کد خبر : 59637

اتفاق تکراری برای مدافع پرحاشیه استقلال / مروری بر احضارهای محمد دانشگر

اتفاق تکراری برای مدافع پرحاشیه استقلال /  مروری بر احضارهای محمد دانشگر

«در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفت» این تکراری‌ترین جمله پس از نام محمد دانشگر در اخبار استقلال است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسابقه مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی برای تیم استقلال با برتری دو بر یک مقابل پیکان به پایان رسید تا تیم تحت هدایت فرهاد مجیدی با این پیروزی جواز صعود به دور بعدی را کسب کرده و به جمع تیم‌های حاضر در دور یک چهارم نهایی بپیوندد.

استقلال با گلزنی شیخ دیاباته و محمد دانشگر لحظات پایانی نیمه اول را سپری می‌کرد تا در بازی که نمایش مناسبی داشته برنده به رختکن برود که تصاویر تلویزیونی نشان داد گلزن آبی‌ها با فرشید اسماعیلی درگیری لفظی داشته و در جریان مسابقه از یکدیگر دلخور هستند.

این اتفاق در نیمه دوم تکرار نشد و این دو بازیکن بدون مشکل به بازی ادامه دادند، پس از پایان بازی اما ناراحتی بازیکنان و به خصوص عدم حضور دانشگر در اتوبوس تیم مشخص کرد او با یک اتفاق جدی رو به رو شده است. ساعتی پس از خروج اتوبوس حامل بازیکنان استقلال از ورزشگاه شهرقدس باشگاه استقلال مشخص کرد محمد دانشگر به دلیل مسائل انضباطی در اختیار باشگاه قرار گرفته و اجازه حضور در تمرینات را ندارد.

دانشگر به رغم عملکرد مناسب با به ثمر رساندن یکی از گل‌های تیمش در مصاف با پیکان طبق اظهار نظر مجیدی، از نظر این سرمربی بزرگتر از نام استقلال نیست و مسائل انضباطی او موجب شده تا مورد تنبیه این سرمربی جوان قرار بگیرد. این البته ماجرای جدیدی برای این بازیکن نیست. "در اختیار کمیته انضباطی قرار گرفت" در واقع تکراری‌ترین جمله پس از نام محمد دانشگر در اخبار استقلال است.

اولین احضار

در آذرماه دو سال پیش، این مدافع برازجانی اولین تجربه تنبیه انضباطی را زیر نظر هدایت آندره آ استراماچونی تجربه کرد. استراماچونی که نشان داده بود اهمیت زیادی برای نظم قائل است، پیش از بازی با نساجی بود که به دلیل ترک تمرین توسط این بازیکن او را به کمیته انضباطی فرستاد و از لیست بازی مقابل قرمزپوشان قائمشهری خط خورد. او پس از مدتی به تمرینات این تیم بازگشت اما خبری از رای کمیته انضباطی و خروجی این جلسه منتشر نشد؛ جلسه‌ای که ظاهرا تاثیری روی رفتار او نداشت.

دومین احضار

با حضور فرهاد مجیدی به عنوان سرمربی، دانشگر دوباره به دلیل بی انضباطی در تمرینات در اختیار باشگاه قرار گرفت. او نزدیک به 8 ماه پیش، در تمرینات پیش از رویارویی با نساجی مازندران طبق برنامه تیم نبود تا مجیدی که حساسیت زیادی به نظم دارد او را در اختیار باشگاه قرار بدهد. او بازی برابر پارس جنوبی جم را هم پس از آن از دست داد و این بار هم بدون اینکه رای کمیته انضباطی و خروجی جلسه مشخص شود، او دوباره به تیم بازگشت.

سومین احضار

ماجراهای درگیری‌ها و برخوردهای نامناسب 3 بازیکن استقلال در فرودگاه قطر با اعضای کادر پزشکی و درگیری‌های ایجاد شده در بازگشت اعضای این تیم از لیگ قهرمانان آسیا سر و صدای زیادی به راه انداخت. همزمان با شروع تمرینات برای لیگ بیستم مسئولان باشگاه تصمیم به برخورد با 3 بازیکن خاطی گرفتند. از این رو باشگاه استقلال سیدحسین حسینی، محمد دانشگر و فرشید اسماعیلی 3 را به کمیته انضباطی احضار کرد و مدعی شد که نتیجه این احضار متعاقبا اعلام می‌شود اما مجددا هیچ خروجی در کار نبود. این ماجرا حتی موجب شد تا کادرپزشکی سابق باشگاه از سمت خود کناره گیری کنند و حتی با حضور محمود فکری در کادرفنی فعالیت خود را ادامه ندهند.

اکنون چهارمین احضار

فراخواندن دانشگر به کمیته انضباطی که در بُعد فنی اکنون یکی از مدافعان برتر حال حاضر لیگ برتر است، چه فایده‌ای برای او دارد؟ یا بهتر است بپرسیم که چه فایده‌ای برای استقلال و کادرفنی دارد؟ در جلسات کمیته انضباطی طی سه مرتبه قبلی با این بازیکن چه برخوردی صورت گرفت که او مجددا چنین رفتاری را تکرار می‌کند؟ به غیر از دانشگر در زمان محمود فکری هم طی فصل جاری بازیکنان زیادی به کمیته انضباطی احضار شدند اما این دعوت به باشگاه‌ها عایده‌ای برای این باشگاه نداشته است. به نظر می‌رسد رفتارهای دانشگر یا بازیکنان این تیم طی فصل جاری از موضوعات دیگری نشات می‌گیرد که به جای احضار به کمیته انضباطی نیاز دارند این مشکلات برطرف شود. در رفتار سرمربیان برای برخورد با مسائلی که منافع تیم و باشگاه را در خطر می‌اندازد هیچ انتقادی نیست و این سوال نسبت به باشگاه مطرح است که احضارهای این چنینی چه سودی خواهد داشت.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها