کد خبر : 58843

پشت پرده پنالتی نزدن طارمی به عابدزاده

پشت پرده پنالتی نزدن طارمی به عابدزاده

مهدی طارمی مهاجم ایرانی تیم پورتو در حالی که می‌توانست دهمین گل خود را در لیگ پرتغال برای این تیم به ثمر برساند، ضربه پنالتی بازی با ماریتیمو را به هم تیمی خود واگذار کرد.

به گزارش خبرورزشی - در یکی از دیدارهای هفته بیستم لیگ برتر پرتغال شب گذشته تیم پورتو به مصاف ماریتیمو رفت و با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. بازی تا دقایق اضافه، با نتیجه تساوی یک - یک دنبال می‌شد اما پنالتی دقیقه ۳+۹۰ برای پورتو باعث پیروزی این تیم شد.

اتفاق عجیب در این مسابقه اقدام مهدی طارمی و اوتایو هم تیمی او در زدن ضربه پنالتی بود. مهدی طارمی بازیکنی بود که ابتدا قصد زدن این پنالتی را داشت اما در نهایت آن را به اوتایو واگذار کرد. روزنامه «اوژوگو» ساعاتی بعد از این مسابقه اعلام کرد یک سوءتفاهم باعث شده است تا طارمی پنالتی را به هم‌تیمی‌اش بدهد.

این روزنامه نوشت: «طارمی در حال آماده کردن خود برای ضربه پنالتی بود. سرجیو کونسیسائو با فریاد بلند به اوتایو گفت: «به توپ دوم توجه کن.» این هافبک تیم پورتو پیام سرمربی را خوب متوجه نشد و از بازیکن ایرانی خواست توپ را به او بدهد؛ هرچند که هم تیمی‌های مهدی توپ را به او برای پنالتی داده بودند اما او سرانجام منصرف شد.

طبق ادعای روزنامه پرتغالی، در واقع سرمربی پورتو از اوتایو خواسته بود اگر پنالتی طارمی گل نشد و توپ به جریان بازی برگشت، مراقب و هوشیار باشد تا از آن استفاده کند اما هافبک برزیلی پورتو با برداشت اشتباه از پیام سرمربی، پنالتی را از طارمی گرفت.

دروازه‌بان ماریتیمو در بازی با پورتو، امیر عابدزاده بود. همانطور که در عکس بالا مشخص است، عابدزاده با تصور اینکه ضربه پنالتی بازیکن پورتو وسط دروازه است، واکنشی نشان نداد ولی اوتایوو توپ را به سمت راست عابدزاده زد.

مهدی طارمی در حال حاضر در لیگ پرتغال ۹ گل به ثمر رسانده است و با بهترین گلزن لیگ (گونکالوس از اسپورتینگ با ۱۴ گل)، ۵ گل فاصله دارد. در صورتی که طارمی پنالتی می‌زد و آن را به گل تبدیل می‌کرد، در لیگ پرتغال ۱۰ گُله می‌شد و فاصله اش با بازیکن اسپورتینگ کمتر می‌شد.

مهدی طارمی و اوتاویو (ماریتیمو - پورتو)

 

 
 
 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها