کد خبر : 60113

استقلال 99: قهرمان حواشی و ناکام داخل زمین

استقلال 99: قهرمان حواشی و ناکام داخل زمین

استقلال تهران که سال گذشته را با حواشی گوناگون سپری کرد اگرچه بسیار مورد توجه بود اما در کسب عناوین هیچ موفقیتی به ویترین باشگاه اضافه نکرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، استقلال در سال 99 ادامه مسابقات لیگ برتر و جام حذفی و لیگ قهرمانان را به دلیل پاندمی کرونا با تعویق از سر گرفت.

آبی پوشان به همراه فرهاد مجیدی در لیگ برتر به نایب قهرمانی رسیدند، در جام حذفی تا فینال پیش رفته و مقابل تراکتور حذف شدند تا یک نایب قهرمانی دیگر را به ارمغان بیاورند. در لیگ قهرمانان دیگر فرهاد مجیدی روی نیمکت این تیم حضور نداشت و به همراه مجید نامجومطلق آنها راهی مرحله حذفی شدند اما با شکست از این دور کنار رفتند و پرونده لیگ نوزدهم برای آنها اینگونه بسته شد.

نقل و انتقالات بدون سرمربی

نقل و انتقالات تابستان بدون سرمربی سپری شد، رشید مظاهری، متین کریم‌زاده، بابک مرادی، احمد موسوی، محمدحسین مرادمند، مهدی مهدی‌پور، محمد نادری بازیکنانی بودند که به این تیم اضافه شدند و همینطور عظیم گوک، محسن کریمی، روزبه چشمی، علی دشتی، محمد بلبلی، میلاد زکی‌پور، علی کریمی، امیرحسین کارگر، حسین پورحمیدی و زکریا مرادی هم استقلال را ترک کردند که همین موضوع تاثیر زیادی در روند تیم داشت.

شروع بدون سرمربی و با محرومیت

فصل جاری برای استقلال بدون سرمربی و با محرومیت نقل و انتقالاتی به دلیل شکایت وینفرد شفر به فیفا آغاز شد. مدتی بعد از پایان راه آبی پوشان در لیگ قهرمانان آسیا، احمد مددی که معاون احمد سعادتمند بود به عنوان سرپرست مدیرعاملی انتخاب شد و در میان گزینه‌های فراوانی که برای سرمربیگری مانند الکس نوری و استراماچونی مطرح می‌شد در نهایت به دلیل قانون منع جذب سرمربی و بازیکن خارجی، محمود فکری، کاپیتان سابق این تیم سرمربی شد.

فکری سرمربی شد

کاپیتان سابق باشگاه در فاصله 20 روزه مانده به شروع فصل جدید هدایت این تیم را برعهده گرفت و آرش برهانی‌، صمد مرفاوی، حنیف عمران زاده و سیروس دین محمدی را به عنوان دستیار معرفی کرد که از این جمع پس از جدایی پرسروصدای فکری از نساجی، دین محمدی در کادر حضور نیافت. در این جمع پرویز مظلومی هم به عنوان سرپرست معرفی شد تا استقلالی‌ترین کادر ممکن در کنار هم جمع شوند اما هیچ زمان اوضاع آنطور که پیش بینی می‌شد، پیش نرفت.

سرنوشت تلخ کادر تمام استقلالی

استقلال زیر نظر فکری با گذر از هفته‌های ابتدایی هیچگاه فرم ایده آلش را پیدا نکرد و حتی تا پایان نیم فصل اول هم این تیم به رغم نتایجی که به دست آورده بود هیچگاه مورد تحسین هواداران قرار نداشت و همیشه انتقادات از عملکرد این سرمربی و دستیارانش وجود داشت. در تعطیلات نیم فصل هواداران به این نتیجه رسیدند که با از دست رفتن صدرنشینی کادرفنی باید به همکاری خود پایان بدهند و از این رو حتی مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی تجمع کردند. با این اوصاف مدیریت باشگاه از کادرفنی حمایت کرد اما با شروع نیم فصل دوم جدایی فکری قابل پیش بینی شد.

پایان فکری و شروع با مجیدی

شروع نیم فصل دوم برای استقلال با تساوی مقابل مس رفسنجان رقم خورد که یک روز پس از این نتیجه به دنبال از دست رفتن رتبه سوم جدول، محمود فکری با حضور در ساختمان باشگاه استعفایش را تقدیم کرد و به عملکردش در تیمی که از نظر انضباطی و حواشی بسیار مورد توجه قرار داشت پایان داد. با خروج او گزینه‌های زیادی پیرامون نیمکت استقلال مطرح شد و در حالیکه حتی ساکت الهامی برای مذاکره به باشگاه رفت و مجتبی جباری را به عنوان دستیار در نظر داشت، اما فرهاد مجیدی دوباره به نیمکت این تیم بازگشت.

شروع خوب و بازگشت به جاده خوشبختی

مجیدی که در بازگشت به استقلال برادرش و نصرالله عبداللهی را سرپرست، فراز کمالوند،‌ صالح مصطفوی، بهزاد نوشادی، بهزاد غلامپور و یوسف دانشیار را به عنوان کادرفنی انتخاب کرد،‌ شروع موفقی داشت و فولاد خوزستان را در ورزشگاه آزادی شکست داد. او پیش از برتری دو بر صفر مقابل ماشین سازی در هفته هجدهم و بازی پایانی سال 99، در یک شانزدهم نهایی جام حذفی پیکان تهران را هم از پیش رو برداشته بود تا آمار موفقی از خود برجای بگذارد.

نقل و انتقالات زمستانی

با وجود اسامی زیادی که پیرامون لیست استقلال در زمان حضور محمود فکری و فرهاد مجیدی مطرح شد اما در نهایت دو بازیکن به این تیم ملحق شدند. عرفان گلمحمدی، امیرحسین بیات، آرمان رمضانی و سعید مهری 4 بازیکنی هستند که در زمستانی گذشته به لیست استقلال راه پیدا کردند. در این میان هم قرار بود امین قاسمی نژاد به عنوان تنها بازیکن درخواستی مجیدی از باشگاه جذب شود که موانع زیاد از سوی باشگاه پدیده مشهد در نهایت این اتفاق را منتفی کرد. همینطور مرتضی تبریزی، سجاد آقایی، رضا آذری، فردین رابط، محمد حسین فلاح، امیرحسین خدامرادی، محمد جواد به‌آفرین و فرشید باقری هم جداشدگان زمستانی لقب گرفتند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها