کد خبر : 60636

آخرین وضعیت تمدید ستاره های پرسپولیس / کنعانی در مسیر شجاع

آخرین وضعیت تمدید ستاره های پرسپولیس / کنعانی در مسیر شجاع

اگر باشگاه بتواند مبلغ قابل‌توجهی به نوراللهی پیشنهاد کند ماندنی خواهد بود با این حال ظاهرا مبلغ درخواستی نوراللهی از سقف درنظر گرفته شده برای پرداختی‌ها به‌مراتب بالاتر بوده و بعید است باشگاه زیر بار آن برود و این یعنی اینکه احتمال ماندن نوراللهی زیاد نیست.

به گزارش فرهیختگان، پرسپولیس فصل بیستم را درحالی آغاز کرد که بسیاری از ستاره‌های فصل نوزدهم را از دست داد و گل‌محمدی با تیمی متحول‌شده مسابقات را آغاز کرد و البته توانست نتایج قابل‌قبولی هم کسب کند به‌طوری که تیمش تنها به‌خاطر تفاضل گل صدر جدول را از دست داد و در پایان نیم‌فصل اول در رده دوم قرار گرفت.

قرمزها که در نیم‌فصل اول با کمبود بازیکن نیز مواجه بودند در بسیاری از مسابقات از نفرات خود در پست‌های غیرتخصصی استفاده کردند اما در نقل‌وانتقالات نیم‌فصل توانستند بازیکنان جدیدی جذب کنند و اکنون گل‌محمدی تیم نسبتا کاملی دراختیار دارد و خیالش از نیم‌فصل دوم و البته لیگ قهرمانان تا حدی آسوده شده است با این حال از همین حالا شایعاتی درباره جدایی برخی دیگر از نفرات این تیم که جزء ملی‌پوشان هم هستند، مطرح شده که درصورت صحت می‌تواند قرمزها را برای فصل بعدی با یک چالش دیگر مواجه کند.

کنعانی در مسیر شجاع

در پایان فصل گذشته پرسپولیسی‌ها با جدایی ناگهانی شجاع خلیل‌زاده روبه‌رو شدند و نتوانستند مدافع جدیدی هم جذب کنند و به همین دلیل مجبور شدند در نیم‌فصل اول فقط از دو مدافع میانی تخصصی یعنی سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی‌زادگان استفاده کنند. در برخی مسابقات مهدی شیری و کمال کامیابی‌نیا هم در این پست به میدان رفتند و در ادامه نیز با حضور فرجی کمی اوضاع بهبود یافت با این حال از مدتی قبل بحث مقاومت کنعانی‌زادگان برای تمدید قرارداد مشخص کرد که احتمال جدایی این مدافع هم وجود دارد. منابع نزدیک به باشگاه می‌گویند این مدافع هم مثل خلیل‌زاده از لیگ قطر پیشنهاد دریافت کرده و احتمال جدایی‌اش کم نیست و اگر این اتفاق رخ دهد با توجه به بالا رفتن سن حسینی قرمزها برای فصل بعد دوباره با چالش کمبود مدافع میانی مواجه می‌شوند.

یحیی فعلا موافق شجاع نیست

از مدتی قبل شایعه تمایل شجاع خلیل‌زاده برای بازگشت به پرسپولیس مطرح شده و حالا که صحبت از جدایی کنعانی‌زادگان هم به میان آمده بازگشت خلیل‌زاده از نظر خیلی‌ها محتمل‌تر از قبل شده است. با این حال پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد که گل‌محمدی فعلا تمایلی به استفاده مجدد از این مدافع ندارد و امیدوار است کنعانی‌زادگان را در تیمش نگه دارد و این یعنی که تا پایان فصل در این خصوص نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد اما هرچه هست خبر موافقت گل‌محمدی با بازگشت خلیل‌زاده در این برهه صحت ندارد.

نوراللهی پول زیادی خواست

احمد نوراللهی دیگر بازیکنی است که بحث جدایی‌اش مطرح شده و حتی می‌گویند با یک تیم خارجی پیش‌قرارداد هم امضا کرده است. یک منبع آگاه در باشگاه اما در این خصوص به «فرهیختگان» گفت جدایی این بازیکن قطعی نیست و اگر باشگاه بتواند مبلغ قابل‌توجهی به او پیشنهاد کند ماندنی خواهد بود با این حال ظاهرا مبلغ درخواستی نوراللهی از سقف درنظر گرفته شده برای پرداختی‌ها به‌مراتب بالاتر بوده و بعید است باشگاه زیر بار آن برود و این یعنی اینکه احتمال ماندن نوراللهی زیاد نیست. اگر کاپیتان دوم قرمزها هم در این تیم نماند مقصدش قطر خواهد بود.

کمال هم سودای رفتن دارد

اطرافیان پرسپولیس می‌گویند کمال کامیابی‌نیا از وضعیتش در تیم رضایت ندارد چراکه نوراللهی و سرلک گزینه‌های اصلی گل‌محمدی برای حضور در ترکیب اصلی هستند و کامیابی‌نیا باید منتظر فرصت باشد که به‌عنوان هافبک دفاعی یا مدافع میانی فرصت بازی پیدا کند. به این ترتیب اگر نوراللهی ماندنی شود می‌توان منتظر جدایی کامیابی‌نیا بود ضمن اینکه گل‌محمدی برای فصول آینده روی سعید حسین‌پور که به‌طور قرضی به ماشین‌سازی رفته هم حساب می‌کند و این یعنی کامیابی‌نیا برای بازی کردن کار سخت‌تری خواهد داشت. البته این بازیکن چندی‌پیش قراردادش را تمدید کرد اما ممکن است با رضایت طرفین رضایتنامه‌اش در پایان فصل صادر شود مگر اینکه مطمئن باشد که شانس بیشتری برای بازی کردن خواهد داشت که درصورت جدایی نوراللهی شرایط برای ماندن وی مهیا خواهد بود.

امیری می‌ماند، عالیشاه در لیست انتظار

پرسپولیس در فاز تهاجمی بازیکنان زیادی دراختیار دارد که ظاهرا برای فصل بعد هم ماندنی هستند و این مساله باعث ایجاد ترافیک خواهد شد و به برخی بازیکنان کمتر بازی خواهد رسید. امید عالیشاه یکی از این نفرات است که در سال‌های اخیر معمولا به‌عنوان بازیکن جانشین به میدان رفته و با اینکه در دیدارهای اخیر پرسپولیس جزء نفرات تاثیرگذار بوده اما به‌خاطر ترافیک ایجادشده همچنان شانس کمی برای بازی خواهد داشت. جالب اینکه هنوز از باشگاه پرسپولیس تماسی با او برای تمدید قرارداد هم گرفته نشده و این یعنی که در لیست اولیه یحیی برای ماندن قرار ندارد آن‌هم درحالی که قراردادش در پایان فصل به پایان می‌رسد. البته نزدیکان یحیی می‌گویند هنوز درباره این بازیکن به قطعیت نرسیده ولی اگر قرار به جدایی بازیکنان فعلی در فاز تهاجمی نباشد احتمال قرار گرفتن عالیشاه در لیست مازاد زیاد خواهد بود.

وحید امیری هم یکی از بازیکنانی است که قراردادش در پایان فصل به اتمام می‌رسد اما نزدیکانش می‌گویند قصد جدایی دوباره و تکرار یک اشتباه را ندارد و احتمالا به‌زودی قراردادش را تمدید می‌کند. اتفاقی که مدیران باشگاه قصد داشتند در روزهای پایانی سال گذشته رقم بزنند اما در مذاکرات اولیه به توافق نهایی نرسیدند و کار به 1400 کشید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها