کد خبر : 60504

ردپای بشار، شجاع، استوکس و بودیمیر در بحران اخیر پرسپولیس

ردپای بشار، شجاع، استوکس و بودیمیر در بحران اخیر پرسپولیس

وکیل پیشین باشگاه پرسپولیس مدتی است به صورت سریالی، مصاحبه‌هایی علیه مدیریت فعلی این باشگاه انجام می‌دهد که این موضوع دلایل جالبی دارد.

به گزارش خبرورزشی - امیرساعد وکیل نام فردی است که برای مدتی به عنوان سرپرست دایره حقوقی باشگاه پرسپولیس فعالیت کرد. او فرزند عباس وکیل، یکی از مدیران پیشین باشگاه پرسپولیس است و البته به همین علت، خودش را عضوی از خانواده سرخپوشان می‌داند اما در هفته‌های اخیر مصاحبه‌های جالبی انجام داده و در برخی از این مصاحبه‌ها به افشای رازهای زمان حضورش در باشگاه پرداخته است.

این مصاحبه‌ها به صورت مستقیم، مدیریت باشگاه را هدف انتقاد وکیل قرار داده و این تصور را به وجود می‌آورد که مشکلات گذشته هنوز حل نشده است.

اما ریشه اصلی اختلاف بین طرفین که در نهایت، منجر به اخراج وکیل از باشگاه پرسپولیس شد، چه بود و چه دلایلی زمینه‌ساز جدایی او شد؟

فارس نوشته است که سنگ ‌بنای اختلافات میان مدیریت جدید باشگاه و وکیل، چهار اتفاق ویژه بوده است.

اولین موضوع، به بحث جدایی بشار رسن ارتباط دارد. بشار با سر و صدای زیادی در ابتدای فصل به باشگاه رفت و عکسی از او در کنار مهدی رسول‌پناه عکسی منتشر شد با این تیتر که قراردادش را تمدید کرده و تا پایان فصل، در جمع سرخپوشان می‌ماند اما بعدا مشخص شد همان روز، تفاهم‌نامه جدایی او بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا امضا شد و رسول‌پناه به شکل عجیبی، به ستاره عراقی پرسپولیس، مجوز خروج داده بود. از این تفاهم‌نامه فقط دو نفر خبر داشتند، مدیرعامل پیشین و البته وکیل باشگاه! این اتفاق باورنکردنی در حالی رقم خورد که مدیریت فعلی در ابتدای راه، حتی در جریان جدایی قطعی بشار نبود و وکیل هم، حرفی در مورد تفاهم‌نامه در جلسات خود با سمیعی به زبان نیاورد.

موضوع دوم، بحث شجاع خلیل‌ زاده بود. جعفر سمیعی و ابراهیم شکوری معاون باشگاه پرسپولیس بارها  در جلسه با وکیل، از او خواستند تا به شکایت از این بازیکن در مراجع بین‌المللی مشغول شود اما هر بار با بهانه جدیدی توسط وکیل، مواجه می‌شد. دلایلی که رسانه‌ها، هواداران و مدیریت را متعجب کرد.

سومین ضلع از مربع اختلافات بین باشگاه و وکیل، ماجرای عدم شکایت از آنتونی استوکس بود. بازیکن ایرلندی که در زمان محمدحسن انصاری‌فرد و با عجیب‌ترین شکل ممکن به پرسپولیس پیوست و در نهایت، به شکل باورنکردنی، سرخپوشان را رها کرد و رفت. سمیعی و شکوری چند بار از وکیل درخواست شفاهی و کتبی کردند که از استوکس شکایت شود ولی این اتفاق هم رخ نداد تا وکیل به در خروجی نزدیک‌تر شود.

و در نهایت، اختلاف اصلی وقتی رخ داد که سرپرست دایره حقوقی باشگاه، با اطلاعات اشتباه در مورد پرونده ماریو بودیمیر، نتوانست رضایت سمیعی و شکوری را در این پرونده خاص، به دست بیاورد. طبق شنیده‌ها، او بارها در جلسات به تیم مدیریت جدید اعلام کرد امکان ندارد بابت شکایت بودیمیر، پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه پرسپولیس بسته شود و اگر پنجره نقل و انتقالاتی توسط فیفا بسته شد، امکان ندارد که این پنجره به سرعت و در زمان جابجایی بازیکنان در مهلت زمستانه، باز شود! البته هر دو اتفاق به صورت کاملا برعکس رقم خورد تا سمیعی به این نتیجه برسد که همکاری با وکیل به خط پایان رسیده و دیگر ظرفیتی برای این همکاری وجود ندارد.

حالا وکیل با افشای رازهای دوران همکاری خود، راه دیگری را در پیش گرفته و به دنبال آن است تا با انجام مصاحبه‌های افشاگرانه، هواداران را مقابل مدیریت باشگاه قرار دهد. از سوی دیگر، برخی می‌گویند اسناد فراوانی از اشتباهات محاسباتی وکیل در باشگاه موجود است و این امکان وجود دارد با ادامه روند اخیر، مدیران باشگاه دست به کار شده و با رسانه‌ای کردن بخشی از این اسناد، دلایل اخراج وکیل را نزد هواداران و اهالی فوتبال شفاف‌سازی کنند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها