کد خبر : 61768

تصمیم ستاد ملی کرونا برای بازه زمانی برگشت نزدن چک ها

تصمیم ستاد ملی کرونا برای بازه زمانی برگشت نزدن چک ها

معاون اقتصادی رییس‌جمهوری گفت: بانک‌ها و موسسات اعتباری از یکم تا بیستم اردیبهشت‌ماه از صدور گواهی عدم پرداخت چک اجتناب کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، «محمد نهاوندیان» پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، اظهارداشت: ستاد ملی کرونا به این تصمیم رسید که برای دوره زمانی یکم تا ۲۰ اردیبهشت‌ماه تنفسی برای مبادلات با چک داده شود و بانک‌ها و موسسات اعتباری از صدور گواهی عدم پرداخت چک اجتناب کنند.

وی افزود: محاکم و ضابطین قضایی نیز از صدور اجراییه و اجرای آنها خودداری کنند تا در این فرصت، کمک کنیم شرایط غیرعادی اقتصادی به شرایط عادی بازگردد.

تمدید مهلت پرداخت مالیات برارزش افزوده ۹۹ تا پایان خرداد ۱۴۰۰

معاون اقتصادی رییس جمهوری درخصوص پرداخت مالیات بنگاه‌های اقتصادی گفت: با توجه به محدودیت‌های اعمال شده در این مدت، برخی واحدها نتوانسته اند مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده سال ۹۹ را بپردازند یا اقساط معوق دارند.  

وی افزود: مهلت پرداخت مالیات بر عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده این واحدهایی که موفق به پرداخت نشدند تا پایان خرداد ۱۴۰۰ امهال شد و این زمان، فرصتی است برای اینکه بتوانند این پرداخت‌های مالیاتی را انجام دهند.  

نهاوندیان اظهارداشت: چنانچه برخی واحدها به دلیل مشکلات ناشی از محدودیت‌های کرونا اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تسلیم نکرده باشند با تصویب ستاد ملی کرونا جرایم بخشیده می‌شود.  

وی تاکید کرد: امهال بدهی مالیات و بخشیدگی جرایم واحدها مربوط به صنوفی است که به شدت از همه گیری کرونا آسیب دیدند و لیست آن در کارگروه اقتصادی مقابله با تبعات اقتصادی اعلام شده و واحدهایی که شرایط عادی داشتند نیاز به این بخشودگی ندارند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها