کد خبر : 60392

۵ فوتبالیست دیوانه در تاریخ +عکس


۵ فوتبالیست دیوانه در تاریخ +عکس

بازیکنانی هستند که با انجام یک حرکت خاص و یا پیروی نکردن از قوانین بازی، باعث شکل گرفتن یک خاطره برای هواداران فوتبال شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اگر همه فوتبالیست‌های جهان در زمین بازی کاملا از قوانین پیروی کنند، می‌توان گفت فوتبال هم جزء ورزش‌های کسل کننده است؛ اما در این ورزش بازیکنانی هستند که با انجام یک حرکت یا پیروی نکردن از قوانین باعث شکل گرفتن یک خاطره بین هواداران فوتبال می‌شوند.

۵ بازیکن انتخاب شده توسط هواداران از این حیث به شرح زیر هستند:

دیگو مارادونا

۵ فوتبالیست دیوانه در تاریخ + تصاویر

این بازیکن آرژانتینی، یک نابغه در مستطیل سبز بود. بازیکنی که با دست خدا، آرژانتین را به قهرمانی جهان رساند و خاطرات خوبی را برای هواداران فوتبال به جا گذاشت، اما این ستاره آرژانتینی با مصرف مواد مخدر باعث محروم شدن خودش از ادامه حضور جام جهانی ۱۹۹۴ شد و دوباره تیتر یک روزنامه‌های جهان شد.

رنه هیگوئیتا

۵ فوتبالیست دیوانه در تاریخ + تصاویر

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کلمبیا با نام مستعار El Loco (دیوانه) به عنوان یکی از منحصربه‌فردترین دروازه‌بان‌های تمامی دوران به دلیل سبک بازی و بازی‌های مؤثر و گیرایش مطرح شد.

این دروازه بان به عنوان خالق ضربهٔ عقربی شناخته می‌شود. این حرکت دروازه‌بان تیم ملی کلمبیا در دیدار دوستانه برابر انگلیس در سال ۱۹۹۵ با وجود گذشت سال‌ها هنوز در اذهان باقی‌مانده ‌است.

لوئیز سوارز

۵ فوتبالیست دیوانه در تاریخ + تصاویر

اکثر هواداران لوئیز سوارز، بازیکن تیم ملی فوتبال اروگوئه را در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی و دیدار مقابل غنا به یاد می‌آورند. این بازیکن در آن بازی، با دست خود توپ را از روی خط دروازه اروگوئه بیرون کشید. پس از آن داور بازی سوارز را اخراج کرد و برای غنا پنالتی گرفت. در نهایت ضربه پنالتی غنایی‌ها تبدیل به گل نشد و به نوعی سوارز باعث صعود تیم ملی خود به مرحله بعد شد.

او زمانی که در تیم فوتبال آژاکس هلند عضویت داشت، یکی از بازیکنان تیم رقیب را در یکی از دیدارهای لیگ این کشور گاز گرفت.

سوارز پس از انتقال به لیگ برتر انگلیس، پس از گرفتن چند پنالتی برای لیورپول، بارها و بارها به فریب داور متهم شد.

پپه

۵ فوتبالیست دیوانه در تاریخ + تصاویر

ستاره پرتغالی سابق تیم فوتبال رئال مادرید در آوریل ۲۰۰۹ در یکی از بازی‌های تیمش مقابل تیم ختافه به خاویر ماسکرانو لگد زد و سپس به صورت خوان آلبین مشت کوبید. به دلیل درگیری سنگین در جریان بازی، بی احترامی و بد دهانی کردن به تیم حریف، برای ۱۰ دیدار از همراهی تیمش محروم و مشمول پرداخت هزینه‌ای هنگفت شد.

اریک کانتونا

۵ فوتبالیست دیوانه در تاریخ + تصاویر

اریک کانتونا فوتبالیست، بازیگر و کارگردان و اهل فرانسه است. وی از اسطوره‌های فوتبال جهان و باشگاه منچستر یونایتد به شمار می آید و در فصل ۱۹۹۳ نامزد کسب جایزه توپ طلا شد.

ستاره تیم شیاطین سرخ در ژانویه ۱۹۹۵ و در بازی مقابل کریستال پالاس، با سرعت به سمت هواداری که به او اهانت می‌کرد رفت و با یک پرش به او لگد زد. این حرکت ستاره فرانسوی مورد انتقاد مطبوعات قرار گرفت.

۵ فوتبالیست دیوانه در تاریخ + تصاویر

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها