کد خبر : 60812

محمود فکری بالاخره در مورد دوران حضور روی نیمکت استقلال صحبت کرد

محمود فکری بالاخره در مورد دوران حضور روی نیمکت استقلال صحبت کرد

سرمربی تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان گفت: در استقلال خیلی اذیتم کردند ولی اکنون همه چیز در این تیم گل و بلبل شده است.

به گزارش فارس، محمود فکری در حاشیه اولین تمرین نفت مسجدسلیمان با سرمربیگری او، در‌ پاسخ به این سوال که سابقه خوب کار کردن در تیم‌هایی که مطرح نیستند را دارد و آیا الان می‌تواند با تیمی که نزدیک به سقوط است نتیجه بگیرد، اظهار داشت: ما تیم خوب هم گرفتیم خوب کار کردیم اما از وقتی که بازی‌ها هم شروع نشده بود در کارمان گذاشتند و خیلی اذیتمان کردند. با این تفاسیر آن تیم را با تمام‌ مشکلاتی که بود جمع و جور کردیم. وقتی عتشق کارتان باشید می‌توانید نتیجه بگیرید. این جا هم تمام تلاشمان را می‌کنیم و هرچقدر انرژی، پتانسیل و دانش فنی داریم می‌گذاریم که نتایج خوبی بگیریم و تیم را از منطقه سقوط خارج کنیم و به نقطه امنی برسانیم.

فکری در پاسخ به این سوال که مدت حضورش در استقلال چقدر در سفید شدن موهایش تاثیر داشت، گفت: من بیشتر عمرم را در استقلال بودم. شاید عده‌ای نمی‌دانند یا شاید خودشان را به خواب می‌زنند که رفتارهایی دارند. بیشتر عمرم با استقلال گذشته، در این مدت هم کم سفید نشده، فدای سر استقلالی‌ها.

وی در‌مورد اینکه آیا کماکان اعتقاد دارد برخی دوست نداشتند در استقلال نتیجه بگیرد، عنوان کرد: برخی چه بگوییم توطئه کردند چه بگوییم کودتا، از روز اول این اتفاق افتاده و همه می‌دانند. لازم نیست مدام بگوییم. فضایی بود که آب میخوردیم می‌گفتند چرا آب می‌خورند. ولی الان همه چیز خوب شده، همه استقلالی شدند. کادر استقلالی شده، همه چیز گل و بلبل شده است.

فکری افزود: برای استقلال در بازی‌های آسیایی آرزوی موفقیت می‌کنم. روز اول همه را به مبارزه جوانمردانه دعوت کردم. فوتبال فقط امتیاز گرفتن و قهرمان شدن نیست. ورزشکاریم و باید اصول جوانمردی را رعایت کنیم. باید انسانیت و مردانگی و شرافت را حفظ کنیم. به بازیکنان یاد بدهیم مرد باشند، شرافت داشته باشند و با تمام توانشان تلاش کنند. همه‌ ما باید یاد بگیریم که زندگی بعد از مرگ هم هست. خیلی‌ها بعد از مرگ از خودشان نام نیکو و خیلی‌ها هم نام بد به جا گذاشتند. فقط روزی که علی انصاریان‌ها از این دنیا می‌روند برای ما عبرت نباشد. باید درست زندگی کنیم که روزی که از دنیا رفتیم از ما نام نیک مانده باشد.

وی در مورد اینکه بازی‌های استقلال چقدر متفاوت شده، گفت: بهتر است زیاد واردش نشویم. ان‌شاالله اتفاقات خوب بیفتد. هیچ وقت برای کسی بد نخواستم و برای همه آرزوی موفقیت کردم. منتظر باخت هیچکس نبودم. برای همه ایرانی‌ها ارزوی بهترین‌ها را دارم. هرچقدر ما ایرانی‌ها پیشرفت کنیم و اتفاقات خوب برایمان بیفتد، حال همه ما خوب می‌شود. در هر حوزه‌ای نتایجمان بد باشد حال همه‌ما بد می‌شود. باید به هم کمک کنیم تا به پیشرفت برسیم. دنبال خراب کردن هم و گرفتن پای هم نباشیم که همدیگر را بیندازیم. به دنبال گرفتن دست هم باشیم که هندیگر را بلند کنیم.

وی در مورد اینکه در تمرین استقلال عنوان کرد پوکر باز و به دنبال جادوگر و دلال نیست نیست و سالم کار می‌کند، آیا فکر نمی‌کند سالم کار کردن باعث ضربه خوردنش شد، گفت: نه، واقعا خدارا شکر می‌کنم. اگر واقعا سالم کار می‌کنم بزرگترین حسن من است و همیشه از خدا می‌خواهم این حسن از بین نرود. زندگی برد و باخت دارد ولی شما نباید اصل را ببازی، در جوامع دیگر سالم کار کردن باعث شده پیشرفت کنند. در حماعه ما هر قسمتی مشکل و ‌گرفتاری دارد. اگر سالم باشم بزرگترین افتخار من است که از خانواده، پدرم و اجدادم به ارث بردم. امیدوارم این را حفظ کنم و به بچه‌هایم و دیگران انتقال بدهم. روزی در استقلال بودم صدهزار نفر برایم هورا کشیدند. وارد عرصه مربیگری شدم این‌ هم تمام می‌شود. چیزی که می‌ماند نام نیک، رفتار، کردار و انسانیتمان است. اینکه به هر قیمتی بمانم، نباشم بهتر است.

فکری در مورد بازی‌های استقلال در آسیا عنوان کرد: استقلال همیشه استقلال است. یکی از بزرگترین و پر افتخارترین تیم‌های اسیا است. نامش همیشه به اندام حریفان ترس می‌اندازد. امیدکاریم به عنوان تیم اول به مرحله بعد صعود کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها