کد خبر : 58104

بعضی ها به نیمکت استقلال چشم دارند

بعضی ها به نیمکت استقلال چشم دارند

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال گفت: بعضی‌ها هنوز به نیمکت استقلال چشم دارند و برای همین یکسری حاشیه برای تیم صدرنشین ایجاد می‌کنند تا از آب گل آلود ماهی بگیرند.

سید کاظم اولیایی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص حاشیه‌های پیش آمده برای استقلال اظهار داشت: باشگاه یک موجود زنده است که عده زیادی عشق و علاقه شان به دنبال آن است و این موجود باید تر و خشک شده و به آن رسیدگی شود و هر عضوی از آن هم باید وظایفش را درست انجام دهد. در شرایط عادی حاکمیت در باشگاه با اساسنامه است و در اساسنامه اختیارات و وظایف اعضای هیات مدیره و مدیرعامل تعیین شده است.

مدیرعامل پیشین باشگاه استقلال بیان داشت: زمان انتخاب مدیرعامل، بعضی از اعضای هیات مدیره با مدیرعاملی مددی موافق نبودند و به هر دلیلی وقتی قرار شد ایشان مدیرعامل شود، از او یک مدیر بی اختیار ساختند و اختیارات مدیرعامل را از وی گرفتند. برای همین باشگاه نیاز به یک مرجع برای حل اختلاف دارد، چرا که مددی اختیاراتی ندارد و هیات مدیره نیز او را قبول ندارد.

وی اضافه کرد: افرادی هم در هیات مدیره هستند که شان نزول شان در این پست برطرف کردن نیازهای مالی باشگاه است و غیر از این تخصصی دیگری ندارند و اگر به جز آن بود، جایی در هیات مدیره نداشتند. این افراد خودشان هم مسئولیت ایجاد درآمد برای باشگاه را پذیرفته‌اند و حالا باید به این مسئولیتی که بر عهده گرفتند پایبند باشند. بعضاً این آقایان فقط زمانی رویت می‌شوند و پاسخگو هستند که دوربین و میکروفن باشد و در غیر از این صورت، پاسخگو نیستند.

اولیایی خاطرنشان ساخت: وقتی مدیری از این دست در باشگاه باشد و بازیکن بداند مدیر اختیاری ندارد و این همه ناهماهنگی بین هیات مدیره و مدیرعامل وجود دارد، ناراحت و عصبی می‌شود و برخی از هنجارها را می‌شکند که این کاملاً طبیعی است.

کارشناس فوتبال تاکید کرد: متاسفانه در سالی که بهترین فرصت برای وصول مطالبات هواداری که همان قهرمانی باشد ایجاد شده، این مسائل و این ناهماهنگی‌ها دست به دست هم داده تا تیم وارد حاشیه‌های تازه‌ای شود تا باز هم نگرانی بابت از دست رفتن قهرمانی ایجاد شود. در حال حاضر استقلال صدر جدول است و به جای آنکه از گلوی هوادار آب خوش پایین برود، نگران‌تر از همیشه در حالی نظاره‌گر قضایا شده که کاری از دستش بر نمی‌آید و این هم موجب عاصی شدن هوادار می‌شود.

مدیر پیشین آبی پوشان گفت: متاسفانه بعضی‌ها هم هستند که هنوز به نیمکت استقلال چشم دارند و زیرزیرکی دست به شیطنت و جو سازی علیه فضای فنی تیم می‌زنند تا با گل آلود کردن آب، ماهی‌گیری کنند. این شیطنت‌ها فضا را برای فکری و تیم فنی‌اش تنگ می‌کند.

وی افزود: من نمی‌گویم به محمود فکری هیچ نقدی وارد نیست و او بدون اشتباه است، اما حرفم این است که سرمربی را بازی به بازی ارزیابی نمی‌کنند. بلکه حداقل زمان ممکن برای ارزیابی یک سرمربی، یک فصل است و اگر قرار باشد فکری مورد ارزیابی قرار گیرد باید حداقل تا پایان فصل صبر کرد. این بی انصافی است که در پایان هر بازی و با هر نتیجه‌ای، عرصه بر فکری تنگ می‌شود تا تمرکز او گرفته شود.

اولیایی در خصوص نامه باشگاه استقلال به کمیته اخلاق بیان داشت: اگر تخلفی صورت گرفته باشد، از سوی افرادی است که این قرار داد را تایید و امضا کرده‌اند. عقد قرارداد با یک فوتبالیست دو طرف دارد که طرف اول فوتبالیست و طرف دوم باشگاه است. طرف اول که مشخص است و تنها یک نفر به عنوان فوتبالیست قرار دارد و طبیعی است که بالاترین درخواست مالی را داشته باشد و این حق اوست. اما طرف دوم باشگاهی قرار دارد که دارای یک مجموعه مدیریتی متشکل از مجمع، هیات مدیره و مدیرعامل و جمعی از مشاوران است؛ که می‌توانند با این درخواست موافقت کرده و آن را امضا کرده، یا موافقت نکنند. در عقد قرارداد اگر تخلفی صورت گرفته یا قراردادی خارج از عرف بسته شده، فوتبالیست مقصر نیست چون او پیشنهاد خودش را داده است و اعضای تیم مدیریت که این قرارداد را تایید کرده‌اند تقصیر دارند.

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها