کد خبر : 60696

روایت بازیکن پیشین استقلال از مسخره‌ کردن تیم کره‌ای و آرزویی که برآورده نشد

روایت بازیکن پیشین استقلال از مسخره‌ کردن تیم کره‌ای و آرزویی که برآورده نشد

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال روایت جالبی از ناکامی این تیم در مسابقات ۱۹ سال پیش جام باشگاه‌های آسیا در تهران مطرح کرد.

پرویز برومند در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تساوی بدون گل تیم فوتبال استقلال مقابل پیکان در هفته نوزدهم لیگ برتر، اظهار داشت: در این فصل بادهای شدیدی در ورزشگاه آزادی می‌وزد و فکر کنم این مسئله روی کیفیت بازی تأثیر گذاشته بود. استقلال نسبت به بازی‌های گذشته طراوات بیشتری از خود نشان داد، اما تیمی که ادعای قهرمانی دارد باید بازی‌هایش را ببرد.

وی افزود: پیکان بازی بسته را به‌خوبی به نمایش گذاشت و اجازه نفوذ به استقلال نداد. موقعیت‌هایی نصیب شیخ دیاباته شد که از آنها استفاده نکرد. امیدوارم استقلال با تمرینات بیشتر بتواند برابر تیم‌هایی که بسته بازی می‌کنند به برتری برسد. فرهاد مجیدی قطعاً دوستانی دارد که به او کمک کنند، خودش هم بازی‌ها را خواهد دید و ایرادها را پیدا می‌کند. امیدوارم در بازی‌های پیش‌ِرو در لیگ قهرمانان آسیا موفق باشند و بدرخشند.

دروازه‌بان پیشین تیم فوتبال استقلال اشاره‌ای به دیدار 19 سال پیش با آنیانگ کره ‌جنوبی در مرحله نیمه‌نهایی جام باشگاه‌های آسیا کرد و گفت: کره‌های‌ها 10 روز زودتر به ایران آمدند و هر روز محل تمرین را با تانکر آب پر از آب می‌کردند تا زمین خیس شود. ما مسخره می‌کردیم و می‌گفتیم "اینها دیوانه‌اند که این کار را می‌کنند". روز بازی که باران‌ شدید و عجیبی می‌بارید متوجه شدیم دیوانه ما بودیم که آنها را مسخره می‌کردیم. اتفاقات بدی افتاد چون اصلاً فکر نمی‌کردیم آن روز باران ببارد. باران آن‌قدر شدت داشت که مسئولان AFC تا صبح بازی می‌گفتند مسابقه برگزار نشود، اما خوب تصمیم نگرفتند و بازی برگزار شد.

برومند یادآور شد: بازی به‌لحاظ فنی کیفیت نداشت و نباید اجازه برگزاری مسابقه را می‌دادند. در بازی رده‌بندی چند گل زدیم و نشان دادیم اگر بازی نیمه‌نهایی را عقب می‌انداختند قطعاً حریف کره‌ای را شکست می‌دادیم. قسمت نبود افتخار رسیدن به قهرمانی آسیا نصیب ما شود. مجید ساعدی‌فر دو دست لباس به من داده بود که آنها را در این بازی‌ها بپوشم. در نیمه اول با شیرجه‌هایی که زده بودم کودهای ریخته‌شده روی زمین روی صورتم بود. وقتی نیمه تمام شد، بدنم کهیر زده بود و نمی‌توانستم بازی کنم، اما خدا رحمت کند منصور پورحیدری را، به من گفت "حتماً باید درون دروازه باشی."، زیر دوش رفتم و لباس‌هایم را عوض کردم‌ و دکتر نوروزی هم کاری کرد تا التهاب بدنم کمی بخوابد.

وی ادامه داد: از دقیقه 70 به بعد جانی نداشتم و چون روی دروازه استقلال خطری نبود و تیم ما برای جبران گل جلو رفته بود، کاملاً یخ زده بودم. متأسفانه آن‌ پنالتی کذایی را محمد نوازی به اوت زد تا دو بر یک شکست بخوریم. دو بار شانس داشتم دو ستاره قهرمانی آسیا را کسب کنم؛ اولین بار مرحوم ناصر حجازی مرا در فینال از ترکیب خارج کرد و دومی هم با آن شرایط عجیب جوی نتوانستیم به فینال راه پیدا کنیم، دیداری که پاهای‌مان در آب بود و تصاویرش موجود است که اسمش فوتبال نبود.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها