کد خبر : 58177

خداداد عزیزی: علی کریمی آدم سالمی است ولی رئیس فدراسیون نمی شود

خداداد عزیزی: علی کریمی آدم سالمی است ولی رئیس فدراسیون نمی شود

خداداد با اشاره به انتخابات فدراسیون فوتبال گفت:‌ شانس علی خیلی کم است، چون او آدم خیلی سالمی است که اهل زدوبند و رابطه و خیلی چیزهای دیگری نیست که در فوتبال ما مرسوم است.

به گزارش فرهیختگان، اسامی کاندیداهای نهایی برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال یکشنبه‌شب اعلام شد و برخلاف آنچه گفته شده بود، در این لیست اسامی نفراتی مانند علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا نیز دیده می‌شود و این درحالی است که حیدر بهاروند و فریدون اصفهانیان رد صلاحیت شدند تا بعد از مدت‌ها دیگر جایی در فدراسیون فوتبال نداشته باشند. درخصوص مسائل مرتبط با اتفاقات روز فوتبال ایران ازجمله انتخابات فدراسیون با یکی از چهره‌های سرشناس فوتبال ایران صحبت کرده و نظراتش را جویا شدیم. گفت‌وگو با خداداد عزیزی را در ادامه می‌خوانید.

اسامی نهایی کاندیداهای ریاست و هیات‌رئیسه فدراسیون فوتبال اعلام شد و برخلاف آنچه که گفته بودند مهدوی‌کیا رد صلاحیت شده و حتی احتمال رد صلاحیت علی کریمی را هم داده بودند، اما این اتفاق نیفتاد و آنها در لیست نهایی حضور دارند.

من قبلا درمورد انتخابات صحبت‌های لازم را کرده بودم و نظراتم را گفته بودم، اما چرا باید علی کریمی و مهدی مهدوی‌کیا رد صلاحیت شوند؛ به چه دلیلی باید این اتفاق می‌افتاد؟ ما درباره فوتبال صحبت می‌کنیم. مگر از کریمی و مهدوی‌کیا فوتبالی‌تر داریم‌؟ ما ۴ عکس در دیوار افتخارات فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا داریم که 2 تا از آنها متعلق به این ۲ نفر است. چهار بازیکن سال آسیا داشته‌ایم که دوتای آنها این دو نفر هستند؛ یعنی چه که این دو نفر تایید صلاحیت شده‌اند! مگر قرار بود ردصلاحیت بشوند؟

با این وضعیت چقدر برای علی کریمی شانس قائل هستید. در بین کاندیداهای ریاست فقط بهاروند ردصلاحیت شده و افرادی مثل کیومرث هاشمی، مصطفی آجرلو و عزیزی‌خادم همچنان در بین گزینه‌ها حضور دارند. کریمی هم ظاهرا شایعه انصرافش را رد کرده است.

روز اولی هم که علی کریمی بحث کاندیداتوری‌اش برای ریاست فدراسیون فوتبال مطرح بود و همان روزی که این تصمیم گرفته و این خبر رسانه‌ای شد، من با علی صحبت کردم. در هر صورت انتخاب رئیس فدراسیون انتخاب رئیس‌جمهور نیست که عامه مردم بخواهند رای بدهند که اگر این بحث بود علی کریمی مثل آب خوردن رای می‌آورد، اما الان یک تعداد خاص در مجمع فدراسیون فوتبال رای می‌دهند، اگر حدود صد نفر را در مجمع درنظر بگیریم، از این تعداد شاید ۱۰ درصد فوتبالی باشند و ۹۰ درصد غیرفوتبالی به‌شمار می‌روند. آن ۱۰ درصد هم شامل کاپیتان تیم‌های ملی یا مربی تیم ملی هستند و ۳۰ درصد را رئیس هیات‌ها که هیچ‌کدام فوتبالی نیستند تشکیل می‌دهند و طبیعتا از خدایشان هم هست که علی کریمی انتخاب نشود. در این بین یک‌سری مدیران باشگاه‌ها هستند که بیشتر آنها را دولت منصوب می‌کند و این هم یک امر طبیعی هست که درصد بالای آنها و چه‌بسا همه‌شان غیرفوتبالی باشند.

در گفت‌وگو با علی کریمی چه صحبت‌هایی را مطرح کردید؟

همان روز اول به او گفتم اینجا فوتبال است و مجمع فدراسیون فوتبال هم مجمعی به‌شمار می‌رود که درون آن همه‌اش لابی و لابی‌بازی است. در سالیان گذشته همین بوده و خواهد بود و تو هم اهل لابی نیستی، اما تصمیمش را گرفته بود. با این‌حال به‌نظر من با این وضعیت شانس علی خیلی کم است، چون من مطمئنم حتی همین اهالی فوتبال و همین فوتبالی‌های خودمان هم بعضی‌هایشان حاضر نیستند به علی رای بدهند، چون آنها هم تحت‌تاثیر مدیران و روسای خود هستند و نگاه می‌کنند ببینند که آقای رئیس چه می‌گوید. بنابراین شانس علی خیلی کم است، چون او آدم خیلی سالمی است که اهل زدوبند و رابطه و خیلی چیزهای دیگری نیست که در فوتبال ما مرسوم است. من به علی گفتم اگر می‌خواهی رئیس فدراسیون شوی باید لابی کنی، باید بروی و با روسای هیات‌ها صحبت کنی یا نماینده‌هایت این کارها را انجام دهند. در هرصورت ۳۳ نفر را روسای هیات‌های فوتبال تشکیل می‌دهند و طبیعتا از قبل افراد دیگر هم به سراغ اینها می‌روند و با آنها می‌بندند. اوضاع عجیب‌وغریب است و به همین دلیل به‌نظر من علی شانس کمی دارد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها