61774

آشنایی با استقلال سرخ پوش حریف ناشناخته پرسپولیس

آشنایی با استقلال سرخ پوش حریف ناشناخته پرسپولیس

پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱ باید به مصاف استقلال تاجیکستان برود.

به گزارش میزان، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱، پس از ۱۵ روز به پایان رسید و سه نماینده ایران به مرحله یک هشتم نهایی صعود کردند.

در همین راستا پرسپولیس در گروه E لیگ قهرمانان آسیا، با کسب ۱۵ امتیاز صدرنشین شد. طبق برنامه شاگردان گُل‌محمدی در روز‌های ۲۲ و ۲۳ شهریورماه در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب باید به مصاف استقلال تاجیکستان بروند. به همین بهانه تاریخچه، آمار و بازیکنان شاخص این تیم را بررسی می‌کنیم:

تازه تاسیس اما جاه طلب

استقلال تاجیکستان چهارده سال قبل در سال۲۰۰۷ تاسیس شد. در کارنامه عملکرد این تیم ۹ قهرمانی لیگ تاجیکستان، ۸ قهرمانی جام حذفی و ۱۰ قهرمانی سوپرجام ثبت شده است. استقلال  تاجیکستان، تاکنون  ۲ بار به فینال‌ ای‌اف‌سی کاپ در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ صعود کرده است اما در هر دو بازی شکست خورده است. بازی‌های نماینده تاجیکستان در ورزشگاه پامیر شهر دوشنبه برگزار می‌شود. ورزشگاهی که ۲۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

ستاره های نماینده تاجیکستان

سرمربی  پدیده لیگ قهرمانان آسیا ویتالی لوچنکو است که از سال گذشته با این تیم قرارداد همکاری امضا کرد. لوچنکو ترکیب تیمش را با ترکیبی از ستاره‌های جوان و با تجربه فوتبال تاجیکستان روانه مسابقات کرده اشت. کاپیتان استقلال دوشنبه علشهر جلیلوف محسوب می‌شود و دروازه‌بان این تیم یعنی رستم یتیموف، به خاطر نامش حسابی مورد توجه هواداران ایرانی فوتبال قرار گرفت. دروازه‌بان استقلال تاجیکستان ۲۲ ساله است.

بازیکنان خارجی

نماینده تاجیکستان از چهار بازیکن خارجی در لیست تیمش بهره می‌برد:  رویوتا نوما (ژاپن)، آندری میسچنکو (اوکراین)، الکسی لارین (اوکراین) و حسین دوگان (هلند).

نگاهی به آمار حریف پرسپولیس در آسیا

استقلال تاجیکستان در مرحله گروهی سه برد، دو باخت و یک تساوی کسب کرد تا با ۱۰ امتیاز صدرنشین گروه A شود. گروهی که الاهلال در آن دوم شد. بدترین و بهترین نتایج نماینده تاجیکستان به دو دیدارش مقابل الاهلال عربستان بازمی‌گردد. پرگُل‌ترین پیروزی استقلال تاجیکستان در هفته چهارم و با برد ۴ بر یک مقابل الاهلال عربستان ثبت شد. در همین حال بدترین شکست آبی‌های تاجیک به نتیجه ۳ بر یک این تیم در هفته سوم مقابل میزبان عربستانی ثبت شده است. در مجموع دو دیدار رفت و برگشت بیشترین سهم از ۱۰ امتیاز نماینده تاجیکستان، با ۴ امتیاز مقابل شباب الاهلی امارات ثبت شده است.

نتایج مراحل گروهی تیم استقلال تاجیکستان به تفکیک هر هفته به شرح زیر است:

هفته اول: استقلال تاجیکستان صفر - صفر شباب الاهلی امارات

هفته دوم: آجی ام کا ۲ - ۳ استقلال تاجیکستان

هفته سوم: الهلال عربستان ۳ - ۱ استقلال تاجیکستان

هفته چهارم: استقلال تاجیکستان ۴ - ۱ الهلال عربستان

هفته پنجم: شباب الاهلی امارات ۰ - ۱ استقلال تاجیکستان

هفته ششم: استقلال تاجیکستان ۱ - ۲ آجی ام کا

چالش خط دفاع:

این تیم در در مجموع ۶ هفته ۸ گل دریافت کرده است که به نوعی نشان دهند نقطه ضعف این تیم است. پدیده مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا تنها در برابر نماینده امارات، عملکرد دفاعی مناسبی داشته است و گلی دریافت نکرده است.

بهترین گلزنان‌ در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۱:

استقلال تاجیکستان در شش هفته ۱۰ گل وارد دروازه رقبا کرده است. بهترین گلزن نماینده تاجیکستان که لباس قرمز می‌پوشد، ژالیو با ثبت سه گل است. صَفَروف و پوولونف با دو گل در رده‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب اینکه صدرنشین گروه A لیگ قهرمانان آسیا، تنها در هفته اول موفق به گلزنی نشده است.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها