کد خبر : 58262

آمار جالب سپاهان برابر استقلال


آمار جالب سپاهان برابر استقلال

سپاهان در ۱۲ دیدار اخیر مقابل استقلال تنها موفق به ثبت یک پیروزی شده و در چهار بازی اخیر هم طعم برد را نچشیده است.

به گزارش سپاهان، بدون تردید حساس‌ترین بازی هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران روز شنبه بین ۲ تیم مدعی و پرطرفدار سپاهان و استقلال در ورزشگاه نقش جهان به انجام می‌رسد. جدال بین تیم‌های اول و دوم که می‌تواند تکلیف قهرمان نیم‌فصل را هم مشخص کند.

این سی و نهمین جدال لیگ برتری سپاهان و استقلال است. تا به حال ۱۵ برد برای تیم پایتخت‌نشین، ۱۱ پیروزی برای طلایی‌پوشان زاینده‌رود و ۱۲ تساوی به ثبت رسیده است. ۹۲ گل در این تعداد بازی رد و بدل شده که ماحصل آن ۵۰ گل برای آبی‌پوشان و ۴۲ گل برای تیم اصفهانی بوده است.

اما این نزدیکیِ آمار و ارقام درست نقطه مقابل نتایجی است که در چند سال اخیر در دیدارهای این ۲ تیم به بار نشسته است. افت طلایی‌پوشان باعث شده تا آنها در ۱۲ دوئل اخیرشان مقابل استقلال تنها یک برد را به دست بیاورند و در هشت مسابقه شکست بخورند. محرم نویدکیا تیمی را به میدان می‌فرستد که در چهار بازی پیشین خود برابر استقلال بردی نداشته و سه بار شکست خورده است. از آخرین برد سپاهان برابر استقلال ۸۴۱ روز می‌گذرد. بردی که در فصل ۹۸-۹۷ و در ورزشگاه آزادی به دست آمد. کی‌روش استنلی زننده تک گل این دیدار بود.

اما آخرین برد سپاهان در خانه مقابل استقلال به چه زمانی مربوط می‌شود؟ باید به حدود ۶ سال و پنج ماه قبل برگردیم. جایی که سپاهان توانست با نتیجه سه بر یک از سد میهمان تهرانی و پرآوازه خود بگذرد. بعد از آن دیدار سه اخت و ۲ تساوی برای تیم طلایی‌پوش اصفهانی در خانه به دست آمد و آنها اگر نتوانند این بار هم استقلال را در اصفهان شکست دهند؛ ۶ تایی می‌شوند.

آمار جالب سپاهان برابر استقلال

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها