کد خبر : 59841

رتبه بندی معلمان به مجلس رسید

رتبه بندی معلمان به مجلس رسید

معاون پارلمانی رییس جمهوری از تقدیم لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس خبر داد و گفت: برای افزایش انگیزه شغلی و متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان این لایحه به مجلس ارائه شد.

به گزارش تسنیم، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس جمهوری از تقدیم لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس خبر داد و گفت: برای افزایش انگیزه شغلی و متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان این لایحه به مجلس ارائه شد.

وی گفت: در اجرای جزء (2) بند (الف) ماده (63) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب 1395- و به منظور ایجاد ساز و کار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، کسب و ارتقای صلاحیت‌های معلمی و همچنین متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها و بر اساس شایستگی‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

امیری افزود: معلمان توسط کانون‌های ارزیابی در یک بازه زمانی معین بر اساس نظام سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای سنجیده می‌شوند که متناسب با نتایج حاصله افراد موفق به کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه و تغییر مسیر شغلی می‌شوند و متناسب با آن از مزایای مالی تحت عنوان فوق العاده رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: در این لایحه 5 رتبه پیشنهاد که امکان بهره‌مندی حائزین رتبه های 1 تا 5 به ترتیب از 50 تا 210 درصد امتیازات حق شغل و شاغل تحت عنوان فوق العاده رتبه‌بندی میسور است.

به گفته امیری از نقاط قوت این لایحه می‌توان به موضوع گواهینامه صلاحیت معلمی که پیش شرط اشتغال به حرفه معلمی می‌باشد و حداکثر هر 5 سال به روزآوری می‌شود، اشاره کرد.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها