کد خبر : 61591

باخت پرسپولیس کار صعود استقلال را هم سخت کرد

باخت پرسپولیس کار صعود استقلال را هم سخت کرد

پرسپولیس با شکست مقابل الوحده و 10 امتیازی شدن این تیم معادلات صعود تیم های دوم را به هم زد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، تیم فوتبال پرسپولیس در پنجمین بازی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا و در گروه E  مقابل الوحده امارات تن به شکست داد و اولین بازی بدون برد خودش را در این تورنمنت سپری کرد تا در پایان 5 بازی با 12 امتیاز همچنان در صدر جدول گروه قرار داشته باشد.

بردن پرسپولیس در این بازی می‌توانست صعود این تیم به عنوان صدرنشین را قطعی کند و بازی پایانی این تیم مقابل الریان قطر را فرمالیته و تشریفاتی کند ولی حالا معادلات این گروه و تقابل با حریفان احتمالی مرحله بعد کمی پیچیده شده است و همچنین خطر برهم خوردن معادلات صعود تیم‌های دوم گروه های دیگر هم وجود دارد.

Captur1234e

در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا به جای 32 تیم، 40 تیم حاضر هستند که در 10 گروه 4 تیمی (5 گروه شرق و 5 گروه غرب) فغالیت می‌کنند و بدین ترتیب معادلات صعود 16 تیم هر منطقه تغییر کرده و 10 تیم سرگروه به همراه 6 تیم دوم برتر (3 تیم شرق و 3 تیم غرب) صعود خواهند کرد و مثل سابق نیست که دوم شدن در گروه ضمانت صعود به دور بعد باشد.

پرسپولیس با شکست مقابل الوحده نه تنها صعودش را قطعی نکرده که حتی خطر جدی از دست رفتن سرگروهی را هم حس می‌کند و در صورت شکست در بازی با الریان و برتری الوحده مقابل گوا، با 12 امتیاز در جایگاه دوم جدول رده بندی قرار خواهد گرفت.

photo_2021-04-26_21-25-23

جدول تیم‌های دوم حال حاضر گروه ها نشان می‌دهد تا اینجای کار الوحده با 10 و استقلال و السد با 7 (و یک بازی کمتر) بالاترین شانس را برای صعود دارند و الهلال هم شرایط مشابهی دارد که به دلیل تفاضل گل پایین تر فعلا در بین 3 تیم اصلی نیست. تراکتور دیگر شانس چندانی برای صعود ندارد و سایر تیم‌ها در انتظار بازی‌های باقی مانده هستند.

حالا اگر شرایط به گونه ای رقم بخورد که پرسپولیس با 12 امتیاز یکی از 3 سهمیه صعود تیم دوم در غرب آسیا را با 12 امتیاز به خود اختصاص دهد علاوه بر قطع شدن شانس اندک تراکتور برای صعود، احتمال کنار رفتن استقلال هم وجود دارد و کار این تیم برای بالا رفتن از گروه در جایگاه دوم سخت شده است. همچنین شکست پرسپولیس مقابل الوحده این تیم را 10 امتیازی کرده و در صورت سرگروهی پرسپولیس، این تیم می‌تواند با 10 یا 11 یا 13 امتیاز بازهم یک سهمیه از تیم های دوم را اشغال کند و ماجرا همچنان به قوت خودش باقی است.

بدین ترتیب پرسپولیس با شکست مقابل الوحده معادلات تیم‌های دوم جدول را به هم زده و شانس صعود برای هر 3 تیم دیگری ایرانی یعنی فولاد، استقلال و تراکتور به مراتب پایین تر از قبل آمده است.

اگر پرسپولیس بازی امروز را برده بود الوحده 7 امتیازی بود و می‌شد شانس بیشتری برای 3 نماینده دیگر ایران در مسیر صعود قائل شد ولی حالا این خطر وجود دارد که با اشغال تقریبا قطعتی یک سهمیه از گروه E، نتایج دیدارهای آتی جوری رقم بخورد که ایران به جز پرسپولیس در مرحله بعد نماینده ای نداشته باشد.

 
ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها