کد خبر : 57811

تصویب رتبه بندی معلمان در کمیته های سه گانه دولت

تصویب رتبه بندی معلمان در کمیته های سه گانه دولت

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت: رتبه‌بندی معلمان در کمیته‌های سه‌گانه دولت تصویب شده و در صورت موافقت در بودجه سال آینده لحاظ می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین استقبال از نو دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان که در دانشگاه فرهنگیان پردیس حکیم ابوالقاسم فردوسی فردیس صورت گرفت، اظهار کرد: عرصه‌ای مهمتر از معلم و دانشگاه فرهنگیان نداریم، چراکه معلمان نقش بسزایی در تعلیم و تربیت فرزندان میهن اسلامی ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در مطالعاتی که داشتم در سال ۱۳۰۸ بر اساس مصوبه آن سال بحث تأسیس دانش‌سراهای مقدماتی و عالی مطرح شده بود، تصریح کرد: در سال ۱۳۱۳ تأسیس این نهاد مهم و اساسی نهایی شد.

احمدی‌لاشکی تصریح کرد: مقرر شد بیش از ۷۰ هزار دانشجو معلم با عناوین مختلف به سه شیوه در دانشگاه فرهنگیان پذیرش شوند.

وی با بیان اینکه امسال از طریق ماده ۲۸ که هفته گذشته اعلام نتیجه شد، ۲۷ هزار و ۳۰۰ نفر از دانشجویان برای مورد مصاحبه قرار می‌گیرند، گفت: ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر بر اساس قانون الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ تعیین تکلیف شدند و خبرهای خوشی از سوی وزیر آموزش پرورش برای مابقی آنها نیز خواهید شنید.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بودجه امسال در بحث رتبه‌بندی معلمان لحاظ می‌شود، خاطر نشان کرد: همچنین اعمال مدرک دوم فرهنگیان که ماه گذشته به تصویب رسید و در پایان قانون قید شد، بودجه سنواتی را مجلس باید سالانه لحاظ کند.

وی با بیان اینکه مجلس این امر را باید لحاظ کند و بودجه آن هم در نظر گرفته شود، گفت: اعمال مدرک دوم فرهنگیان انگیزه معلمان را برای تدریس بهتر و قوی‌تر مضاعف می‌کند.

احمدی‌لاشکی متذکر شد: نو دانشجومعلمان این دانشگاه اگر درست هدایت شوند، یقین داریم که کشور در آینده به مشکل نخواهد خورد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها