کد خبر : 59944

آغاز پرداخت مابه‌التفاوت مرحله دوم همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان

آغاز پرداخت مابه‌التفاوت مرحله دوم همسان‌ سازی حقوق بازنشستگان

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مابه‌التفاوت مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد.

به گزارش تسنیم، مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از پرداخت مابه‌التفاوت مرحله دوم همسان‌سازی حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: از ابتدای صبح امروز این مابه‌التفاوت به حساب بازنشستگان واریز شده است و تا پایان وقت اداری امروز این رقم به حساب آنها واریز خواهد شد.

وی افزود: در این مرحله، مبلغ یک میلیون و 200 هزار تومان به حساب بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود.

مصطفی سالاری با اشاره به اینکه از دو هفته پیش جلساتی با کانون عالی بازنشستگان برای پرداخت علی‌الحساب در مرحله دوم متناسب‌سازی برگزار کرده‌ایم گفت: یک میلیون و 200 هزار تومان از ابتدای صبح امروز به حساب یک چهارم از بازنشستگان واریز شده و تا پایان ساعت اداری این رقم به حساب سایر بازنشستگان نیز واریز خواهد شد.

وی درباره منابع اجرای مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتناعی تصریح کرد: برای پرداخت علی‌الحساب به آنها نیاز به اعتبار 6 هزار میلیارد تومانی بود که البته هنوز این رقم از سوی خزانه در اختیار سازمان تأمین اجتماعی قرار نگرفته است که در همین ارتباط، سازمان تأمین اجتماعی از سایر محل‌ها این رقم را تأمین کرده و به محض پرداخت 6 هزار میلیارد تومان از سوی خزانه این رقم جایگزین مبلغ برداشت شده از بخش‌های اشاره شده، خواهد شد.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه مقدمات مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در 10 روزه‌ی ابتدای فروردین و یا در نهایت دو هفته ابتدایی با برگزاری جلسه با کانون عالی بازنشستگان نهایی خواهد شد و تلاش خواهیم کرد که در حقوق فروردین 1400، علاوه بر اِعمال ماده 96 (افزایش سنواتی)، متناسب‌سازی نیز در فیش حقوقی‌شا اِعمال می‌شود.

سالاری خاطرنشان کرد: با این شرایط بازنشستگان از 19 فروردین سال آینده که حقوق‌شان را دریافت می‌کنند، دو مسئله از جمله افزایش سنواتی براساس ماده 96 و نیز مرحله دوم متناسب‌سازی اِعمال خواهد شد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها