کد خبر : 59354

پله پله تا خوان هفتم فرهاد مجیدی | پرسپولیس

پله پله تا خوان هفتم فرهاد مجیدی | پرسپولیس

فرهاد مجیدی به استقلال برگشت تا باز هم در دور برگشت هدایت این تیم را در دست گرفته و آن را به قهرمانی احتمالی که مدنظرش بوده برساند اما پیش از آن دربی در پیش است.

به گزارش مشرق – پیرو شایعاتی که از حدود دو ماه پیش براه افتاد که رفیق نزدیک فرهاد مجیدی با خلیل زاده در کافه ای در سعادت آباد دیدار داشته پرونده این ماجرا باز ماند و ماند تا در نهایت با اولین نتیجه تیم فکری (غیر از برد) این سرمربی تحت فشارهای حداکثری اخیر از سمت خود استعفا کند و فرهاد مجیدی به جایگاه قبلی اش برگردد.

نکته مهم در این بین این است که فرهاد مجیدی هنوز در کسوت سرمربی استقلال روبروی پرسپولیس نباخته و اتفاقا در حساسترین دربی همه این سالها توانسته پرسپولیس را در نیمه نهایی جام حذفی از پیش رو برداشته و تلخ ترین شکست این مدت را به طرفداران تیم پرسپولیس تحمیل کند.

از این رو هواداران استقلال امیدواری زیادی برای پیروزی دوباره و موفقیت چندباره روبروی رقیب دیرینه شان با این سرمربی دارند. او در دیدار برگشت نیم فصل دوم لیگ نوزدهم نیز با دو گل امیر ارسلان مطهری بازی را ۲-۲ تمام کرد. اما بررسی مسابقات پیش روی فرهاد مجیدی تا دربی هم خالی از لطف نیست. تیمی که تا دربی ۶ هفته فاصله دارد تا در هفته هفتم به پرسپولیس برسد.

پرسپولیس؛ خوانِ هفتم فرهاد!

*خوان اول؛ فولاد خوزستان!

فرهاد مجیدی در اولین گام باید استقلال را روبروی تیمی به میدان بفرستد که در دور برگشت فصل گذشته با یک مسابقه جنجالی به آن باخت. دیدار با فولاد که در ورزشگاه اهواز با حواشی زیادی همراه شد. علی کریمی در دقیقه ۴۵ بازی از زمین اخراج شد و فرهاد مجیدی با اعتراض شدید به داور اینقدر بر چرایی این اخراج پافشاری کرد که در نهایت داور او را هم از زمین بازی اخراج کرد. در ادامه عارف غلامی جوان که تحت تأثیر جو بازی قرار گرفته بود در دقیقه ۵۴ و ۶۵ با دریافت دو کارت زرد از زمین بازی اخراج شد تا بازی که تا آن لحطه با گل دقیقه ۱۲ چشمی و ۲۸ کولی بالی ۱-۱ بود در نهایت با گل دقیقه ۸۰ نجاریان به شکست ۱-۲ استقلال خاتمه پیدا کند. حالا فرهاد مجیدی باید در اولین گام و این بار در تهران شنبه آینده تیمش را از ساعت ۱۷:۳۰ روبروی فولاد در تهران هدایت کند و قطعا انگیزه های زیادی برای شکست دادن تیم جواد نکونام دارد. مربی که در دوران بازی کنار او در استقلال هم رابطه خوبی با هم نداشتند.

*خوان دوم؛ ماشین سازی تبریز!

دومین حریفی که فرهاد مجیدی تا پیش از دربی روبروی خود و تیمش می بیند ماشین سازی تبریز است که در دیدار رفت با کاشته زیبای هرویه میلیچ ۰-۱ مقهور استقلال شد ولی در فصل پیش رفت و برگشت این تیم را شکست داده بود. مجیدی در دور برگشت فصل قبل پس از دیدار هفته اول دور برگشت که همین ماشین سازی بود و باز هم استقلال را شکست داد روی نیمکت تیم نشست. این دیدار روز چهارشنبه ۲۷ اسفند از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهید سردار سلیمانی تبریز برگزار می شود.

*خوان سوم؛ پیکان!

سومین حریفی که فرهاد مجیدی و تیم استقلال باید با آن دست و پنجه نرم کنند تا خود را برای دیدار با پرسپولیس آماده کنند پیکان مهدی تارتار است. تیمی که در دور رفت استقلال را آچمز کرد و توانست با یک دفاع کاملا بسته نتیجه ۰-۰ را به استقلال محمود فکری تحمیل کند. این دیدار روز شنبه ۱۴ فروردین از ساعت ۱۸:۵۰ در استادیوم آزادی برگزار می شود. فرهاد مجیدی در دور برگشت فصل پیش با پیکان عبداله ویسی ۱-۱ کرده بود. تک گل آن بازی را علی کریمی برای مجیدی و تیمش زد.

پرسپولیس؛ خوانِ هفتم فرهاد!

*خوان چهارم؛ صنعت نفت آبادان!

چهارمین بازی فرهاد مجیدی پیش از دربی برگشت مصاف با صنعت نفت آبادان است. تیمی که باید باز هم در تختی آبادان میزبان استقلالی باشد که فصل قبل هم با همین سرمربی و گلهای دیاباته و مطهری ۰-۲ روبرویش شکست خورده بود. فرهاد مجیدی فصل قبل هم در دور برگشت این تیم را شکست داده بود و حالا باید در چهارمین بازی اش در تاریخ پنجشنبه ۱۹ فروردین از ساعت ۱۶:۳۰ در آبادان به دیدار این تیم برود.

*خوان پنجم؛ شهرخودرو!

فرهاد مجیدی از شهرخودرو خاطره خوشی دارد. این تیم همان تیمی است که در مشهد و پس از شکست تیم شفر برای اولین بار شبانه سرمربیگری استقلال را با تیم محبوبش تجربه کرد. شبی که ساعت ۲ بامداد شفر برکنار شد و فرهاد مجیدی جانشینش شد. استقلال در دور رفت این تیم را در مشهد شکست داد ولی فرهاد مجیدی در دور برگشت فصل قبل با این تیم در مشهد ۲-۲ کرد. گلهای تیم مجیدی در آن دیدار را دیاباته و مطهری زدند که هر دو هنوز هم در تیم هستند. تاریخ برگزاری این دیدار و هفته های پس از آن هنوز اعلام نشده است.

*خوان ششم؛ ذوب آهن اصفهان!

ذوب آهن حریف ماقبل دربی فرهاد مجیدی و استقلال است. تیمی که در دور برگشت فصل قبل روبروی شاگردان همین سرمربی در تهران با دو گل محمد دانشگر و پنالتی وریا غفوری ۱-۲ شکست خورد. اما در دور رفت این فصل توانست در اصفهان با نتیجه ۰-۰ تیم محمود فکری را متوقف کرده و ۲ امتیاز استقلال را از بین ببرد. حالا فرهاد مجیدی پیش از دربی باید در استادیوم آزادی روبروی این تیم به میدان برود و ۲ امتیاز از دست رفته نیم فصل اول را هم تلافی کند.

پرسپولیس؛ خوانِ هفتم فرهاد!

*خوان هفتم؛ پرسپولیس!

کمتر کسی است که در ایران از انگیزه های فرهاد مجیدی برای رویارویی با پرسپولیس خبر نداشته باشد. تیمی که خودش ۴ بار در دوران بازی دروازه اش را باز کرده و در آخرین رویارویی اش در نیمه نهایی جام حذفی توانسته آن را با نتیجه ۲-۲ در ۱۲۰ دقیقه متوقف کرده و در نهایت در ضربات پنالتی این تیم را شکست بدهد و راهی فینال شود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها