کد خبر : 61470

لغو طرح ترافیک تهران از فردا

لغو طرح ترافیک تهران از فردا

رئیسی گفت: برای کاهش ازدحام در حمل‌ونقل عمومی، طرح ترافیک از فردا تا آخر هفته در تهران لغو می‌شود.

به گزارش خودروتک به ن نقل از باشگاه خبرنگاران، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: برای کاهش ازدحام در وسایل حمل و نقل عمومی از فردا (یکشنبه، ۵ فروردین)، طرح ترافیک در تهران تا پایان هفته لغو می شود و در خصوص ادامه آن، دوباره تصمیم گیری می شود.

او افزود: طرح منع تردد شبانه ( ساعت ۲۲ الی ۳) در شبهای احیاء برداشته خواهد شد.

رئیسی گفت: مصوب شد مراسم شب‌های قدر و نماز عید فطر در شهر‌های زرد و آبی با رعایت شیوه نامه‌ها برگزار و در فضای باز صورت بگیرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تصریح کرد: از ابتدا تا انتهای فروردین امسال، نسبت به سال قبل شاهد افزایش ۵۶ درصدی تردد‌ها بودیم.

او افزود: هم اکنون میزان رعایت شیوه نامه‌ها در مراکز تجاری و مراکز خرید حدود ۸۷ درصد و اصناف فعال در معابر و خیابان‌ها حدود ۸۰ درصد است.

به گفته رئیسی سوپرمارکت‌ها، خواروبار فروشی‌ها، نانوایی‌ها، رستوران‌ها، بانک‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای به ترتیب کمترین میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را دارند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت ادامه داد: روند شیوع ویروس کرونا در استان‌های تهران، خراسان‌های رضوی و شمالی، گلستان لرستان و همدان به شدت صعودی است.

رئیسی گفت: در استان‌های مازندران، قزوین، فارس، اردبیل، خوزستان، یزد و کردستان روند نزولی پیک چهارم کرونا شروع شده است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه در حوزه نظارت ۹۸ هزار تذکرو ۵۸۰۰ پلمب داشتیم، اضافه کرد: مناسب بودن تهیه در مراکز سربسته ۶۴ درصد، ماسک زدن ۶۳ درصد، فاصله‌گذاری ۶۱ درصد و رعایت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای ۸۱ درصد است؛ اگر این اعداد زیر ۹۰ درصد باشد، اثربخشی ندارد.

ویروس هندی کرونا، خطرناک‌تر از نوع انگلیسی و برزیلی

او تاکید کرد: ویروس جهش یافته هندی به شدت مسری است و تلفات بسیار بالایی دارد.

رئیسی افزود: به استانداران استان‌های شرقی کشور به دلیل همسایگی با پاکستان و افغانستان، توصیه شده تمهیدات لازم را برای جلوگیری از شیوع این ویروس به داخل کشور بیندیشند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها