کد خبر : 61093

نقطه قوت همیشگی پرسپولیس چیست؟

نقطه قوت همیشگی پرسپولیس چیست؟

پرسپولیس و الوحده امارات در اولین هفته رقابت های مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 به مصاف هم رفتند که این بازی با برتری 1 بر 0 پرسپولیس به پایان رسید. سید جلال حسینی در دقیقه 40 تک گل پرسپولیس را به ثمر رساند.

به گزارش طرفداری ، پرسپولیسی ها راه موفقیت در فوتبال ایران و آسیا را به خوبی درک کرده اند؛ آنها بهتر از هر تیم ایرانی می دانند مقابل تیم های تا دندان مسلح حریف، بهره مندی از یک خط دفاع مطمئن مهم ترین سلاح آنها برای کسب پیروزی خواهد بود. داشتن مدافعان با کیفیت و در کنار آن دفاع تیمی با برنامه و منظم، چند سالی می شود که نتایج فوق العاده ای را برای سرخ ها در آسیا به همراه دارد. شاگردان یحیی گل محمدی پس از پیش افتادن از حریف اماراتی خود، با ارائه یک بازی منطقی و نه دفاع مطلق، سه امتیازِ اول را به راحتی به جیب زدند حالا به فکر بازی های بعدی هستند.

شاید اگر سایر تیم های ایرانی هم مانند پرسپولیس به درک مناسبی از شرایط بازی ها و رقبای آسیایی می رسیدند، این نتایج برای آنها هم در این سال ها رقم می خورد. وقتی قرار است به مصاف تیم هایی بروید که از نظر کیفیت و توان مهره های هجومی قابل مقایسه با آنها نیستید، بدیهی است که در وهله اول باید به فکر کنترل خط آتش حریف و سپس گلزنی باشید. نکته ساده اما مهمی که پرسپولیسی ها با تمرکز روی آن بارها و بارها از سد تیم های متمول حریف گذشته اند و در سوی دیگر سایر تیم های ایرانی به دفعات شاهد باز شدن دروازه خودی و در نتیجه خداحافظی از رقابت ها بوده اند. دیدار دیشب تراکتور مقابل پاختاکور آخرین نمونه این موضوع است؛ جایی که تی تی ها با ارائه یک بازی آشفته و نامنظم در خط دفاعی پس از زدن دو گل، به راحتی پیروزی ارزشمند در قدم اول را از دست دادند.

سرخپوشان تهرانی همچنان گران ترین مهاجمان حریف را برای گلزنی به زحمت می اندازند و این نقطه قوتی است که سالهاست همراه خود دارند. شاگردان گل محمدی در دومین دیدار خود به مصاف  گوا خواهند  رفت و سرخ ها در اندیشه ثبت کلین شیتی دیگر و هموار کردن راحت صعود به مرحله حذفی خواهند بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها