کد خبر : 58467

گادوین منشا در چه صورت می‌تواند مقابل پرسپولیس بازی کند؟

گادوین منشا در چه صورت می‌تواند مقابل پرسپولیس بازی کند؟

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در خصوص پرونده گادوین منشا که از سوی کمیته انضباطی محروم شده است، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تسنیم،‌ روز یکشنبه کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در حکمی گادوین منشا مهاجم تیم گل‌گهر سیرجان را به دلیل رفتار غیر ورزشی در دیدار با نساجی مازندران به استناد ماده 100 مقررات انضباطی و تا صدور رأی مقتضی از همراهی و حضور در تمامی مسابقات فوتبال معلق و محروم کرد.

کمیته انضباطی در پایان این حکم اعلام کرد این رأی تا دو روز پس از ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی در کمیته استیناف است. پس از این ماجرا صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه منشا در صورت درخواست تجدید نظر خواهی باشگاه گل‌گهر و دستور این کمیته می‌تواند برابر پرسپولیس به میدان برود.

علیرضا صالحی رئیس کمیته استیناف درباره اینکه آیا باشگاه گل‌گهر می‌تواند با شکایت به این کمیته برای گادوین منشا دستور موقت بگیرد و تا صدور حکم نهایی محرومیت این بازیکن را به تعویق بیندازد به خبرنگار تسنیم گفت: دستور موقت روی دستور موقت صادر نمی‌شود. طبق قانون اگر دستور موقتی صادر شود، فردی که متضرر می‌شود می‌تواند به این دستور اعتراض کند و سپس این اعتراض به کمیته استیناف می‌رود. در این کمیته فقط رئیس استیناف پرونده را بررسی می‌کند و می‌تواند حکم را تأیید یا نقض کند و نمی‌شود دستور موقت دیگری برای جلوگیری اجرای حکم صادر کرد. دستور موقت و حکم محرومیت حتی در صورتی که قابلیت اعتراض را داشته باشند، بلافاصله پس از صدور قابل اجرا هستند.

وی در واکنش به این پرسش که با توجه به این موضوع و زمان‌بر بودن رسیدگی به این پرونده منشا در دیدار آینده تیمش مقابل پرسپولیس محروم خواهد بود یا می‌تواند بازی کند، گفت: باشگاه گل‌گهر و منشا می‌توانند اعتراض کنند و روند قانونی طی شود. تنها نکته این است که در دستور موقت، فوریت وجود دارد و در صورت اعتراض، رئیس کمیته استیناف می‌تواند حتی خارج از وقت اداری و در تعطیلی به آن رسیدگی کند ولی فعلاً چیزی به دست من نرسیده است.

رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این پرسش که آیا باشگاه گل‌گهر به این پرونده اعتراض کرده است یا خیر؟ گفت: اعتراض ابتدا به کمیته بدوی داده می‌شود و باید آنها اعلام کنند اعتراض شده است.

به گزارش تسنیم دیدار گل‌گهر و پرسپولیس معوقه از هفته دهم لیگ برتر فوتبال ساعت 15:40 روز جمعه اول اسفند در سیرجان برگزار می‌شود. با این شرایط باید دید باشگاه گل‌گهر به محرومیت منشا اعتراض می‌کند و کمیته استیناف رأی کمیته انضباطی را تایید خواهد کرد یا حکم به بخشش منشا می‌دهد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها