کد خبر : 60598

تصاویر | سلطان پنالتی بازگشت

تصاویر | سلطان پنالتی بازگشت

مهاجم ایرانی تیم پورتو بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی، یک بار دیگر برای تیمش پنالتی گرفت تا نشان دهد که لقب سلطان پنالتی ها لایق اوست.

به گزارش "ورزش سه"، تیم پورتو که سه روز دیگر باید در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف چلسی برود، امشب در چارچوب هفته بیست و پنچم سوپر لیگ پرتغال در برابر تیم سانتاکلارا قرار گرفت.

 

 

یکی از مهمترین اتفاقات بازی حساس پورتو با چلسی، غیبت مهدی طارمی، ستاره ایرانی این تیم خواهد بود که در بازی برگشت مرحله یک هشتم نهایی مقابل یوونتوس با دریافت کارت زرد دوم اخراج شد تا از بازی بعدی تیمش محروم شود. طارمی در حالی در این دیدار حساس محروم خواهد بود که با زدن یک گل در بازی رفت و گرفتن یک پنالتی در بازی برگشت، نقش پررنگی در پیروزی بزرگ پورتو مقابل یووه داشت.

 

مهدی طارمی که برای حضور در اردوی تیم ملی و شرکت در دیدار دوستانه مقابل سوریه راهی تهران شده بود، در بازگشت دوباره به پرتغال در ترکیب اصلی تیمش برای بازی امشب حضور داشت و موفق شد یک بار دیگر مهارت خود در گرفتن پنالتی را به رخ کشیده و بیش از پیش خود را لایق لقب سلطان پنالتی ها نشان دهد.

 

 

بازی دو تیم در حالی که در نیمه اول با نتیجه مساوی بدون گل به پایان رسیده بود با دو گل از روی نقطه پنالتی در نیمه دوم جان تازه ای به خود گرفت. پنالتی اول این دیدار را تیم پورتو در دقیقه 49 به دست آورد، پنالتی که مثل همیشه مهدی طارمی آن را به دست آورد و سرخیو الیویرا اجازه زدنش را به او نداد و خودش پشت توپ ایستاد.

 

 

 

مهدی طارمی در دقیقه 48 بازی با یک فرار عالی از آفساید در موقعیت تک به تک با مارکو قرار گرفت و پس از دریبل کردن او در حالی که می رفت دروازه سانتاکالارا را باز کند با خطای دروازه بان حریف سرنگون شد تا داور بازی بی درنگ نقطه پنالتی را نشان دهد. الیویرا که هفته گذشته نیز با پاس طارمی گلزنی کرده بود، این بار پشت پنالتی که او گرفت ایستاد و آن را به گل اول پورتو تبدیل کرد؛ گلی که در دقیقه 56 از روی نقطه پنالتی توسط کارلوس پاسخ داده شد.

 

 

مهدی طارمی با هوشیاری همیشگی خود موفق شد از تله آفساید مدافعان سانتاکالارا عبور کرده و با دروازه بان این تیم تک به تک شود. او با یک دریبل ریز مارکو را از پیش رو بردارد، اما دروازه بان حریف اجازه ضربه زدن را به مهدی در لحظه آخر نداده و او را سرنگون کرد تا داور بازی اعلام ضربه پنالتی کند.

 

 

گفتنی است که مهدی طارمی در پایان سال 1399 از نظر آماری بهترین بازیکن فوتبال ایران بود. او در 49 بازی 26 گل زد و 12 پاس گل داد. مهاجم ایرانی پورتو با گرفتن 8 پنالتی در سال 1399 یک رکورد بی نظیر هم به جای گذاشته بود که امشب نیز توانست در اولین بازی خود در سال 1400 برای پورتو یک بار دیگر پنالتی بگیرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها