کد خبر : 60944

پرسپولیس در هند آتش به پا کرد / جنگ هواداران غیر فوتبالی شد!

پرسپولیس در هند آتش به پا کرد / جنگ هواداران غیر فوتبالی شد!

انتشار یک متن کوتاه در اشاره به جنگ های چند قرن پیش ایران و هند، واکنش بسیار تندی را در بین هواداران تیم فوتبال گوآ به دنبال داشت.

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که کمتر کسی انتظار داشت تقابلی غیرفوتبالی بین تیم های پرسپولیس ایران و گوای هند شکل بگیرد اما از روز گذشته و پس از ادعای پرسپولیس مبنی بر «کارشناسی میزبان» این تقابل شکل گرفت و جنگ رسانه‌ای بین طرفین آغاز شد. در ابتدا رسانه های هندی با تعجب، موضع پرسپولیس را نقل کردند اما در ادامه و پس از نقل قول یکی از مسئولان فدراسیون این کشور، دست بالا را در این ماجرا گرفتند.

او گفته بود: «پرسپولیسی‌ها می‌دانستند برای پرواز چارتر باید مجوز ویژه بگیرند و می‌دانستند که تا روز یکشنبه فرودگاه گوآ نمی‌تواند از آن‌ها میزبانی کند اما دوباره برنامه ریزی خود را برای شنبه انجام دادند.» وبسایت thefangarage در گزارشی با اشاره به بیانیه باشگاه پرسپولیس، آن را شگفت‌آور خواند و نوشت: «در دوره کرونا تاخیر در پرواز و مسائل بروکراتیک طبیعی است اما پرسپولیس بلافاصله مسئولان هندی را به خرابکاری متهم کرد.»

در پایان این گزارش همچنین آمده که هند یکی از رقبای ایران در میزبانی جام ملت های 2027 است و به همین خاطر پرسپولیس تلاش می‌کند تا میزبانی هندی ها را زیر سوال ببرد. آن‌ها همچنین خطاب به فدراسیون فوتبال خود نوشته‌اند که باید «میزبانی موفق و شایسته» باشند تا ای اف سی با اطمینان از این موضوع، میزبانی جام ملت های 2027 را به هندوستان بدهد.

وبسایت TheBridge نیز با پوشش اعتراض باشگاه پرسپولیس به مقامات هندی، نوشته که پرسپولیس حمله تندی را به مسئولان فوتبال هند و باشگاه گوآ انجام داده و در بیانیه اخیر، اقدام کشور میزبان را «خرابکاری» دانسته است. آن ها همچنین نوشتند که باشگاه تصور می‌کند در طول اقامتش، هندی ها نمی‌توانند آنچه مورد نیاز این باشگاه است را تامین کنند.

اما آنچه که در شبکه های اجتماعی و به خصوص توییتر در جریان است، از این برخورد رسمی فراتر رفته و به پست آخر صفحه اینستاگرام پرسپولیس اختصاص دارد. جایی که یک متن عجیب روی آن نقش بسته و به جنگ های ایران - هند در دوره حکومت نادر شاه افشار اشاره می‌کند: «283 سال پس از فتح هند توسط لشکر ایرانیان، حالا نوبت به جوانان ایرانی رسیده تا یک بار دیگر و این بار در آوردگاه دیگری دست به فتح الفتوح بزنند.» این پست البته یک روز بعد ویرایش شد.

با این حال طرفداران فوتبال در هند واکنش بسیار تندی را به آن نشان دادند و البته هواداران پرسپولیس نیز به زبان فارسی و انگلیسی تلاش کردند که باشگاه پرسپولیس و خود را از این موضوع تبرئه کنند.

یکی صفحه های فوتبال هند نوشت: «اینستاگرام رسمی پرسپولیس به کل کشور ما بی احترامی کرده است. نتایج مهم نیستند؛ با احترام به گوآ، ما می‌دانیم که کیفیت و قدرت پرسپولیس بیشتر است اما این چه حرفی است که شما نوشته اید؟» در زیر این توییت، منشن های زیادی در نقد یا مخالفت با کپشن اینستاگرام پرسپولیسی ها دیده می‌شود.

برخی از توییت هایی که صفحات مربوط به طرفداران فوتبال هند منتشر کرده‌اند را می‌بینید:

این شرم آور است؛ باشگاه گوآ باید پاسخ بدهد!

تیم کریکتتان را اینجا بفرستید! (اشاره به قدرت بالای تیم های هندی در ورزش کریکت)

فدراسیون فوتبال هند بسیار ناکارآمد است و حتی نمی‌تواند پروازهای داخلی تیم ها را مدیریت کند. به نظر می‌رسد پرسپولیس انتظارات زیادی داشته است!

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها