کد خبر : 60118

پرسپولیس ۹۹ تیمی موفق با یک حسرت بزرگ

پرسپولیس ۹۹ تیمی موفق با یک حسرت بزرگ

باشگاه پرسپولیس در حالی سال ۹۹ را با قهرمانی در لیگ برتر در فصل نوزدهم و صعود به فینال آسیا پشت سر گذاشت که شکست مقابل اولسان، همچنان یک حسرت بزرگ برای این تیم را زنده نگه داشت.

به گزارش تسنیم، شاید پرسپولیس را در سال 99 می‌توان با ثبات‌ترین تیم ایرانی نامید. تیمی که سال را با یحیی گل‌محمدی شروع کرد و با همین مربی نیز به پایان رساند، قهرمانی در لیگ و فینال آسیا را تجربه کرد و علیرغم جدایی چند ستاره، بازیکنان خوبی را به ترکیبش اضافه کرد تا در پایان سال و در نیم‌فصل نخست لیگ بیستم نیز با 37 امتیاز بعد از سپاهان و به دلیل تفاضل گل در رده دوم جدول لیگ برتر حضور داشته باشد. 

تیم پرسپولیس در مردادماه سال 99 و چند هفته مانده به پایان لیگ برتر، قهرمانی در این مسابقات را جشن گرفت و برای اولین‌بار در ایران «پوکر» قهرمانی را به‌نام خود ثبت کرد تا نشان دهد سال خوبی به لحاظ فوتبالی در انتظار سرخپوشان است، اما شکست مقابل استقلال در جام حذفی، یکی از خاطرات تلخ گل‌محمدی در سال 99 را رقم زد. این شکست که در شهریورماه و پیش از شروع مجدد مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در قطر رقم خورد،‌ زنگ خطری برای گل‌محمدی بود و این تیم با جذب چند بازیکن جدید از خط دفاع گرفته تا خط حمله، راهی قطر شد تا بهترین روزهای پرسپولیس در سال گذشته را رقم بزند.

جذب حامد لک، سعید آقایی، احسان پهلوان، عیسی آل‌کثیر و میلاد سرلک خیلی زود پرسپولیس را دوباره به روزهای خوب خود بازگرداند و این تیم پس از طی یک مسیر سخت در لیگ قهرمانان آسیا، در تاریخ 12 مهرماه با نمایشی غرورآفرین مقابل النصر عربستان، برای دومین‌بار صعود به فینال لیگ قهرمانان را جشن گرفت. هر چند مشکلات مدیریتی و جدایی و محرومیت چند ستاره باعث شد باردیگر در آذرماه دست پرسپولیسی‌ها از جام قهرمانی آسیا کوتاه بماند و بزرگ‌ترین حسرت سرخ‌های ایران در سال 99 رقم بخورد.

باشگاه پرسپولیس اما جدا از بحث نتیجه‌گیری در زمین فوتبال، در بخش مدیریتی نیز در سال 99 شاهد تغییراتی بود و پس از مشکلات مدیریتی پیش آمده در زمان رسول‌پناه و جدال لفظی او با یحیی گل‌محمدی، جعفر سمیعی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شد و تا حد زیادی توانست آرامش را دوباره به پرسپولیس بازگرداند و چند بازیکن خوب از جمله مهدی ترابی، شهریار مغانلو و فرشاد فرجی را نیز در روزهای پایانی سال به جمع سرخپوشان اضافه کند.

بسته شدن پرونده مطالبات سنگین برانکو ایوانکوویچ در زمان رسول‌پناه و همچنین پرونده بودیمیر در زمان سمیعی، دو نقطه روشن مدیریت پرسپولیس در سال 99 بود. پرونده‌های سنگینی که در مقطعی از سال باعث بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی سرخپوشان شد اما با تلاش مدیران این باشگاه سرانجام ختم به خیر شد.

پرسپولیسی‌ها در تمام نقاط تاریک و روشن خود در سال گذشته، قهرمانی لیگ برتر، صعود به فینال آسیا و شکست در این مسابقه، شکست در جام حذفی مقابل استقلال و نتایج خوب در فصل جاری لیگ برتر را پشت سر گذاشتند و حالا به نظر می‌رسد با تیمی یکدست در روزهای آغازین سال 1400 راهی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا خواهند شد و امیدوارند حسرت چندین ساله قهرمانی این تیم در آسیا، امسال پایان یابد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها