کد خبر : 58449

علی شجاعی نیم فصل از پرسپولیس جدا می‌شود

علی شجاعی نیم فصل از پرسپولیس جدا می‌شود

به نظر می‌رسد تغییر سیستم یحیی گل محمدی در بازگرداندن بازیکنان به پست‌های اصلی خودشان کلید موفقیت پرسپولیس در چند بازی اخیر باشد که آن‌ها را حالا در یک قدمی قهرمانی نیم فصل هم قرار داده است.

به گزارش روزنامه گل، حالا که پرسپولیس شانس قهرمانی خودش را در نیم فصل بیش از پیش کرده به نظر می‌رسد نقدهای وارده به یحیی برای استفاده از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی از جمله سیامک نعمتی، مهدی شیری و احمد نوراللهی درست بوده و بالا رفتن کارایی تیم این مساله را ثابت می‌کند.

با این حال این سیستم کار را به جایی رسانده که شاید بعضی از بازیکنان این تیم در نیم فصل جدا شوند چون عدم استفاده از آن‌ها در پست‌های تخصصی و میدان ندادن به آن‌ها کار را به جایی رسانده که شاید برای ادامه فوتبال خود به دنبال شانس دیگری باشند. یکی از این بازیکنان به نظر می‌رسد، علی شجاعی است که حرف از جدایی او در نیم فصل زیاد است. حتی گفته می‌شود مدیربرنامه‌های این تیم مذاکراتی را با باشگاه هایی همچون تراکتور داشته و به زودی برای جدایی این تیم از پرسپولیس اقدام خواهد کرد.

بازیکن با کیفیتی که گل صعود پرسپولیس به فینال آسیا را به ثمر رساند اما این گل برای او خوش یمن نبود و در طول نیم فصل آنچنان که باید و شاید از سوی یحیی از این بازیکن استفاده نشد. بازیکنی که بدون حاشیه کارش را تا به اینجای لیگ دنبال کرده و حالا با آمدن دوباره ترابی به این تیم این احتمال که او را جدا شده بدانیم خیلی زیاد است. همین مساله باعث شد در این گزارش نگاهی به عملکرد این بازیکن در طول فصل داشته باشیم که چطور و چگونه یحیی از او در اندک بازی هایی که به میدان رفت، بازی گرفت.

یک بازی هم در پست تخصصی خود بازی نکرد

نگاهی به بازی هایی که علی شجاعی به میدان رفت نشان می‌دهد او تقریبا در هیچ مسابقه‌ای که به میدان رفته در پست تخصصی خود یعنی وینگر چپ از سوی گل محمدی به بازی گرفته نشده است. تقریبا در دو بازی یحیی او را به عنوان وینگر به میدان فرستاد اما چند دقیقه بعد او را به دفاع چپ برد و به این بازیکن اجازه داده نشد تا پایان مسابقه در پست تخصصی خودش پا به توپ باشد. حتی در مسابقه هایی هم که خوب بود در بازی بعد هم به او یحیی فرصت بازی نداد. این مسابقه بازی با نساجی بود که شجاعی تقریبا یکی از خوب‌های پرسپولیس بود اما خوب بودنش به کار نیامد و در بازی بعدی با شهرخودرو بازهم به نیمکت دوخته شد.

این بازیکن که در بالا هم گفته شد تا به اینجا با همه کم لطفی هایی که به نظر می‌رسد به او شده است، یک کلمه هم حرف نزده و ابراز گلایه نکرده اما واقعا هواداران نمی‌توانند این موضوع را هضم کنند و بارها در فضای مجازی به بازی نکردن او اشاره داشته اند. آنهم وقتی که در یک مسابقه حساس قبل دربی و در تقابل با سپاهان، او در نیمه نخست با مصدومیتی که داشت و کتفش آسیب دید بازهم کار را دنبال کرد و در هر دو نیمه نمایش خوبی هم داشت. هرچند این مصدومیت باعث شد او تجربه نخست خودش در دربی را هم از دست بدهد. به هرحال چیزی که در مورد شجاعی که با کیفیت خوبی که داشت به پرسپولیس آمد، مشخص شده این است که اگر یحیی کسی را هم نداشت باز او را در اولویت نخست قرار نداد و از این بازیکن در شرایطی که برخی بازیکنان عملکرد خوبی نداشتند، بهره ببرد. اتفاقی که حالا او را به جدایی از پرسپولیس نزدیک کرده و به نظر می‌رسد حرف و سخن در مورد این شایعه را باید جدی دانست. 

شجاعی از نداشتن یک نقطه مشترک ضربه خورد؟

در طول فصل یکی از مسائلی که در مورد یحیی گل محمدی زیاد شنیده شد به وجه اشتراک سرمربی سرخ‌ها و برخی بازیکنان در داشتن یک مدیربرنامه مشترک بر می‌گشت. مبحثی که بارها در مورد آن حرف به میان آمده و این سوال حتی در تیم هم مطرح شد که چرا برخی بازیکنان همیشه باید در میدان باشند و بعضی‌ها فرصت بازی کردن پیدا نکنند؟ نگاهی به شرایط بازیکنان این تیم و مدیربرنامه‌های آنان تقریبا مشخص می‌کند که شجاعی اگر این مساله درست باشد، از این ناحیه ضربه خورده است. او که با آرمان رمضانی با یک مدیربرنامه مشترک به پرسپولیس آمدند حالا هر دو به یک سرنوشت دچار شدند و آن احتمال جدایی در نیم فصل است چون نه شجاعی فرصتی برای فیکس شدن زیاد پیدا کرد و نه آرمان رمضانی که از این ناحیه گله مند بوده و حتی فشارها کار را برای او هر روز سخت تر از قبل در پرسپولیس کرد. 

این مساله باعث شده که حالا این شائبه به وجود بیاید که شاید اگر علی شجاعی هم در این وجه اشتراک که حرف از آن زیاد است قرار می‌داشت، آن وقت شانس بیشتری برای بازی پیدا می‌کرد و حالا حرف از جدایی احتمالی او در نیم فصل نبود. البته این‌ها همه گمانه زنی هایی است که وجود دارد و در نهایت تصمیم به سرمربی بر می‌گردد که با داشتن بازیکنان فعلی، یحیی توانسته تیمش را به نقطه مطلوبی برساند اما به هرحال این مسائل در مورد تیم او همچنان مطرح است. هرچند که شجاعی بازیکنی است که نشان داده برای گرفتن جایگاهش اهل جنگیدن است و باید دید در این هیاهوی به راه افتاده بر سر جدایی احتمالی اش در نهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها