کد خبر : 60210

کرونای استقلالی ها به خاطر تکرار اشتباه مجیدی!

کرونای استقلالی ها به خاطر تکرار اشتباه مجیدی!

مربی اسبق استقلال گفت: به نظر من بازیکنان باید در این تعطیلات در اختیار باشگاه قرار می‌گرفتند و به خارج از تهران نمی‌رفتند. حتی بازیکنان شهرستانی نباید راهی محل تولدشان می‌شدند چه برسد به سفر تفریحی به شمال.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، ابتلای 12 بازیکن و اعضای کادر فنی تیم استقلال به ویروس کرونا مشخص کننده وضعیت برهم ریخته این تیم در روزهای تعطیلات نوروزی است. بیژن طاهری مربی پیشین استقلال در دوران سرمربیگری وینفرد شفر درباره اتفاقات اخیر حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* خبر دارید در اردوی تیم استقلال چند بازیکن کرونا گرفته اند؟

- قبل از هر چیز آرزو می کنم این بلا هر چه زودتر از بین برود و از طرفی دعا می کنم که این بچه ها هر چه زودتر بهبودی کامل شان را بدست بیاورند چون در ماه های گذشته دو تن از فوتبالی ها را از دست دادیم دیگر طاقت تحمل داغی تازه را نداریم. اما درباره استقلال حرف زیاد است.

* چه حرفی؟

- به نظر من بازیکنان باید در این تعطیلات در اختیار باشگاه قرار می گرفتند و به خارج از تهران نمی رفتند. حتی بازیکنان شهرستانی نباید راهی محل تولدشان می شدند چه برسد به سفر تفریحی به شمال.

* چطور؟

- این اشتباه توسط فرهاد مجیدی دوباره تکرار شد. او درتابستان سال قبل هم در دو روز تاسوعا و عاشورا تیم را دو روز تعطیل کرد و بچه های تیم هم که جوان هستند و دوست دارند در هر فرصتی به مسافرت بروند، رفتند و آن ماجراهای کرونا اتفاق افتاد. به اعتقاد من باید اردوی تیم را سفت و سخت تر زیر نظر می گرفتند. درست است که بازیکنان خانواده دارند و دوست دارند در روزهای سال نو کنارشان باشند ولی این بازیکنان باید می دانستند که حرفه ای هستند، حرفه ای پول می گیرند و در دنیای حرفه ای گری گاهی لازم است برای دستمزد 3، 4 میلیاردی چند روز هم خانواده ات را نبینی. چشم میلیون ها استقلالی به این بازیکنان است و باید همانطور که فرهاد مجیدی گفته بود این بازیکنان را جریمه کنند. جریمه ای سنگین که بدانند کجا بازی می کنند و چشم 30 میلیون ایرانی به آنهاست.

* خود آنها نباید این را می دانستند؟

- متأسفانه حرفه ای نیستند و فقط پول حرفه ای می گیرند. چرا میلیچ و دیاباته کرونا نگرفتند؟ همین مهدی قایدی را که عکس خودش را در تعطیلات منتشر می کند یک بار با دمپایی سر تمرین آمد و شفر به او اجازه تمرین کردن نداد. خانواده در تربیت رفتار حرفه ای و شخصیت اجتماعی افراد نقش مهمی دارد. از طرف دیگر وقتی این بازیکن می رود و دو هفته در تمرینات شرکت نمی کند بعد او را بدون یک جلسه تمرین در ترکیب فیکس می گذاریم همین می شود. او دیگر از کسی حساب نمی برد. اگر در آن بازی استقلال 10 بر صفر هم شکست می خورد ولی نباید قایدی را بازی می دادند چون دیگر امروز نمی توانند جمعش کنند.

* او خیلی هم به قراردادش معترض بود؟

- کسی که پول حرفه ای می خواهد ابتدا باید بلد باشد حرفه ای زندگی کند. کادر فنی در این اتفاقات سهم بسزایی دارد. فرهاد مجیدی باید از کادر سرپرستی اش می خواست در این چند روز تعطیلات آنها را با ارتباط تصویری کنترل می کرد تا کسی هر جایی دلش می خواهد نرود. بعد هم اغلب این بازیکنان مجرد هستند و گاهی به جاهایی می روند که افراد مختلف حضور دارند و این بیماری هم که من خودم و خانواده ام به آن مبتلا شدیم به کسی رحم نمی کند و بازیکن و غیر بازیکن نمی شناسد. نباید این بازیکنان را به امان خدا رها می کردند.

* حالا چه بر سر تیم می آید؟

- قطعا خیلی از این بازیکنان به دو بازی بعدی استقلال نمی رسند. دو بازی یعنی 6 امتیاز. استقلال همین الان هم از صدر عقب است. البته بازیها هنوز ادامه دارد و پرسپولیس و سپاهان هم امتیاز از دست می دهند ولی اینکه دستی دستی تیم را به این شکل از بین ببریم نوعی خودزنی است. استقلال با این تیم خوبی که دارد خیلی راحت می تواند این فصل قهرمان شود ولی می بینیم که با یکسری کم توجهی ها همه چیز را به دست خودشان از بین می برند.

* راهکار پیشنهادی تان چیست؟

- باید به شکل دقیق این بازیکنان را زیر نظر بگیرند تا هر چه سریعتر مداوا شوند ولی همین نفرات هم با این وضعیت از نظر بدنی از تیم عقب می افتند و باز هم زمان را از دست می دهند و اینها همه ضررهایی است که به تیم می خورد. باشگاه باید سخت ترین جریمه های مالی را برای آنها در نظر بگیرد تا متوجه بشوند که چقدر در قبال تیم و هوادارانش مسئولیت دارند. الان رفتاری که فرهاد مجیدی با محمد دانشگر کرده است خیلی خوب است و این باعث می شود که دیگر کسی به خودش اجازه ندهد هر رفتاری را دوست داشت انجام بدهد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها