کد خبر : 58578

رتبه بندی معلمان در بهار سال 1400

رتبه بندی معلمان در بهار سال 1400

معاون وزارت آموزش و پرورش وی با اشاره به اینکه اعتبارات رتبه‌بندی معلمان باید در بودجه لحاظ شود، گفت: امیدواریم در بهار ۱۴۰۰ رتبه بندی را به معلمان هدیه دهیم.

به گزارش تسنیم، قاسم احمدی لاشکی با اشاره به اینکه قانون تاسیس مسکن فرهنگیان سال 68  تدوین شده است ولی چرا اجرا نشده تا تعداد زیادی از معلمان باید بدون مسکن باشند، اظهار کرد: البته از آقای حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش تلاش می‌کنم که ساخت مسکن برای فرهنگیان را آغاز کرده است  و 43 هزار واحد در حال ساخت است.

وی افزود: در قانون مسکن فرهنگیان آمده: دولت موظف است در شهرها، بخش‌ها و روستاها که امکان واگذاری زمین دارد، 40 درصد اراضی و مجتمع‌های مسکونی را با اولویت به آموزش و پرورش دهد و 90 درصد اعتبارات لازم در قالب وام 25 ساله با سود 4 درصد براساس سوابق در اختیار فرهنگیان قرار بگیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: قوانین خوب باید باقی بماند و دسته بندی شود تا مجریان از آن استفاده کنند و قوانین زاید به دور ریخته شود.

رتبه بندی عیدانه به معلمان

وی درباره رتبه بندی معلمان گفت: طی سال‌های گذشته افزایش حقوق را به اسم رتبه بندی داشتیم؛ وزارت آموزش و پرورش طرح رتبه بندی را تهیه و به دولت ارائه کرده است،  وزیر نیز نشستی را با عناصر تاثیر گذار دولت از جمله آقای جهانگیری، نوبخت و انصاری داشتند که این جلسات باعث هماهنگی بیشتر شد و طی این هفته یا هفته‌های آینده طرح رتبه‌بندی راهی مجلس می‌شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: اعتبار رتبه بندی باید در بودجه لحاظ شود، بودجه‌ای که در ابتدا برای آن اختصاص دادند 5 هزار میلیارد و 200 میلیون تومان بود که اعتباری قابل توجه نیست، مجلس برای اعتبار آن در حال پیگیری است تا برای بهار 1400 این هدیه را به معلمان بدهیم و آنها در 5 رتبه تقسیم شوند.

حقوق نیروهای خدماتی نیاز به پیگیری دارد

وی درباره نیروهای خدماتی مدارس گفت: برای نیروهای خدماتی باید اقدامات اساسی کرد، پیشنهاد  جذب 25 هزار نیروی خدماتی را دادیم و امیدواریم در مجلس مصوب شود، حقوق آنها نیاز به پیگیری جدی دارد و آموزش و پرورش در حال پیگیری است و امیدواریم مسولان مربوط به حقوق  و دستمزد نیز توجه لازم را داشته باشند. 

احمدی لاشکی درباره استخدام معلمان غیر رسمی بیان کرد: 88 هزار نفر معلم حق‌التدریس باید استخدام شوند و تاکنون مجوز استخدام 57 هزار و 497 نفر را از سازمان استخدامی دریافت کرده‌ایم و به زودی برای طی دوره یک ساله آموزشی وارد دانشگاه فرهنگیان می‌شوند، این افراد نگران آزمون اصلح نباشند چون موضوع خاصی نیست.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها